Οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν πρόσφατα για να δοκιμάσουν την τελευταία έκδοση των μπαταριών στερεάς κατάστασης της Factorial, οι οποίες προσφέρουν ενεργειακή πυκνότητα 375 Wh/kg και μπορούν να επαναφορτιστούν από 15% έως 90% σε 18 λεπτά.

«Αυτό που συνέβη με τη Stellantis είναι ένα πολύ σημαντικό ορόσημο για την επικύρωση της απόδοσης των μπαταριών μας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Factorial, Σίσου Χουάνγκ, στο Automotive News Europe. «Δεν πρόκειται μόνο για υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα αλλά για τη διάρκεια του κύκλου ζωής και για τη γρήγορη φόρτιση. Πάνω απ’ όλα, αυτή είναι η πρώτη πλήρης επικύρωση που έχουν ανακοινώσει οι αυτοκινητοβιομηχανίες».

Ο Χουάνγκ δήλωσε ότι οι δέκα κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο και οι τέσσερις κορυφαίοι κατασκευαστές κυψελών εξετάζουν τώρα τη στερεά κατάσταση για την επόμενη γενιά οχημάτων.

Μέχρι το 2026 η Stellantis θα λανσάρει μερικά οχήματα επίδειξης Dodge Charger Daytona που θα τροφοδοτούνται από μπαHyundaioταρίες στερεάς κατάστασης της Factorial, η οποία έχει έδρα τη Μασαχουσέτη. Ο όγκος παραγωγής και η εισαγωγή στην αγορά θα ακολουθήσουν μεταξύ 2028 και 2032.

Η Stellantis μπορεί στη συνέχεια να κλιμακώσει την τεχνολογία σε όλες τις μάρκες της, όπως δήλωσε η Αν Λάλιρον, επικεφαλής τεχνολογικής έρευνας για τη Stellantis, στο Automotive News Europe.

Η Stellantis και η Factorial συνεργάζονται από το 2021, όταν η Stellantis παρείχε στη δεύτερη επενδύσεις ύψους 75 εκατομμυρίων ευρώ. Η αμερικανική εταιρεία έχει προσελκύσει επενδύσεις από τις Hyundai, KIA και Mercedes-Benz.

Τον Φεβρουάριο η Mercedes-Benz άρχισε να δοκιμάζει εργοστασιακές μπαταρίες στερεάς κατάστασης στον δρόμο. Η γερμανική εταιρεία δήλωσε ότι η τεχνολογία προσφέρει 25% μεγαλύτερη εμβέλεια από μια μπαταρία του ίδιου μεγέθους και βάρους.

Νωρίτερα φέτος, η Volkswagen ανέφερε καλά αποτελέσματα από ένα πρωτότυπο όχημα που τροφοδοτείται από μπαταρία στερεάς κατάστασης της QuantumScape με την οποία συνεργάζεται. Η κινεζική BYD καθώς και οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες Nissan και Toyota επενδύουν επίσης στην έρευνα τεχνολογίας μπαταριών στερεάς κατάστασης.

Συνολικά, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης προσφέρουν πολλά πλεονεκτήματα έναντι των παραδοσιακών μπαταριών ιόντων λιθίου. Για παράδειγμα, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να αποθηκεύσουν περισσότερη ενέργεια σε λιγότερο χώρο, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη εμβέλεια και μικρότερο βάρος για τα ηλεκτρικά οχήματα.

Η χρήση στερεών ηλεκτρολυτών αντί εύφλεκτων υγρών μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο πυρκαγιάς ή έκρηξης. Επιπλέον, οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης μπορούν να αντέξουν περισσότερους κύκλους φόρτισης πριν υποβαθμιστούν, πράγμα που σημαίνει μεγαλύτερη διάρκεια ζωής. Τέλος, οι στερεοί ηλεκτρολύτες είναι πιο ανεκτικοί στην υπερβολική ζέστη και το κρύο.

Όπως δήλωσε ο Χουάνγκ, η τεχνολογία της Factorial υπόσχεται υψηλή ενεργειακή πυκνότητα. Η χρήση μετάλλου λιθίου αυξάνει την ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας κατά 50 έως 80%,. Αυτό σημαίνει 50% μεγαλύτερη εμβέλεια. Επιπλέον, οι κυψέλες μπαταριών της Factorial μπορούν να λειτουργήσουν σε θερμοκρασίες από -30 έως 45 βαθμούς Κελσίου.

Ο Χουάνγκ είναι ιδιαίτερα εντυπωσιασμένος από την απόδοση της τεχνολογίας σε χαμηλή θερμοκρασία, η οποία ήταν η «πιο δύσκολη» πτυχή και ένα «πραγματικά μεγάλο επίτευγμα» λαμβάνοντας υπόψη την σχετικά κακή απόδοση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε χαμηλές θερμοκρασίες.

«Δεν προσφέρουμε ισχυρή απόδοση μόνο σε θερμοκρασία δωματίου, αλλά και σε θερμοκρασίες που φτάνουν τους -30 βαθμούς Κελσίου. Δεν ήμασταν σε θέση να το κάνουμε αυτό μέχρι πριν από λίγους μήνες», είπε. «Ξοδέψαμε πολύ χρόνο για να βελτιώσουμε την απόδοση προσθέτοντας διαφορετικές χημικές ουσίες στον ηλεκτρολύτη και τελικά λειτούργησε».

Το κόστος των πρώτων υλών δεν διαφέρει σημαντικά από αυτό που χρησιμοποιείται για τις εξοικονομήσει «χιλιάδες δολάρια» σε επίπεδο κόστους κατασκευής. Όσον αφορά το κόστος των νέων μπαταριών, ο Χουάνγκ εκτίμησε πως όταν η παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης φτάσει τις 40 γιγαβατώρες, θα αρχίσει να εξισορροπείται με τις μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η Factorial δεν σχεδιάζει να κατασκευάσει τις μπαταρίες. Προτιμά να «μοιραστεί τις προσπάθειες» με έναν εταίρο, κάτι που θα της επιτρέψει  να επικεντρωθεί στην περαιτέρω ανάπτυξη της τεχνολογίας, του προϊόντος και της διαδικασίας κατασκευής. «Α απλά μπούμε στο δωμάτιο με μια αυτοκινητοβιομηχανία και πούμε ότι μπορούμε να κατασκευάσουμε 40 GWh από αυτές τις μπαταρίες, δεν νομίζω ότι κάποιος θα μας πίστευε».

Η Factorial θέλει να δώσει προτεραιότητα στις αγορές της Ευρώπης και των ΗΠΑ, ενώ θα επιδιώξει να επεκταθεί. Θα προτιμούσε να ξεκινήσει πρώτα με premium οχήματα. «Είναι πιο εύκολο να πας από πάνω προς τα κάτω», είπε ο Χουάνγκ, προσθέτοντας ότι ο τομέας premium είναι εκεί όπου το προϊόν της εταιρείας μπορεί να έχει τον μεγαλύτερο αντίκτυπο μειώνοντας σημαντικά το συνολικό βάρος.

Διαβάστε ακόμη 

Revolut εναντίον τραπεζών – Δυναμική επέκταση στη στεγαστική πίστη

Εαρινές προβλέψεις Κομισιόν: Η ελληνική οικονομία σταθερά πάνω από τον μέσο όρο ευρωζώνης και ΕΕ – Ανάπτυξη 2,3% το 2025 και 2,2% το 2026

Ράλι για τη στερλίνα μετά τη συμφωνία Βρετανίας – ΕΕ (γράφημα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα