Τη δομή ενός μεγάλου κατασκευαστικού ομίλου που θα διαθέτει 3.300 εργαζόμενους (από 560 σήμερα) και ένα ισχυρό μηχανισμό παραγωγής έργων μετά την απόκτηση της ΑΚΤΩΡ, περιέγραψε χθες στους μετόχους και τους δημοσιογράφους ο Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat κ. Αλέξανδρος Εξάρχου κατά τη διάρκεια της τακτικής γενικής συνέλευσης.

Η εξαγορά της ιστορικής κατασκευαστικής εταιρείας, είναι το σκαλοπάτι που θα ανέβει η εταιρεία στην κλίμακα των έργων, πλησιάζοντας από πλευράς ανεκτέλεστου την κορυφή του τεχνικού κλάδου με 4,9 δισ., ευρώ και αποκτώντας όλο τον μηχανισμό που απαιτείται σε υλικοτεχνική υποδομή και ανθρώπινους πόρους για την κατασκευή των έργων.

Η ολοκλήρωση της συναλλαγής μέσα στο Φθινόπωρο εκτιμάται ότι θα δώσει όλη την τεχνική επάρκεια και εμπειρία για την υλοποίηση των μεγάλων έργων που έχει αναλάβει. Σήμερα, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο συμβάσεων της ΑΚΤΩΡ διαμορφώνεται στα 2,8 δισ. ευρώ και στα 2,1 δισ. αυτόνομα της Ιntrakat και όπως αναφέρθηκε έχει τη δυνατότητα να αυξηθεί.

Ο κ. Εξάρχου δήλωσε χθες ότι η Intrakat επιδιώκει να συμμετάσχει στην κοινοπραξία που διεκδικεί τη σύμβαση παραχώρησης του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης ( τμήμα Χανιά – Ηράκλειο) ενώ αποκάλυψε στους μετόχους, ότι η εταιρεία αύξησε σε 49% από 30% τη συμμετοχή της στην κοινοπραξία που διεκδικεί την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού. Η Intrakat έχει ήδη αποκτήσει ισχυρές βάσεις στις παραχωρήσεις των οδικών έργων με δύο έργα ΣΔΙΤ, το Καλαμάτας – Πύλος προϋπολογισμού 239,2 εκατ. και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ ύψους 188,6 εκατ. ευρώ.

Ο διευθύνων σύμβουλος της κατασκευαστικής, έκρουσε για άλλη μια φορά χθες το καμπανάκι στην κυβέρνηση, λέγοντας ότι το θέμα με τις εγγυητικές επιστολές των τραπεζών στα έργα δεν έχει αξιολογηθεί σε όλη του την βαρύτητα, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να χαθούν κοινοτικοί πόροι από το Ταμείο Ανάκαμψης που τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα προβλέπουν ότι τα έργα πρέπει να ολοκληρωθούν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Ο κ. Εξάρχου επανέλαβε την πρόταση για αξιοποίηση τμήματος των πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης ως αντεγγύηση προς τις συστημικές τράπεζες προκειμένου οι τελευταίες να παρέχουν εγγυητικές επιστολές στους κατασκευαστές. Όπως τόνισε δρομολογούνται επενδύσεις κοντά στα 70 δισ. ευρώ στις κατασκευές και την ενέργεια, που αυξάνουν τις απαιτήσεις για μεγάλα ποσά σε εγγυητικές επιστολές και γι’ αυτό χρειάζεται πολιτική παρέμβαση.

Η Intrakat σύμφωνα με την διοίκηση έχει χτίσει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο και στις ΑΠΕ που αποτελούν ένα τομέα για τον οποίο δεν απέκλεισε να υπάρξουν νέες αλλά επιλεκτικές εξαγορές. Όπως αναφέρθηκε, η πράσινη ενέργεια αποτελεί κρίσιμο πυλώνα για την εξασφάλιση σταθερών ροών εσόδων, σε αντίθεση με την κυκλικότητα των δημοσίων έργων. Η Intrakat διαθέτει σήμερα υπό ανάπτυξη χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ ισχύος 1,8 GW και αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας ισχύος 0,7 GW. Ο στόχος είναι να λειτουργούν μονάδες 500 – 750 MW σε βάθος τριετίας, κάνοντας χρήση του ομολογιακού δανείου ύψους 120 εκατ. που εξασφάλισε προ μηνών.

Χθες ο κ. Εξάρχου ρωτήθηκε και για την αγορά της Ρουμανίας, μια χώρα προβληματική για τις κατασκευαστικές δραστηριότητες της ΑΚΤΩΡ, που ο διευθύνων σύμβουλος γνωρίζει από πρώτο χέρι ως πρώην επικεφαλής της. Η εταιρεία όπως είπε, διατηρεί ανεκτέλεστο κοντά στο 1 δισ. ευρώ στην περιοχή και αν αποδειχτεί ότι χρειάζεται υποστήριξη, δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο εξαγοράς τοπικής εταιρείας, κάτι που αποφασιστεί σε δεύτερο χρόνο όταν η ΑΚΤΩΡ θα τεθεί κάτω από την ομπρέλα της Intrakat.

Έρχονται νέες ρυθμίσεις για τα ακίνητα – Ποια μέτρα εξετάζονται

Αδέλφια Αντετοκούνμπο: Πόσα εκατομμύρια δολάρια βγάζουν τον χρόνο

Μελίνα Τραυλού: «Πρέπει να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι και να μιλάμε με μία φωνή στη Ναυτιλία»

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ