Στην εξάμηνη ενοικίαση πλοίου προσανατολίζεται σε πρώτη φάση ο ΔΕΣΦΑ για τη λειτουργία της τέταρτης δεξαμενής FSU στη Ρεβυθούσα, με την οποία επιδιώκει να αυξηθεί η χωρητικότητα της εγκατάστασης για να υποστηρίξει περισσότερα φορτία LNG. Παράλληλα θα προχωρήσουν οι διαδικασίες και για την μόνιμη λύση που είναι η αγορά, η οποία αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους.

Με το έργο δυναμικότητας από 150.000 έως 174.000 κυβικά μέτρα, το δυναμικό του τέρμιναλ θα αυξηθεί έως και 70% σε σχέση με την υφιστάμενη χωρητικότητα, των 225.000 κυβικών μέτρων, ενώ θα δοθεί η δυνατότητα να ξεφορτώνουν δύο πλοία LNG την ημέρα, από ένα σήμερα.

Το σχέδιο του Διαχειριστή, συζητήθηκε την περασμένη Πέμπτη στην Ολομέλεια της ΡΑΕ, ωστόσο δεν εγκρίθηκε καθώς σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες υπάρχουν ενστάσεις σχετικά με το κόστος του έργου.

Οι ενστάσεις αυτές αφορούν το boil off cost, δηλαδή το κόστος που προκύπτει από τις απώλειες αερίου που προκαλεί η εξάτμιση του LNG στο πάνω μέρος της δεξαμενής του πλοίου με βάση τις περιβαλλοντικές συνθήκες.

Tο ίδιο συμβαίνει και στις επίγειες δεξαμενές με τη διαφορά ότι εκεί το αέριο μεταφέρεται μέσω των εγκαταστάσεων στις υφιστάμενες υποδομές ενώ στο πλοίο υπάρχουν απώλειες καυσίμου.

Στη ΡΑΕ εκτιμούν ότι το κόστος αυτό με βάση τα στοιχεία που έχει παρουσιάσει ο ΔΕΣΦΑ, εκτινάσσεται στα ύψη και ζητούν επιπλέον διευκρινίσεις από το Διαχειριστή που να το δικαιολογεί.

Στον διαγωνισμό για την τέταρτη πλωτή δεξαμενή FSU στη Ρεβυθούσα που είναι σε πλήρη εξέλιξη έχουν υποβληθεί στο ΔΕΣΦΑ συνολικά 4 προσφορές για τέσσερα καράβια.

Μεγάλες διαφορές

Οι προσφορές αυτές για ετήσια μίσθωση του πλοίου ανέρχονται σε 94 εκατ. ευρώ, σε 78, 4 εκατ., σε 92,4 εκατ. και 73,5 εκατ. Από τα στοιχεία που έχουν υποβληθεί προκύπτει ότι το τελικό κόστος των τεσσάρων προσφορών εμφανίζει μεγάλες διαφορές όπως αντίστοιχα και το boil off cost.

Για παράδειγμα υπάρχει προσφορά, της οποίας το boil off cost ανέρχεται σε 45,9 εκατ. και άλλη σε 30,4 εκατ. κάτι που δημιουργεί εύλογα ερωτήματα σχετικά με τις παραδοχές που κάνει o ΔΕΣΦΑ και τους λόγους που προκαλούν την αναντιστοιχία τιμών.

Αρμόδιες πηγές αναφέρουν ότι από τα στοιχεία του διαχειριστή δεν προκύπτει ούτε το κόστος ανά κυβικό μέτρο LNG ώστε η ΡΑΕ να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα για τις προσφορές που έχουν υποβληθεί για το έργο.

Επιπλέον ερωτήματα προκύπτουν και για το ποιος θα επιμεριστεί το κόστος μετά τις διαφωνίες των μετόχων του ΔΕΣΦΑ, αυτό να ενταχθεί στο δεκαετές του Διαχειριστή. Πληροφορίες αναφέρουν ότι για να μην επηρεαστούν τα τέλη χρήσης του συστήματος μεταφοράς και αυξηθούν τα τιμολόγια στους χρήστες, έχει προταθεί το κόστος αυτό να μην καταβληθεί από το ΔΕΣΦΑ αλλά να επιβαρύνει το Ταμείο Ασφάλειας Εφοδιασμού.

Λόγω του κατεπείγοντος χαρακτήρα που έχει η εγκατάσταση στόχος της κυβέρνησης είναι να ολοκληρωθούν γρήγορα οι διαδικασίες για αυτό και το θέμα αναμένεται να επανέλθει στην ολομέλεια της ΡΑΕ την προσεχή Πέμπτη.

Να σημειωθεί ότι σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ για τον διαγωνισμό είναι ο διεθνής οίκος ναυλομεσιτικών υπηρεσιών Simpsom Spence Young με κεντρικά γραφεία στο Λονδίνο, ο οποίος πρόσφατα άνοιξε υποκατάστημα στην περιοχή της Γλυφάδας υπό την διοίκηση του κ. Νίκου Βαμβακάρη.

Η διαδικασία του διαγωνισμού είναι σε πλήρη εξέλιξη με στόχο να υποβληθούν τις επόμενες μέρες δεσμευτικές προσφορές. Όμως το διοικητικό συμβούλιο του ΔΕΣΦΑ δεν μπορεί να πάρει απόφαση χωρίς την προηγούμενη έγκριση της ΡΑΕ, η οποία σημειωτέον έχει ταχθεί υπέρ της αγοράς του πλοίου καθώς κρίνεται πιο ελκυστική και συμφέρουσα λύση για το διαχειριστή.

Διαβάστε ακόμη

Πλειστηριασμοί: Το «μπέρδεμα» με τα καταμαράν και το ημιτελές σκαρί με… άρωμα Γαλλίας

Τα σενάρια φουντώνουν, ο κύριος Παντελής είναι «μπελαλής», η Αττική Οδός που… μιλάει γαλλικά και το διαμάντι της Ύδρας

Το μεγάλο comeback για το Ελ. Βενιζέλος: Στο μείον 15,5% ο Απρίλιος για πρώτη φορά έναντι του 2019