Της Στεφανίας Σούκη

Μία διεθνής συμφωνία με έναν ξενοδοχειακό κολοσσό που περιλαμβάνει, σε πρώτη φάση, ένα νέο πολυτελές ξενοδοχείο από το καλοκαίρι του 2019 στη Μύκονο και μία ακόμη συνεργασία, αυτή τη φορά εντός των τοιχών, με το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος.

To 2018 είναι μια πλούσια χρονιά για τη SWOT, τη γνωστή εταιρεία ανάπτυξης, προώθησης και διαχείρισης τουριστικών επιχειρήσεων, η οποία έκλεισε νωρίτερα μέσα στο έτος συνεργασία με τη Marriott Ιnternational, λαμβάνοντας την πιστοποίηση του ξενοδοχειακού κολοσσού, ως εταιρεία διαχείρισης για το νέο ξενοδοχείο AEGON, όπως θα λέγεται η νέα, πολυτελής μονάδα της Μυκόνου, που ανήκει, κατά τις πληροφορίες, σε fund του εξωτερικού με τη συμμετοχή και ελληνικών κεφαλαίων και θα φέρει την υπογραφή του πολύ επιτυχημένου brand της Marriott, του Autograph Collection.

swot1

«Πέρα από το κομμάτι της διαχείρισης, μέσα στο 2018, η SWOT, διπλασίασε το χαρτοφυλάκιο των συνεργασιών της στον τομέα του πωλήσεων και του μαρκετινγκ, αναπτύσσοντας το δίκτυό της σε περισσότερους προορισμούς ανά την Ελλάδα, ενώ υπέγραψε σημαντικές συμφωνίες με αναγνωρισμένα funds και επενδυτές της διεθνούς αγοράς λειτουργώντας ως σύμβουλος επενδύσεων και μελετών», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Γιώργος Κωνσταντινίδης, επιβεβαιώνοντας το μεγάλο ενδιαφέρον των ξένων ομίλων για τον ελληνικό τουρισμό, με δεδομένες τις υψηλές επιδόσεις του κλάδου τα τελευταία χρόνια.

Η νέα μονάδα της Μυκόνου, για την οποία βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες κατασκευής, βρίσκεται στην περιοχή Καλό Λιβάδι, θα ξεκινήσει τη λειτουργία της στο νησί το Μάιο του 2019 και θα περιλαμβάνει 76 δωμάτια.

Το νέο ξενοδοχείο της Μυκόνου

«Η Marriott εμπιστεύτηκε την SWOT ως white-flag operator για την επιτυχή λειτουργία του νέου AEGON Autograph Collection στην Μύκονο. Η σχέση με την Marriott είναι στην αρχή της και έχουμε κάθε λόγο να πιστεύουμε πως θα έχει ένα μακρύ – αμοιβαία – επικερδές μέλλον», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης. Σύμφωνα με τον ίδιο, στην Ελλάδα, υπάρχει ακόμη μεγάλο περιθώριο για branding των ξενοδοχείων μέσω συνεργασιών franchise με διεθνείς αλυσίδες, αφού οι πιο ώριμες ξενοδοχειακές αγορές όπως αυτές της βόρειας Ευρώπης και των ΗΠΑ έχουν μεγάλο βαθμό διείσδυσης των διεθνών αλυσίδων με αποτέλεσμα οι ευκαιρίες για επέκταση του χαρτοφυλακίου τους να είναι λιγότερες και ο βαθμός ανάπτυξης χαμηλότερος.

«Η …όρεξη λοιπόν των διεθνών αλυσίδων να εισέλθουν και να επεκταθούν στην ελληνική αγορά είναι δικαιολογημένη. Η αναμενόμενη συγκέντρωση της ξενοδοχειακής αγοράς με την είσοδο ξένων επενδυτικών κεφαλαίων (funds) οδηγεί παράλληλα σε μεγαλύτερη ανάγκη για επώνυμη- branded λειτουργία ξενοδοχείων τόσο με σκοπό την αύξηση της αξίας των ξενοδοχείων όσο και της εξασφάλισης της διαφάνειας των ταμειακών ροών. Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη, Θεσσαλονίκη, προσελκύουν ήδη το ενδιαφέρον από ξένες αλυσίδες και οι συζητήσεις συνεχώς πληθαίνουν».

To AEGON θα έχει λοιπόν την υπογραφή ενός διεθνούς brand πολυτελείας, όπως αυτό του Autograph Collection by Marriott σε έναν προορισμό που έχει αρκετά περιθώρια ακόμα, για ανάπτυξη του αριθμού επισκεπτών από όλα τα μήκη του πλανήτη. Σε αυτό το πλαίσιο, έρχεται να προστεθεί και η συνεργασία με ένα διεθνές beach brand αυτό της Blue Marlin, που μετά την Ιμπιζα, το Ντουμπάι και το Μεξικό, έρχεται στη Μύκονο και την παραλία μπροστά από το ξενοδοχείο, στο Καλό Λιβάδι.

swot2

Η συνεργασία με τη Marriott μπορεί να επεκταθεί και σε άλλα έργα σε δημοφιλείς ελληνικούς προορισμούς, «εφόσον τα δεδομένα πληρούν τις προϋποθέσεις και τους στόχους των δύο πλευρών», όπως αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης.

Ελληνες ξενοδόχοι και κόκκινα δάνεια

Το ζήτημα πάντως του αυξανόμενου ενδιαφέροντος από το εξωτερικό για τον ελληνικό τουρισμό έχει, εδώ και καιρό, ανοίξει τη συζήτηση περί αφελληνισμού των ελληνικών ξενοδοχείων δεδομένου και του ξεκαθαρίσματος των “κόκκινων δανείων” των ξενοδόχων. Η μεταβίβαση μη εξυπηρετούμενων δανείων σε ξένα επενδυτικά κεφάλαια θα οδηγήσει την αγορά σε ποιο σύντομο χρονικό διάστημα σε έναν εξ ορθολογισμό της σχέσης μεταξύ λειτουργικής κερδοφορίας και δανείων, «η οποία στις περισσότερες περιπτώσεις των ξενοδοχείων με κόκκινα δάνεια είναι τόσο ψηλά που καθιστά την μονάδα μη βιώσιμη και τον ξενοδόχο εγκλωβισμένο σε μία υποχρέωση που δεν μπορεί να εξυπηρετηθεί. Δεν πιστεύουμε πως το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας εν τέλει θα είναι ο αφελληνισμός των ελληνικών ξενοδοχείων. Πιστεύουμε ωστόσο πως θα υπάρξει περαιτέρω συγκέντρωση της ιδιοκτησίας, αύξηση των πιο ”επώνυμων” ξενοδοχείων και αναβάθμιση τόσο των κτιριακών υποδομών με την εισροή νέων κεφαλαίων για ανακαινίσεις όσο και των παρεχόμενων υπηρεσιών μέσω της παροχής επαγγελματικών υπηρεσιών από εξειδικευμένες εταιρείες, σαν την SWOT. Η συγκυρία αυτή της πώλησης των μη εξυπηρετούμενων δανείων μπορεί να αποτελέσει απειλή ή ευκαιρία για τον Έλληνα ξενοδόχο ανάλογα με το πως θα την διαχειριστεί».

Η συνεργασία με το ΞΕΕ

Η SWOT διοργάνωσε τον προηγούμενο μήνα για έκτη συνεχή χρονιά το Βusiness Τravel Professionals Forum 2018, όπου πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από 2.000 συναντήσεις για τους επαγγελματίες του τουρισμού, με τη συμμετοχή φέτος 45 ξενοδοχειακών όμιλων- για πρώτη φορά σε τέτοιο αριθμό, ενδεικτικό του ενδιαφέροντος στον κλάδο. Στο μεγαλύτερο Β2Β Forum στην Ελλάδα, ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, ανακοίνωσε την στρατηγική συνεργασία μεταξύ του Ξ.Ε.Ε και της SWOT για την από κοινού διοργάνωση του 3ου Βoutique Ηotels Forum τον Φεβρουάριο του 2019 στην Αθήνα, για την ανάπτυξη της δικτύωσης των μικρότερων ξενοδοχείων-καταλυμάτων στην Ελλάδα με την αγορά των ταξιδιωτικών γραφείων και των προμηθευτών.

Η SWOT ειδικεύεται στην ανάπτυξη και διαχείριση πωλήσεων (offline & online) για τα boutique hotels ανά την Ελλάδα και έτσι είχε ξεκινήσει πριν από δύο χρόνια τη διοργάνωση του Boutique Hotels Forum, για την ανάπτυξη της δικτύωσης των μικρότερων ξενοδοχείων-καταλυμάτων στην Ελλάδα (έως 60 δωμάτια), με τη αγορά των ταξιδιωτικών γραφείων και των προμηθευτών.

«Παράλληλα και στη διάρκεια αυτών των δύο ετών, το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος, προχώρησε σε μία σειρά εξαιρετικών πρωτοβουλιών και κινήσεων για την πιστοποίηση και το «συμμάζεμα» αν μου επιτρέπεται των Boutique Hotels στην Ελλάδα», αναφέρει ο κ. Κωνσταντινίδης. Συγκυριακά, την πρώτη πιστοποίηση Boutique Hotel στην Ελλάδα, την έλαβε, ξενοδοχείο συνεργάτης της SWOT, στη Σαντορίνη και με αφορμή αυτό, προτείναμε στον Πρόεδρο του ΞΕΕ, κο. Αλέξανδρο Βασιλικό, να προχωρήσουμε σε κοινές ενέργειες για την οριοθέτηση και το σχεδιασμό του περιγράμματος, τι είναι Boutique Hotel. Έτσι θέλοντας να φανούμε κι εμείς αρωγοί στις σημαντικές προσπάθειες που κάνει το Επιμελητήριο αποφασίσαμε τη συνδιοργάνωση του 3ου Boutique Hotels Forum, όπου ξενοδοχεία από όλη την Ελλάδα που έχουν πιστοποιηθεί ή θα θέλανε να πιστοποιηθούν ακολουθώντας τις διαδικασίες ένταξης να συμμετέχουν σε αυτό εξασφαλίζοντας οφέλη που θα τα κάνει να ξεχωρίσουν και τα οποία σχεδιάζουμε σε συνεργασία με τη διοίκηση του ΞΕΕ».