Ενέργεια & Περιβάλλον

Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου: Προς παράταση η υποχρεωτική έκδοσή της – Πώς εκδίδεται

  • newsroom


Θα έπρεπε κανονικά από σήμερα να συνοδεύει κάθε νέα δικαιοπραξία για ένα ακίνητο, ωστόσο το υπουργείο Περιβάλλοντος προσανατολίζεται σε παράταση, δεδομένων των συνθηκών λόγω πανδημίας

Προς παράταση στην υποχρεωτική έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτηρίου προσανατολίζεται το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Η ηλεκτρονική ταυτότητα κτηρίου, το νέο ψηφιακό αρχείο όπου συγκεντρώνονται όλα τα πιστοποιητικά γύρω από ένα ακίνητο, θα έπρεπε κανονικά από σήμερα να συνοδεύει κάθε νέα δικαιοπραξία για ένα ακίνητο.

Η υποχρεωτικότητα της εφαρμογής της παρατάθηκε ήδη κατά μία φορά. Σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται να μετατεθεί για τον Φθινόπωρο, μέσω τροπολογίας που θα ενταχθεί στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Περιβάλλοντος για την ανακύκλωση, το οποίο αναμένεται να κατατεθεί έως την επόμενη εβδομάδα στη Βουλή.

Ο Μιχάλης Καλογιαννάκης, Πρόεδρος Διπλωματούχων Αγρονόμων Τοπογράφων Μηχανικών, μιλώντας πρόσφατα στο MEGA, αναφέρθηκε σε ένα μεγάλο όγκο αρχείων που δεν είναι ακόμα ψηφιοποιημένα.

Με την ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου δημιουργείται για πρώτη φορά πλήρης ηλεκτρονικός φάκελος για κάθε ακίνητο.

Το τελευταίο διάστημα να έχουν αυξηθεί κατά πολύ οι γονικές παροχές και οι μεταβιβάσεις ακινήτων με τη διαδικασία των βεβαιώσεων που εκδίδουν οι μηχανικοί, ωστόσο αρκετοί είναι και εκείνοι που προχωρούν μέσω της Ηλεκτρονικής Ταυτότητας Κτηρίου που βρίσκεται προαιρετικά σε ισχύ.

Ο «Ηλεκτρονικός φάκελος» περιλαμβάνει την οικοδομική άδεια, το πιστοποιητικό ενεργειακής απόδοσης, τα σχέδια κατόψεων, τον πίνακα χιλιοστών, το πιστοποιητικό ελέγχου κατασκευής κ.ά

Πρέπει να εκδοθεί κατά τη μεταβίβαση όλων των ακινήτων, για την οριστική διευθέτηση αυθαιρέτων κατηγορίας 4, για όλα τα νέα κτίρια, κατά την έκδοση οικοδομικής άδειας ή έγκριση εργασιών (προσθήκη ορόφου, ριζική ανακαίνιση)

Κάθε πολίτης που πρέπει να βγάλει ηλεκτρονική ταυτότητα κτιρίου πρέπει να πάει στον μηχανικό του ο οποίος θα το εξηγήσει τα βήματα και πρέπει να συγκεντρώσει κάποια χαρτιά. Το πιο χρονοβόρο είναι τα σχέδια της άδειας. Αν είναι παλιές θα χρειαστεί χρόνος. Το πρώτο βήμα είναι δύσκολο για αυτό και μπαίνει στο τραπέζι το ενδεχόμενο νέας παράτασης.

Η ΠΟΜΙΔΑ  έχει ήδη επισημάνει το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί με την έκδοση της ηλεκτρονικής ταυτότητας κτιρίου και ζητεί εξάμηνη παράταση, προκειμένου να ξεπεραστούν οι δυσχέρειες που προκύπτουν από την πανδημία του κορωνοϊού.

Φοροτεχνικοί και επαγγελματίες ζητούν η ηλεκτρονική πλατφόρμα να ισχύσει από τη νέα χρονιά.

Υπενθυμίζεται ότι με τα σημερινά δεδομένα η νομοθεσία προβλέπει ότι από την 1η Ιουλίου 2021, για να πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε δικαιοπραξία, θα πρέπει πρώτα να έχει εκδοθεί η Ηλεκτρονική Ταυτότητα Κτηρίου.

Διαβάστε ακόμη:

Υποχρεωτικός εμβολιασμός: Πώς μπαίνουμε στα μαγαζιά – Αναλυτικός οδηγός με 20 ερωτήσεις

Πελώνη: Aσφαλείς πολίτες είναι μόνο οι εμβολιασμένοι – Nα πείσουμε τους υπόλοιπους

HSBC: Αυξάνει το ρυθμό ανάπτυξης της χώρας στο 4,5% φέτος