Ας υποθέσουμε ότι έχετε επενδύσει ένα σεβαστό ποσό σε κρυπτονομίσματα. Ας υποθέσουμε ότι έχετε χάσει ένα μέρος της επένδυσής σας με τον «κρυπτο-χειμώνα», αλλά το ποσό παραμένει σεβαστό. Έχετε τρομάξει και θέλετε να βγείτε. Η πλατφόρμα που τοποθετήσατε την επένδυσή σας, έχει «παγώσει» τις αναλήψεις και, άλλωστε, για να τα «σηκώσετε», θα πρέπει να περιμένετε και να πληρώσετε και το fee. Τι κάνετε;

Πολλοί βρέθηκαν -και βρίσκονται ακόμα- στη θέση σας. Η λύση που βρίσκουν όλο και περισσότεροι επενδυτές κρυπτονομισμάτων οι οποίοι, φοβούμενοι νέα πτώση και πιο… «βαρύ χειμώνα», είναι η ρευστοποίηση μέσω αγορών. Η τάση που υπήρχε για επενδύσεις σε ρολόγια, όπως τα Rolex Daytona (μετά την τιμή-ρεκόρ των 17,75 εκατ. δολαρίων που έπιασε το Daytona του Πολ Νιούμαν σε δημοπρασία) ή τα Philip Patteke ενισχύεται και αποσυμπιέζει την ανισσοροπία στην προσφορά που είχε προκαλέσει η ως τώρα μεγάλη ζήτηση.

Τα αυτοκίνητα, ωστόσο, είναι κάτι διαφορετικό. Ως σήμερα, η Lamborghini θεωρείτο το απόλυτο status symbol για όσους έβγαζαν υπερκέρδη από τις επενδύσεις τους σε κρυπτονομίσματα. Γι’ αυτό, άλλωστε, ήταν δημοφιλές στις κοινότητες των retail επενδυτών το meme με τον χάρτη τιμής του bitcoin και το ερώτημα “wen Lambo” («Πότε η Λαμποργκίνι», σε αργκό). Ακόμα και σήμερα ωστόσο, η μάρκα των δύστροπων, εντυπωσιακών, πανάκριβων supercars που δημιούργησε ο κατασκευαστής γεωργικών μηχανημάτων Φερούτσιο Λαμποργκίνι μετά από έναν τσακωμό με τον Έντζο Φερράρι, παραμένει δημοφιλής στους επενδυτές κρυπτονομισμάτων. Γεγονός που αποδεικνύει η συνεχιζόμενη «έκρηξη» των πωλήσεων μοντέλων της μάρκας με κρυπτονομίσματα.

Ο Λιούκ Γουίλμοτ, CEO της AutoCoinCars, μιας πλατφόρμας που επιτρέπει στους αγοραστές να αποκτήσουν το αυτοκίνητο της επιλογής τους με κρυπτονομίσματα, λέει ότι οι πωλήσεις πολυτελών οχημάτων με χρήση cryptos έχουν διπλασιαστεί -στα 12 εκατ. δολάρια- στη διάρκεια του τελευταίου έτους. Ο Γουίλμοτ λέει ότι κατά τη διάρκεια αστάθειας της αγοράς, η εταιρεία του βλέπει αύξηση στις πωλήσεις. Γεγονός που θεωρεί ότι οφείλεται εν μέρει στο γεγονός ότι η αξία μιας Lamborghini είναι συνήθως πιο σταθερή από ένα ψηφιακό νόμισμα.

Για την ακρίβεια, συνήθως η αγορά μιας μεταχειρισμένης Lamborghini αποδεικνύεται καλύτερη επένδυση από ένα κρυπτονόμισμα. Μια Huracan, για παράδειγμα, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του caredge, υποτιμάται κατά 24% μέσα σε 5 χρόνια από την αγορά της, κάτι που σημαίνει ότι εάν αγοραστεί καινούρια για 265.000 δολάρια, μπορεί να μεταπωληθεί στην 5ετία για κάτι παραπάνω από 200.000. Οι επενδυτές cryptos αναζητούν συνήθως Lamborghini ηλικίας ενός ως δύο ετών, οι οποίες έχουν πολύ χαμηλότερη τιμή αγοράς από το καινούριο (π.χ. η Huracan πωλείται σε τιμές ως 230.000 δολάρια) και τις μεταπωλούν λίγο αργότερα με ελάχιστες, ή μηδαμινές απώλειες.

 

Όλα αυτά, βέβαια, σε συνθήκες… κανονικής αγοράς. Το disruption που έφερε στις αγορές η πανδημία και οι τεράστιες καθυστερήσεις στις παραδόσεις νέων αυτοκινήτων, έχουν τονώσει τη ζήτηση και, ως εκ τούτου, έχουν αυξήσει τις τιμές. Σε συνδυασμό και με τον πληθωρισμό, υπάρχουν σήμερα περιπτώσεις που ελαφρώς μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πωλούνται ακριβότερα από την τιμή αγοράς τους, με τους αγοραστές να πληρώνουν ακριβά τον χρόνο αναμονής που γλιτώνουν από την αντιπροσωπεία.

Η CarGurus εκτιμά ότι αυτός είναι ο λόγος που οι τιμές των μεταχειρισμένων Lamborghini δεν… αλλάζουν στο διάστημα από το Νοέμβριο του 2021 ως σήμερα, εν αντιθέσει με τις τιμές κρυπτονομισμάτων όπως το bitcoin και το ether, που κατέρρευσαν για περισσότερο από 50%. Και αυτός, προφανώς, είναι και ο λόγος για τον οποίο η μητρική της Lamborghini, Volkswagen AG, στις επίσημες καταστάσεις της βλέπει ότι η μάρκα πέρυσι είχε τις καλύτερες πωλήσεις στην ιστορία της και φέτος διαγράφουν πορεία για νέο ρεκόρ.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις Porsche, σπορ αυτοκίνητα πολυτελείας που διατηρούν την αξία τους και τα μοντέλα της είναι αρκετά δημοφιλή στις τάξεις των crypto-επενδυτών. Κι αυτό γιατί η σταθερότητα στις τιμές των μεταχειρισμένων Porsche σε βάθος χρόνου (ή, συχνά, η άνοδος της αξίας τους) φαντάζει στους κατόχους κρυπτονομισμάτων ως μια «ασφαλής γέφυρα» μεταφοράς των άυλων assets τους σε μέσα αποθήκευσης αξίας.

Διαβάστε ακόμη:

Τελειώνει ο φόρος επιτηδεύματος – Αυξάνεται ο κατώτατος μισθός στα €751 από την 1η Ιανουαρίου

ΔΕΣΦΑ: 11 φορτία LNG τον Σεπτέμβριο στη Ρεβυθούσα (pic)

Τριπλό ραντεβού με την εφορία στο τέλος Αυγούστου