Η επανεκκίνηση του ελληνικού σιδηροδρόμου με όλα τα δυνατά μέτρα ασφαλείας, θα αποτελέσει το αντικείμενο ευρείας σύσκεψης σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον Πρωθυπουργό παρουσία του υπουργού Επικρατείας Γιώργου Γεραπετρίτη και των διοικήσεων του ΟΣΕ και της Hellenic Train.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν αποκλείονται ανακοινώσεις και εντός της μέρας καθώς το υπουργείο έχει ήδη πραγματοποιήσει διαδοχικές συζητήσεις και με τους εργαζόμενους προκειμένου να υπάρξει ένα πλέγμα μέτρων που θα συμβάλλει στην σταδιακή αποκατάσταση του μεταφορικού μέσου που θα χρειαστεί χρόνο για να επανέλθει στα προ του τραγικού συμβάντος επίπεδα δρομολογίων. Η αρχή αναμένεται να γίνει κατά πάσα πιθανότητα την επόμενη εβδομάδα από τον προαστιακό ενώ αποφάσεις αναμένονται και για τις εμπορικές μεταφορές με μειωμένα κατά 50% δρομολόγια και χαμηλότερες ταχύτητες.

Η παράλυση του εξωτερικού αλλά και του εσωτερικού εμπορίου που διακινείται μέσω του σιδηροδρόμου και έχει φέρει η δεκαπενθήμερη καθήλωση των τρένων, προκαλεί ήδη τεράστιες δυσκολίες στις εμπορευματικές μεταφορές, με αποτέλεσμα την χθεσινή απροειδοποίητη έναρξη δρομολογίων χωρίς ακόμη να υπάρχει συμφωνία με την κυβέρνηση.

Σε συνεννόηση με τον ΟΣΕ η Rail Gargo Logistics Goldair, εταιρεία εμπορευματικών μεταφορών, επιχείρησε να σπάσει το «εμπάργκο» των δρομολογίων και να οδηγήσει τα εμπορευματικά της τρένα προς Σκόπια και αντίστροφα, απόφαση όμως που προσέκρουσε στην αντίδραση των μηχανοδηγών που εμπόδισαν το δρομολόγιο, υποστηρίζοντας ότι θα γινόταν σε τμήμα που δεν λειτουργεί η τηλεδιοίκηση.

Οι εργαζόμενοι βρίσκονται σε συνεχείς διαβουλεύσεις τις τελευταίες μέρες με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών καθώς ο αρμόδιος υπουργός κ. Γ.Γεραπετρίτης είχε και δεύτερη συνάντηση χθες προκειμένου να οριστικοποιηθεί το πλαίσιο ασφαλούς λειτουργίας του σιδηροδρόμου ώστε να γίνει η δύσκολη και γεμάτη αγκάθια επανεκκίνηση με καλύτερους όρους.

Η εικόνα που παρατηρείται στα βόρεια σύνορα της χώρας είναι χαρακτηριστική των πραγματικών αναγκών, με τα τρένα να στοιβάζονται στην Θεσσαλονίκη με χημικά, πετρελαιοειδή και άλλα εμπορεύματα αναζητώντας διέξοδο διαφυγής ενώ ανυπολόγιστος είναι ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που είναι εγκλωβισμένος σε Αθήνα, Πειραιά Αλεξανδρούπολη πολλά εξ αυτών με οπλισμό των Αμερικανών για την Ουκρανία. Άγνωστος είναι και ο αριθμός των αμαξοστοιχιών που βρίσκονται εγκλωβισμένες σε Σκόπια και Σερβία.

Την ίδια ώρα, αυξημένος είναι ο όγκος και των εμπορευμάτων, τα οποία οι εταιρείες και κυρίως η Cosco δεν μπορούν να διοχετεύσουν στα σημεία προορισμού. Οποιαδήποτε εναλλακτική λύση για την αποσυμπίεση της κατάστασης και την ομαλοποίηση της εφοδιαστικής αλυσίδας, λένε στελέχη του κλάδου, θα ισοδυναμούσε με κόστος αυξημένο έως και 30%.

Χθες ο εισαγγελέας του Αρείου Πάγου κ. Ισίδωρος Ντογιάκος έδωσε παραγγελία για διερεύνηση όλων των δυστυχημάτων στον σιδηρόδρομο την τελευταία 15ετια. Πληροφορίες κάνουν λόγο για δεκάδες νεκρούς που προέρχονται κυρίως από αφύλακτες διαβάσεις που αποτελεί την άλλη μεγάλη μάστιγα των τρένων. Στα ατυχήματα με πολύνεκρα θύματα συγκαταλέγονται το δυστύχημα το 2017 στο Άδενδρο με 4 νεκρούς, η σύγκρουση μηχανών συντήρησης σιδηροδρομικής τροχιάς στις Σέρρες με 2 νεκρούς και 2 τραυματίες το 2016 καθώς επίσης και το θανάσιμο ατύχημα στο Δομοκό κατά την επιβίβαση επιβάτη το 2019. Επίσης στα θύματα της νεώτερης ιστορίας του ΟΣΕ περιλαμβάνεται και το ατύχημα που έγινε με ΙΧ και τρένο στην Λάρισα τον Ιούλιο του 2022.

 

Διαβάστε ακόμη

Δανειολήπτες σε απόγνωση: Πόσο θα ακριβύνουν τα δάνεια εάν συνεχιστεί το «μπαράζ» των αυξήσεων στα επιτόκια

Η προετοιμασία του Μαξίμου και η «καλή κυβέρνηση» του Ανδρουλάκη, τα σχέδια Γκριμάλντι και το ελληνικό deal του Ανιέλι 

Δημήτρης Ευαγγελόπουλος & Γιώργος Βαρβαρέλης: Πώς οι δύο συμφοιτητές από τον θεσσαλικό κάμπο έφτασαν στο χρυσό deal με τον κολοσσό των Ανιέλι