Στο επόμενο στάδιο του διαγωνισμού για την πώληση του 20% της Αριάδνη Interconnection που είναι ο φορέας υλοποίησης της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης –Αττικής ύψους 1 δις. περνά ο ΑΔΜΗΕ.

Σήμερα, πρόκειται να δοθεί από την Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας, η έγκριση και των τεσσάρων υποψήφιων μνηστήρων, οι οποίοι θα αναμετρηθούν στην τελική κούρσα του διαγωνισμού που ξεκίνησε το περασμένο Φθινόπωρο.

Με την απόφαση αυτή, η ΡΑΕ δεν κόβει το δρόμο σε κανέναν από τους ισχυρούς επενδυτές που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον και ενισχύει ταυτόχρονα τον ανταγωνισμό της διαγωνιστικής διαδικασίας καθώς το νικητή θα καθορίσει η καλύτερη οικονομική προσφορά.

Στα τέσσερα σχήματα και εταιρείες που προκρίνονται στο επόμενο στάδιο είναι η  ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία Macquarie Super Core Infrastructure Fund & Phaethon Holdings (συμφερόντων Κοπελούζου), ο Ιταλός διαχειριστής Terna SpA, και η κινεζικη StateGrid International Development Belgium η οποία φημολογείται ότι κατεβαίνει με τον Βέλγο διαχειριστή ELIA.

Μία από τις τέσσερις αυτές εταιρείες θα παίξει το ρόλο του παθητικού επενδυτή στην Αριάδνη, κάτι που σημαίνει ότι ο νέος μέτοχος δεν θα συμμετέχει στην διοίκηση της εταιρείας και στην λήψη αποφάσεων αλλά θα απολαμβάνει τις σταθερές αποδόσεις που απορρέουν από την συμφωνία μετόχων.

Σύμφωνα με αρμόδιες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, η ΡΑΕ πρόκειται να δώσει την έγκρισή της στους διαγωνιζόμενους με την προϋπόθεση ο ΑΔΜΗΕ να τροποποιήσει το καταστατικό της Αριάδνη ώστε να είναι συμβατό με τους όρους της Κομισιόν.

Για παράδειγμα, ο αγοραστής του πακέτου δεν θα μπορεί να μεταπουλήσει τις μετοχές σε ενεργειακό φορέα (π.χ την ΔΕΗ) αλλά σε τρίτο που θα είναι και αυτός παθητικός επενδυτής και δεν θα  συμμετάσχει στην διοίκηση.

Υπενθυμίζεται ότι η Αριάδνη είναι εταιρεία ειδικού σκοπού, που αποτελεί βραχίονα του ΑΔΜΗΕ και στο έργο της μεγάλης διασύνδεσης έχει το ρόλο  υπεργολάβου. Η εταιρεία συστάθηκε με αποκλειστικό σκοπό την κατασκευή του καλωδίου χωρίς να είναι σαφής ο ρόλος της όταν ο ολοκληρωθεί το έργο. Αυτά τα κενά αναφέρουν στο ΥΠΕΝ πρέπει να αποσαφηνιστούν.

Η ΡΑΕ ως όφειλε κλήθηκε να αποφανθεί στο ερώτημα του Διαχειριστή αν οι τέσσερις υποψήφιοι που συμμετείχαν στον διαγωνισμό πληρούν τις προϋποθέσεις της συμμετοχής και δεν υπάρχει κανένα νομικό ή άλλο κώλυμα για να περάσουν στην επόμενη φάση.

Η απόφαση του ρυθμιστή θα ξεπαγώσει και τον διαγωνισμό που εκκρεμεί από τον προηγούμενο Οκτώβρη και είναι ήδη τρεις μήνες εκτός χρονοδιαγράμματος αφού ο σχεδιασμός του ΑΔΜΗΕ ήταν να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη Γενάρη. Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού ικανοποιεί και την απαίτηση του Διαχειριστή να κλείσει άλλη μια εκκρεμότητα του ηλεκτρικού καλωδίου, εισπράττοντας πρόσθετα έσοδα για την χρηματοδότηση του έργου.

Πάντως ένας από τους λόγους της πολύμηνης καθυστέρησης ήταν και οι δομικές αλλαγές στην ΡΑΕ και η μετατροπή της σε ΡΑΑΕΥ, ενσωματώνοντας και τις ρυθμιστικές δραστηριότητες στο ύδατα και τα απόβλητα.

Η «Αριάδνη» έχει εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση για την κατασκευή του έργου καθώς 200 εκατ. ευρώ προέρχονται από ιδία κεφάλαια, περίπου 400 εκατ. ευρώ από το ΕΣΠΑ, άλλα 200 εκατ. ευρώ από το ομολογιακό δάνειο της Eurobank και αντίστοιχα κονδύλια από την χρηματοδότηση της ΕΤΕπ.

Διαβάστε ακόμη

ΑΑΔΕ: Ψηφιακό άλμα καταπολέμησης της φοροδιαφυγής

Το πώς γλιτώσαμε τον Κασιδιάρη, το Δεξιό κάλεσμα, ο Ερντογάν, ο Καμπουρίδης στο… Ναυτικό και τα οικοπεδάκια στο Ελληνικό

Γ. Μαρούλης: Σε νέο ιδιοκτήτη το συγκρότημα με τις μεζονέτες στο Κεφαλάρι (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ