Αργά και… διστακτικά βήματα κάνουν οι επαγγελματίες ταξί προς τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης, καθώς, παρά τις «γενναιόδωρες» επιδοτήσεις, η απόκτηση ηλεκτρικού οχήματος εξακολουθεί να προκαλεί δυσπιστία σε μεγάλη μερίδα επαγγελματιών του κλάδου. Απόδειξη γι’ αυτό, το υποτονικό ενδιαφέρον που εκφράζεται για το πρόγραμμα «πράσινα ταξί», του οποίου η επιδότηση –έως 22.500 ευρώ– δεν τους πείθει να αντικαταστήσουν το όχημά τους με ηλεκτρικό, παρά την υποχρεωτική ταξινόμηση ταξί μηδενικών ρύπων σε λίγα χρόνια από τώρα.

Οι εξαιρέσεις

Βέβαια υπάρχουν και οι –ομολογουμένως– ελάχιστες εξαιρέσεις. «Η εμπειρία με το ηλεκτρικό ταξί δεν συγκρίνεται με άλλο», λένε κάποιοι, με άλλους να απαντούν πως «δεν είναι ιδανικά τα ηλεκτροκίνητα για επαγγελματική χρήση». Οι λόγοι που τα απορρίπτουν; Οι ελλιπείς υποδομές φόρτισης, η ανασφάλεια για το κόστος συντήρησης και τον κύκλο ζωής της μπαταρίας, οι χρόνοι αναμονής για αποκατάσταση ζημιών, οι ώρες φόρτισης κ.ά. «Η επάρκεια της μπαταρίας είναι μικρή, την ώρα που ένα ταξί κάνει καθημερινά 250-300 χλμ. Αυτό συνεπάγεται καθυστερήσεις κατά τη φόρτιση, πόσο μάλλον εάν το δουλεύουν δύο. Εκεί υπάρχουν χαμένες εργατοώρες.

Επειτα, το πιο οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο κοστίζει περίπου 45.000 ευρώ, ενώ η επιδότηση δεν παρακρατείται κατευθείαν από την αντιπροσωπεία. Αρα, ο επαγγελματίας πρέπει να εκταμιεύσει το σύνολο του ποσού», είπε στην «Καθημερινή» ο Βασίλης Σιάσος, υπεύθυνος Τύπου του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής). Ο ίδιος υποστηρίζει πως «είναι διψήφιος ο αριθμός των ηλεκτρικών ταξί στην Αττική. Aυτή τη στιγμή κυκλοφορούν ήδη λιγότερα από 30. Σκεφθείτε ότι ο στόλος των ταξί στην Αττική συνολικά είναι 14.000».

Η δράση «πράσινα ταξί», προϋπολογισμού 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, με τα στελέχη του υπουργείου Μεταφορών να παροτρύνουν τους οδηγούς να την αξιοποιήσουν άμεσα.

«Σε λίγα χρόνια οι επαγγελματίες ταξί δεν θα βρίσκουν ανταλλακτικά για τα οχήματα που έχουν διότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν επενδύουν πλέον σε θερμικούς κινητήρες. Δεν θα καταφέρουμε να δώσουμε ξανά τόσο πολλά χρήματα ανά όχημα», είπαν πηγές του υπουργείου στην «Καθημερινή». Στο πρόγραμμα έχουν υποβληθεί μέχρι τώρα 120 αιτήσεις, ενώ οι αιτήσεις παρατείνονται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2024. «Ενα μικρό μέρος του κλάδου θα κατευθυνθεί προς την ηλεκτροκίνηση, ειδικά όσοι δουλεύουν μόνοι τους το ταξί. Αλλά δεν νομίζω ότι θα πάει μαζικά ο κλάδος προς τα εκεί», προβλέπει ο κ. Σιάσος.

Διαβάστε ακόμη

Φατίχ Καραχάν: Τι περιμένουν οι αγορές από τον νέο διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας της Τουρκίας

«Χρυσή δεκαετία» βλέπουν οι επενδυτές, που δίνουν φέτος 40 δισ. στην Ελλάδα

Τα σπίτια του Λονδίνου δεν ήταν τόσο προσιτά σε τιμή εδώ και μια δεκαετία (γραφήματα)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ