Την υιοθέτηση νέου αυστηρότερου πλαισίου λειτουργίας για τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, τα γνωστά πενταψήφια νούμερα, στα οποία οφείλονται πολλές από τις υπέρογκες χρεώσεις χρηστών κινητής τηλεφωνίας εξετάζει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ).

Οπως αποκάλυψε ο πρόεδρος της Ανεξάρτητης Αρχής, Κωνσταντίνος Μασσέλος, μιλώντας στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής με αφορμή την παρουσίαση της έκθεσης πεπραγμένων για το 2019, «θα ξεκινήσουμε άμεσα νέα διαβούλευση για την ενεργοποίηση κώδικα δεοντολογίας αυτών των υπηρεσιών».

Όπως τόνισε η Επιτροπή αξιολογεί το ενδεχόμενο οι υπηρεσίες αυτές να είναι «εξ ορισμού αποκλεισμένες και μόνο εάν επιθυμεί ο χρήστης να μπορεί να ενεργοποιήσει τη λήψη τέτοιων μηνυμάτων και υπηρεσιών».

Εφόσον αποφασιστεί η αυστηροποίηση των μέτρων για τα πενταψήφια νούμερα, πρακτικά δεν θα υπάρχει η δυνατότητα λήψης μηνυμάτων από αυτά, παρά μόνο εφόσον ο χρήστης του τηλεφώνου «ανοίξει» ο ίδιος αυτές τις υπηρεσίες.

Οπως προκύπτει από την έκθεση του 2019 πολλές από τις καταγγελίες των καταναλωτών αφορούσαν τις υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, την εγγραφή τους σε ανάλογες υπηρεσίες χωρίς τη συγκατάθεσή τους με αποτέλεσμα υπέρογκες χρεώσεις. Ο αριθμός των καταγγελιών, όπως επεσήμανε ο κ. Μασσέλος, μειώθηκε δραστικά κατά 57% το 2020 με την εφαρμογή της υποχρεωτικής αποστολής γραπτού μηνύματος συγκαταθεσης του χρήστη, αλλά στόχος της ΕΕΤΤ είναι η περαιτέρω μείωσή του.

Εξάλλου, όπως επεσήμαναν και αρκετοί βουλευτές, στο παρελθόν έχει παρατηρηθεί να τιμωρούνται συγκεκριμένες εταιρίες και να επανεμφανίζονται με διαφορετική επωνυμία αντιμετωπιζόμενες από την Επιτροπή ως μία νέα εταιρεία.

Σύμφωνα με τον αναθεωρημένο Κώδικα Δεοντολογίας,  ο χρήστης που επιθυμεί να εγγραφεί σε μια Υπηρεσία Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), με ή χωρίς συνδρομή:

– Αφού καταχωρίσει τον τηλεφωνικό αριθμό του σε συγκεκριμένο διαδικτυακό τόπο, πρέπει να λάβει άμεσα από την εταιρεία που παρέχει την ΥΠΠ μήνυμα SMS, μέσω του οποίου να ενημερώνεται για το όνομα και το κόστος της υπηρεσίας, τη γραμμή βοήθειας, καθώς και την επωνυμία της εταιρείας.
– Στη συνέχεια, πρέπει να αποστείλει τη συγκατάθεσή του, μέσω ατελούς μηνύματος SMS, εντός 5 λεπτών από τη χρονική στιγμή αποστολής του αρχικού μηνύματος. Σε περίπτωση που το μήνυμα συγκατάθεσης δεν αποσταλεί εντός του χρονικού ορίου των 5 λεπτών, η εγγραφή ακυρώνεται. Μέχρι την αποστολή του παραπάνω μηνύματος, δεν χρεώνεται για την ΥΠΠ.

Σύμφωνα με την έκθεση της ΕΕΤΤ, το 2019 ο Τομέας Εξυπηρέτησης Καταναλωτών, διαχειρίστηκε συνολικά περίπου 15.500 γραπτά αιτήματα/καταγγελίες, καθώς και 70 τηλεφωνικά ερωτήματα/αιτήματα, σε ημερήσια βάση. Από τις γραπτές καταγγελίες, ποσοστό 98% αφορούσε σε θέματα τηλεφωνίας και Διαδικτύου και 2% σε ταχυδρομικές υπηρεσίες.

Σε ό,τι αφορά τις καταγγελίες για εγγραφή σε υπηρεσίες πολυμεσικής πληροφόρησης, χωρίς τη συγκατάθεση του καταναλωτή, το 2019 καταγράφηκαν πάνω από 3.500, ενώ το 2020 οι καταγγελίες μειώθηκαν κατά 57%.

Διαβάστε ακόμη:

Jumbo: Το νέο placement και οι κινήσεις Βακάκη

Eλλάκτωρ: Πιεστικά τα προβλήματα ρευστότητας, αναγκαία η αύξηση κεφαλαίου

Λάρα Μπαράζι Γερουλάνου: Μια κυρία στα… βαθιά των ιχθυοκαλλιεργειών