Του Στέλιου Μορφίδη

Στα δύσκολα χρόνια της κρίσης τα επιχειρηματικά success stories είναι σχετικά λίγα. Η γαλακτοβιομηχανία ΚΡΙ ΚΡΙ είναι ένα απ’ αυτά, κάτι που μπορεί εύκολα να το αντιληφθεί κανείς κοιτώντας απλά το χρηματιστηριακό ταμπλό. Η μετοχή πλέον κινείται κοντά στην περιοχή των 4,5 ευρώ, όταν προ διετίας ήταν στα 2 ευρώ, με μία Κεφαλαιοποίηση που έχει φθάσει τα 145 εκατ. ευρώ. Και όλα αυτά στο απαξιωμένο, λόγω της κρίσης, ΧΑ.

TO ΓΡΑΦΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΟΧΗΣ

krikri_stock.jpg

 

Όλο αυτό όμως μόνο τυχαία δεν έχει γίνει. Η διοίκηση του Παναγιώτη Τσινάβου με το όραμα που είχε και τη στρατηγική που ακολούθησε, στην οποία συμπεριλαμβάνονται επενδύσεις 60 εκατ. ευρώ την τελευταία πενταετία, έχει καταφέρει να δημιουργήσει μία μεγάλη εξαγωγική μηχανή με έδρα τις Σέρρες που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια με διψήφια ποσοστά ετησίως. Μεγάλα όπλα του το γιαούρτι, που μπορεί κανείς να το βρει στα ράφια μεγάλων αλυσίδων του εξωτερικού, όπως και το παγωτό. Δύο γκάμες προϊόντων που παράλληλα αυξάνουν τα μερίδια της εταιρείας στην εγχώρια αγορά. Μάλιστα αυτή τη στιγμή η ΚΡΙ ΚΡΙ Κρι είναι η μοναδική εταιρεία τυποποιημένου παγωτού με διανομή σε όλη τη χώρα, και έχει φθάσει να ελέγχει σε όρους όγκου το 15,4% της αγοράς.

Μόλις προ ημερών ο Πρόεδρος και CEO της εταιρείας, κ. Παν. Τσινάβος μιλώντας σε στελέχη και συνεργάτες της ΚΡΙ ΚΡΙ αποκάλυψε πως και το 2018 έκλεισε με έναν ρυθμό ανάπτυξης 20% στον κύκλο εργασιών, όσο περίπου δηλαδή και το 2017 όταν ο ισολογισμός τότε είχε «γράψει» 79,25 εκατ. ευρώ. Κάτι που σημαίνει ότι ο τζίρος για τη γαλακτοβιομηχανία έφθασε το 2018 στα 95 εκατ. ευρώ περίπου!

Οι εξαγωγές της πάλι αυξήθηκαν 42% ενώ οι εργαζόμενοι στην εταιρεία των Σερρών έχουν φθάσει ήδη τους 450.

Η εταιρεία παράγει όλους τους τύπους βιομηχανικού και παραδοσιακού γιαουρτιού, εκ των οποίων περίπου το 60% διοχετεύεται σε αγορές του εξωτερικού, σε ένα ποσοστό-ρεκόρ που επιτεύχθηκε πάρα πολύ σύντομα.

Η βορειοελλαδίτικη εταιρεία παράγει 200 εκατομμύρια μερίδες γιαουρτιού σε ετήσια βάση, ενώ το 30% της παραγωγής εξάγεται σε περισσότερες από 20 χώρες με μεγαλύτερες αγορές την Αγγλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, το Βέλγιο, αλλά και με σημαντική παρουσία στις γειτονικές αγορές των Βαλκανίων. Τα προϊόντα της βρίσκονται σε μεγάλες ευρωπαϊκές αλυσίδες όπως Waitrose, Tesco, ASDA, Marks & Spencer, Sainsbury’s Aldi στην Αγγλία, Carrefour, MD, Esselunga στην Ιταλία, Colruyt στο Βέλγιο κ.ά.

Στόχος του κ. Παν. Τσινάβου, που πήρε μια μικρή οικοτεχνία και τη μετέτρεψε σε βιομηχανία-πρότυπο στα τρόφιμα, είναι τα επόμενα χρόνια το μερίδιο των εξαγωγών να φθάσει το 50%.