Κοντά στην ολοκλήρωση της διαδικασίας τιτλοποίησης απαιτήσεων μέχρι 90 ημερών που θα εισφέρει έσοδα έως 325 εκατ. ευρώ βρίσκεται η ΔΕΗ  με επενδυτές το σχήμα των Carval Investors – Deutsche Bank και PIMCO funds.

Όπως ανέφερε χθες στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Γιώργος Στάσσης, μαζί με το  πρώτο πακέτο οφειλών διάρκειας 60 ημερών, αποτελούν μια συναλλαγή ορόσημο για τιτλοποιήσεις απαιτήσεων οργανισμών κοινής ωφέλειας στην  Ελλάδα.

Ο επικεφαλής της ΔΕΗ χαρακτήρισε ψήφο εμπιστοσύνης των θεσμικών επενδυτών την διαδικασία, επισημαίνοντας το ανταγωνιστικό κόστος χρηματοδότησης για την συναλλαγή έως 60 ημέρες. Τόνισε μάλιστα και τη σημασία του δεύτερου σκέλους τιτλοποίησης, των 90 ημερών λέγοντας ότι η ΔΕΗ εισπράττει έσοδα από ένα ανενεργό περιουσιακό στοιχείο και διατηρεί το δικαίωμα για κάθε επιπλέον έσοδο μέσω των ομολογιών junior notes.

Υπενθυμίζεται ότι οι απαιτήσεις αυτές είναι εκτιμώμενου ύψους 1,7 δισ. ευρώ και με επιτόκιο 6,8%. Το πρόγραμμα έχει συνολική διάρκεια 5 ετών, συμπεριλαμβανομένης μιας περιόδου 2 ετών που λειτουργεί ως ανακυκλούμενο (revolving period) και μιας περιόδου 3 ετών κατά την οποία θα αποπληρωθεί από το προϊόν των εισπράξεων των απαιτήσεων.

Από το πακέτο των χρεών των 60 ημερών ύψους 260 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 3,5% η ΔΕΗ έχει αντλήσει σε πρώτη φάση 150 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Στάσσης επανέλαβε χθες την πολιτική της ΔΕΗ να αυξήσει τον δείκτη εισπραξιμότητας. Στο πλαίσιο αυτό έχει ξεκινήσει νέα κατηγοριοποίηση πελατών και εφαρμόζει νέα διαδικασία επιστολών υπόμνησης και προειδοποίησης  (dunning process) κάνοντας παράλληλα νέο τριετές πλάνο ανάκτησης απαιτήσεων. Επίσης συνεχίζει την μακροχρόνια συνεργασία της με την εταιρεία εισπρακτικών υπηρεσιών Qualco και υιοθετεί μοντέλα πρόβλεψης  απώλειας πελατών με κεντρική διαχείριση νομικών ζητημάτων.

Η ΔΕΗ ρίχνει το βάρος στην ψηφιοποίηση των υπηρεσιών έχοντας ήδη 400.000 πελάτες που κάνουν χρήση του ηλεκτρονικού λογαριασμού (e-bill), έχει δημιουργήσει στην ιστοσελίδα της το chatbot για παροχή γρήγορων απαντήσεων σε πελάτες με τυποποιημένα θέματα και παράλληλα προσφέρει δωρεάν τηλεφωνική υποστήριξη με σημαντική ανταπόκριση στην απάντηση κλήσεων (3 εκατ. το 2020 έναντι 1,9 εκατ. το 2019).