Τους όρους, τις προϋποθέσεις αλλά και τα δικαιολογητικά όρισε το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ώστε να μπορούν να κυκλοφορήσουν τα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό στην Ελλάδα!

Σύμφωνα με την υπουργική Απόφαση που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης το όχημα που θα κινείται χωρίς οδηγό θα πρέπει να διαθέτει πλήρη έλεγχο κίνησης (πλευρικό, διαμήκη, περιβάλλοντα χώρο) και αρχικά θα επιτρέπεται η χρήση του μόνο για μόνο για ερευνητικούς σκοπούς στο πλαίσιο πιλοτικής εφαρμογής.

Η δοκιμαστική περίοδος περιλαμβάνει διάφορα στάδια εκ των οποίων στο πρώτο θα υπάρχει παρουσία οδηγού στο όχημα που κινείται αυτόνομα και στη συνέχει ακολουθεί η κίνηση χωρίς την παρουσία οδηγού αλλά με την παρουσία επόπτη, η κίνηση χωρίς οδηγό αλλά με την παρουσία επόπτη και το τελικό στάδιο κίνηση του οχήματος μόνο με την παρουσία επιβατών.

Σε περίπτωση αποτυχίας επικοινωνίας μεταξύ του οχήματος και του υπεύθυνου παρακολούθησης της κίνησής του ή άλλης βλάβης κρίσιμων συστημάτων του οχήματος ή του κέντρου ελέγχου, το όχημα ακινητοποιείται με ασφάλεια και τίθεται σε άμεση εφαρμογή με ευθύνη του φορέα υλοποίησης του προγράμματος, σχέδιο εκτάκτου ανάγκης.

Τα οχήματα χωρίς την παρουσία οδηγού επ’ αυτού που τίθεται σε δοκιμαστική λειτουργία φέρει «Έγκριση Δοκιμαστικής Λειτουργίας» και ειδικές πινακίδες κυκλοφορίας.

Ειδικότερα η υπουργική Απόφαση αναγράφει: «Δικαιολογητικά, όροι, προϋποθέσεις και διαδικασία θέσης σε κυκλοφορία επιβατηγού οχήματος χωρίς την παρουσία οδηγού επ’ αυτού.

Διαβάστε τη συνέχεια στο newsauto