Το χρήμα ρέει πάντα άφθονο για το ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο. Από το τέλος της πανδημίας η κανονικότητα έχει επανέλθει με το παραπάνω στα οικονομικά των ομάδων, με τα deals να διαδέχονται το ένα το άλλο εν μέσω θέρους. 

Μόνο από τον Ιούλιο εκτιμάται ότι έχουν υπογραφεί αθροιστικά νέα συμβόλαια κοντά στα 2 δισ. δολ

Πιο χαρακτηριστική περίπτωση όλων, αλλά όχι η μόνη, θεωρείται η νέα «χρυσή» συμφωνία της Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με την Adidas, δεκαετούς διάρκειας –μέχρι το 2035- και συνολικής αξίας  1,1 1,2 δισ. δολ. 

Αν και ο φημισμένος βρετανικός σύλλογος τελεί υπό πώληση τους τελευταίους 10 περίπου μήνες, σε ένα σίριαλ το οποίο δεν φαίνεται ακόμα να φτάνει στο τέλος του (και παρότι οι «μπέμπηδες» δεν διανύουν τις καλύτερες ημέρες τους αγωνιστικά), κατάφερε να ανανεώσει τη συνεργασία του με τον γερμανικό «κολοσσό» της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης με τίμημα που υπερβαίνει κατά πολύ το ύψος του υπάρχοντος συμβολαίου τους, με αύξηση από τα 750 εκατ. στα 900 εκατ. σε λίρες. 

Ένα mega deal που ανακοινώθηκε την 31η Ιουλίου 2023, αποτελεί ρεκόρ για την Premier League και επιβεβαιώνει ταυτόχρονα ότι η Γιουνάιτεντ ήταν και παραμένει ένα από τα πιο ισχυρά ποδοσφαιρικά brands του πλανήτη, ανεξάρτητα από την εκάστοτε πορεία της στα γήπεδα. 

Από τη σεζόν 2015-16 τρέχει το προηγούμενο… 10ετές deal μεταξύ των δυο πλευρών, αλλά η Adidas δεν ήθελε να περιμένει έως το «παρά πέντε»  και έκανε την κίνησή της πριν μπουν ιδέες στους ανταγωνιστές της, τους άλλους παρόχους αθλητικού υλικού. 

Μια άλλη μεγάλη αγγλική ομάδα, η Άρσεναλ, μπήκε επίσης στον «τρελό χορό» των εκατομμυρίων. 

Οι «κανονιέρηδες» του Λονδίνου επέκτειναν την συμφωνία τους με την Emirates για την βασική χορηγία τους τουλάχιστον έως το 2028. Με τι ποσό; Οι πληροφορίες μιλούν για 5ετές συμβόλαιο με ετήσιες απολαβές 64 εκατ. δολ., ή συνολικά 320 εκατ. δολ. (Πηγή: Football Insider).

Το λογότυπο της αεροπορικής εταιρείας με έδρα το Ντουμπάι θα συνεχίσει να φιγουράρει στο μπροστινό μέρος της φανέλας του ανδρικού και γυναικείου τμήματος, αλλά και των Ακαδημιών της Άρσεναλ, με την Emirates να διατηρεί και τα δικαιώματα του ονόματος του γηπέδου του συλλόγου για την ίδια περίοδο (ως το 2028).     

Η σχέση τους μετράει ήδη 17 χρόνια, από το 2006 και αν δεν συμβούν απρόοπτα θα φτάσει το λιγότερο τα 22, με δεδομένη τη νέα συμφωνία τους…    

Brilliantcrypto-Socar: Ιαπώνες και Αζέροι στο «κόλπο» 

Στο «παιχνίδι» των νέων χορηγιών μπήκε και η Παρί Σεν Ζερμέν. Στους Γάλλους πιστώνεται μάλιστα το πρώτο τους deal στην «μετά Μέσι εποχή», με την ιαπωνική Brilliantcrypto

Η συμφωνία είναι 2ετής και αφορά μια παγκόσμια συνεργασία από την οποία οι Παριζιάνοι θα μπορέσουν «να αντλήσουν δύναμη», όπως γράφουν τα εξειδικευμένα με τα οικονομικά του ποδοσφαίρου ξένα media. Οι αναλυτές σχολιάζουν ότι η συμπόρευση της Παρί με τους Ιάπωνες game developers (παιχνίδια με χρήση τεχνολογίας blockchain) καταδεικνύει την απήχηση της ομάδας στα brands της ασιατικής αγοράς, με ότι αυτό σημαίνει σε επίπεδο εσόδων. 

Πρόκειται δε, για το 12ο εμπορικό deal το οποίο υπέγραψε η πρωταθλήτρια Γαλλίας από τη μέρα που άνοιξε το γραφείο της στην περιοχή. Η νέα χορηγία επικεντρώνει στο πρόσωπο του Βραζιλιάνου σταρ Νεϊμάρ, καθώς πλην του Λιονέλ Μέσι που έφυγε για το MLS στις ΗΠΑ και την Ίντερ Μαϊάμι του Ντέιβιντ Μπέκαμ, απών από την περιοδία της Παρί είναι και ο Κιλιάν Εμπαπέ λόγω της κρίσης που έχει προκαλέσει η υπόθεση της μεταγραφής του. Τα ποσά της χορηγίας δεν ανακοινώθηκαν, ωστόσο εκτιμάται ότι θα είναι μερικών δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων.   

Ένα από τα σημαντικά deals αυτών των ημερών για το ποδόσφαιρο –όχι τόσο ως προς το ύψος του- προήλθε από την Τουρκία και την Γαλατασαράι. Σε μια μεγαλοπρεπή τελετή έπεσαν οι υπογραφές της συμφωνίας με τον κρατικό «κολοσσό» πετρελαίου και φυσικού αερίου της Socar από το Αζερμπαϊτζάν, με τους παράγοντες της ομάδας να απευθύνουν τις ευχαριστίες τους προς τους προέδρους των δυο χωρών, Ιλχάμ Αλίγιεφ και Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Ο τύπος αναφέρει 3ετή συμφωνία, για μια χορηγία αξίας 16,5 εκατ. δολ.  

Hilton, MSC Cruises και Paramount+

Ψηλά στην λίστα τοποθετείται και η παγκόσμια χορηγία της βρετανική Τσέλσι από τον ξενοδοχειακό «γίγαντα» της Hilton, στην πρώτη παρουσία του ομίλου στην «ποδοσφαιρική βιομηχανία».  

Ένα εντυπωσιακό στοιχείο είναι το ενδιαφέρον επιχειρήσεων από μια ολοένα ευρύτερη γκάμα κλάδων της αγοράς για τη συνεργασία τους με ομάδες του «βασιλιά των σπορ» και την προβολή τους μέσω των γηπέδων.     

Δεκάδες άλλα μικρότερα ή μεγαλύτερα διεθνή deals συμπληρώνουν το φετινό καλοκαιρινό «σερί» των ποδοσφαιρικών ομάδων, όπως π.χ. είναι αυτά της ιταλικής Ρόμα με την στοιχηματική πλατφόρμα 678.com για τις αγορές της Ασίας, της συμπατριώτισσας της Μίλαν με την MSC Cruises, της Νάπολι με την συγκεκριμένη εταιρεία κρουαζιέρας για την κεντρική χορηγία της αλλά και την πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου eBay, της Ίντερ με την συνδρομητική υπηρεσία βίντεο Paramount+, της βελγικής Άντερλεχτ που ανανέωσε με πολυετές συμβόλαιο την συνεργασία της με την εθνική λοταρία Lotto για τα δικαιώματα ονοματοδοσίας του γηπέδου της κ.ά.       

Η Ίντερ εμφανίζεται να οριστικοποίησε μέσα στον Ιούλιο και την πολυετή συμφωνία της με τη Nike έναντι 30+ εκατ. δολ. ετησίως, δίχως επίσημη αναφορά σε διάρκεια και ποσά.   

Διαβάστε ακόμη

Νομοσχέδιο για τα εργασιακά δικαιώματα: Οι αλλαγές σε ψηφιακή κάρτα, πρόστιμα, ωράριο

Πυρκαγιές: Χωρίς ενεργό μέτωπο η φωτιά στον Όλυμπο, οριοθετήθηκε στη Ροδόπη – Υψηλός κίνδυνος από σήμερα

Ο Νίγηρας κλείνει τον εναέριο χώρο «μπροστά στην απειλή επέμβασης από γειτονικές χώρες»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ