Στην απογευματινή συνεδρίαση του Συμβουλίου Υπουργών Περιβάλλοντος της ΕΕ, που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Λουξεμβούργο, συμμετείχε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Παντελής Κάπρος, συνοδευόμενος από τον αρμόδιο Γενικό Γραμματέα Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων, Πέτρο Βαρελίδη.

Μεταξύ άλλων, διεξήχθη πολιτική συζήτηση αναφορικά με τον Κανονισμό για την ενίσχυση των πρότυπων επιδόσεων για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα των νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων και για την αναθεώρηση της Οδηγίας για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα.

Κατά την ανταλλαγή απόψεων για τη σχετική Πρόταση Κανονισμού, ο Παντελής Κάπρος υπεραμύνθηκε της επιτάχυνσης και της πράσινης μετάβασης για τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα (HDV) και υποστήριξε σθεναρά τους προτεινόμενους στόχους και το πεδίο εφαρμογής, δεδομένης της υποστήριξης της Ελλάδας για φιλόδοξους κλιματικά στόχους.

Αναφορικά με την αναθεώρηση της οδηγίας για την ποιότητα του ατμοσφαιρικού αέρα, ο Γεν. Γραμματέας Φυσικού Περιβάλλοντος και Υδάτων τόνισε την ανάγκη νομοθετικής ευθυγράμμισης των οριακών τιμών ποιότητας του αέρα στην ΕΕ με τις γενικές κατευθυντήριες οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας με στόχο την επίτευξη μηδενικής αέριας ρύπανσης το 2050, σύμφωνα με την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Ο κ. Βαρελίδης επεσήμανε ότι, ανεξάρτητα από το πόσο δύσκολη είναι η επίτευξη των προτεινόμενων οριακών τιμών, ειδικά στις μεγάλες πόλεις, η μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, η οποία στην Ελλάδα προκαλείται κυρίως από την κυκλοφορία των οχημάτων, αλλά και τις κεντρικές θερμάνσεις, αποτελεί απόλυτη προτεραιότητα, αφού έχει άμεσο θετικό αντίκτυπο στην ποιότητα της ζωής στις πόλεις και μειώνει τις αρνητικές μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην υγεία των πολιτών.

Τέλος, ο Γενικός Γραμματέας αναφέρθηκε στην αναγκαία αύξηση των συνεργειών με τις κλιματικές πολιτικές και ενημέρωσε ότι στον εθνικό κλιματικό νόμο και το Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα έχουν ήδη δρομολογηθεί φιλόδοξα μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση.

Ενδεικτικά, αναφέρθηκε σε μέτρα όπως το κλείσιμο όλων των λιγνιτικών μονάδων ηλεκτροπαραγωγής μέχρι το τέλος του 2028, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης μέσω της παροχής σημαντικών οικονομικών κινήτρων και της θέσπισης υποχρεωτικών ποσοστώσεων για τα οχήματα μηδενικών εκπομπών, με στόχο πρώτα τα ταξί και τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, καθώς και τα εταιρικά αυτοκίνητα, την απαγόρευση της εγκατάστασης καυστήρων θέρμανσης με πετρέλαιο από το 2025 και την υποχρεωτική χρήση 30% ανανεώσιμων υγρών καυσίμων σε όλα τα υγρά καύσιμα που χρησιμοποιούνται για θέρμανση από το 2030.

Διαβάστε ακόμη

Τι συμβαίνει με το δολάριο – Ο σταδιακός εκτοπισμός του και οι φόβοι για… αποδολαριοποίηση

Στην αγορά εξισορρόπησης ζήτησης εισήλθε η MYTILINEOS

Χάντερ Μπάιντεν: Δήλωσε ένοχος για φοροδιαφυγή και παράνομη κατοχή πυροβόλου όπλου

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ