Το πρώτο 10ήμερο Απριλίου θα αρχίσει να ενισχύεται ο στόλος της ΟΣΥ με την προσθήκη 300 λεωφορείων, μετά το πράσινο φως που άναψε τις προηγούμενες μέρες το Ελεγκτικό Συνέδριο.

Το ανώτατο δικαστήριο ανακάλεσε την πράξη του 6ου κλιμακίου, που είχε προσωρινά παγώσει το διαγωνισμό για τα 300 λεωφορεία με leasing. Απεφάνθη δηλαδή οριστικά ότι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τις συμβάσεις.

Πρώτα θα πρέπει να προχωρήσει η υπογραφή των συμβάσεων και οι διαδικασίες για τη μετατροπή των παραθύρων και τις πινακίδες των οχημάτων.

Υπενθυμίζεται ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο για τη διαδικασία του leasing από το Νοέμβριο. Όμως η διαδικασία είχε παγώσει προσωρινά εξαιτίας μίας παρανόησης για τα παράθυρα των λεωφορείων. Ξεκαθαρίζεται ότι το δημόσιο δεν θα παραλάβει κανένα όχημα χωρίς ανοιγοκλειόμενα παράθυρα.

«Δεν λέμε ότι είναι όλα τέλεια στις αστικές συγκοινωνίες γιατί δεν είναι. Το αναγνωρίζουμε. Έχουμε επίγνωση της κατάστασης, κάθε μέρα από πάνω είμαστε και κάνουμε διαχείριση κρίσης» έχει δηλώσει ο υπουργός υποδομών και μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, χαρακτηρίζοντας κακόπιστη κριτική της Αντιπολίτευσης ότι δήθεν δεν έχει γίνει τίποτα στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών.

Η σημερινή εικόνα στα ΜΜΜ

Μέχρι σήμερα, η ΟΣΥ έχει βγάλει στο δρόμο 1.300 λεωφορεία από 850 που παρέλαβε το καλοκαίρι του 2019, σημειώνοντας αύξηση του στόλου κατά  53%. Ο συνολικός αριθμός των δρομολογίων υπολογίζεται σε πάνω από 3.000 την ημέρα.

Παράλληλα ενισχύθηκε το δίκτυο με 200 λεωφορεία μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ και έρχονται επιπλέον 300 λεωφορεία με leasing, τα οποία θα ενισχύσουν 16 συγκεκριμένες γραμμές, όπου παρουσιάζονται προβλήματα, όπως πχ το 040.

Σε ότι αφορά τη Θεσσαλονίκη, παραλήφθηκαν 235 λεωφορεία στο δρόμο αλλά  σήμερα έχουν φτάσει τα 454.

Η αλήθεια για τις επισκευές λεωφορείων

Σύμφωνα με το υπουργείο, ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι η Κυβέρνηση θα μπορούσε να ανατάξει περισσότερα οχήματα και δεν το κάνει. Η αλήθεια είναι πως τα λεωφορεία της Αθήνας είναι κατά μέσο όρο ηλικίας 18 και 19 ετών. Όσα ήταν δυνατόν να επισκευαστούν, έχουν βγει στο δρόμο και χωρίς εκπτώσεις στην ασφάλεια των επιβατών.

Τους τελευταίους μήνες αυξήθηκαν μάλιστα οι δαπάνες συντήρησης κατά 200% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019. Αντίθετα το προηγούμενο διάστημα, οι αγορές ανταλλακτικών για τον στόλο της ΟΣΥ είχαν μειωθεί σημαντικά (κατά 26,63%), σε σχέση με τον αρχικό προϋπολογισμό.

Η αγορά νέων λεωφορείων

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προχωρά μετά από 13 χρόνια στην προμήθεια νέων, σύγχρονων και φιλικών προς το περιβάλλον, λεωφορείων (σημαντικό μέρος των οποίων θα είναι ηλεκτροκίνητα) για Αθήνα και Θεσσαλονίκη, σε δύο φάσεις.

Ξεκίνησε ήδη η ανοιχτή δημόσια διαβούλευση για την πρώτη φάση ενίσχυσης του στόλου με 800 λεωφορεία. Θα ακολουθήσει η δεύτερη φάση, εντός του έτους, για την προμήθεια άλλων 500 λεωφορείων.

H διαβούλευση για την πρώτη φάση αφορά διεθνή ανοικτό ηλεκτρονικό δημόσιο διαγωνισμό συνολικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 372 εκ. ευρώ (με ΦΠΑ) για την προμήθεια:

  • 200 αστικών λεωφορείων 12m υβριδικής τεχνολογίας EURO VI,
  •   200 αστικών λεωφορείων 12m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI,
  • 100 αρθρωτών αστικών λεωφορείων 18m συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ και
  • 300 αστικών ηλεκτρικών λεωφορείων 12m και των παρελκόμενων αυτών (φορτιστών βραδείας φόρτισης).

Η κατάσταση σε μετρό, ηλεκτρικό και τραμ

Σύμφωνα με τα στοιχεία που επικαλείται το υπουργείο, στη Γραμμή 1 (ΗΣΑΠ), οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί από τα 8 με 9 λεπτά τον Ιούλιο του 2019 στα 6 με 6,5 λεπτά (βελτίωση κατά 2,5 με 3 λεπτά).

Στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό, οι χρονοαποστάσεις μειώθηκαν από τα 6 με 7 λεπτά (Ιούλιος 2019) στα 4 με 4,5 λεπτά (βελτίωση κατά 2,5 με 3 λεπτά).

Παράλληλα, επισκευάστηκαν έξι συρμοί και έτσι είναι σε κυκλοφορία 38 συρμοί, δηλαδή αύξηση 19% σε σχέση με τον Ιούλιο του 2019.

Επαναλειτούργησε η γραμμή ΤΡΑΜ μέχρι το Σύνταγμα, ενώ αποκαταστάθηκε και η λειτουργία μέχρι το Φάληρο, μετά την ολοκλήρωση των εργασιών ανάπλασης στην περιοχή.

Μέχρι σήμερα έχουν παραληφθεί 25 νέοι, σύγχρονοι συρμοί Τραμ, με τους οποίους θα αναβαθμιστεί το υφιστάμενο δίκτυο.

ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ έχουν προχωρήσει και σε σημαντική ενίσχυση του προσωπικού με την πρόσληψη 609 οδηγών και τεχνιτών. Μέσα από την συμφωνία με τα ΚΤΕΛ προστέθηκαν και άλλοι 550 νέοι οδηγοί.

 Διαβάστε ακόμη:

Κρουαζιέρα: Ποιες εταιρείες – κολοσσοί επιλέγουν την Ελλάδα για αυτό το καλοκαίρι 

Ελλάκτωρ: Καταθέτει αίτημα για παράταση ενός μήνα στο διαγωνισμό της Εγνατίας

Οι γλυκόπικρες «φουρτούνες» της Leonidas και των μετόχων της