Iσχυρισμοί όπως η αιολική και η ηλιακή ενέργεια δεν λειτουργούν, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας θα βοηθήσει του κοραλλιογενείς υφάλους να ανθίσουν ή ότι οι επιστήμονες του κλίματος κινδυνολογούν, κατακλύζουν το τελευταίο διάστημα το YouTube.

Όλες αυτές είναι ψευδείς και παραπλανητικές δηλώσεις που προέρχονται από μια σειρά χιλιάδων βίντεο στο YouTube, τα οποία αναλύθηκαν από το μη κερδοσκοπικό Κέντρο για την Αντιμετώπιση του Ψηφιακού Μίσους (CCDH), το οποίο εντόπισε μια έντονη αλλαγή στην τακτική των αρνητών του κλίματος τα τελευταία χρόνια.

Ενώ κάποτε οι αρνητές της κλιματική αλλαγής ισχυρίζονταν ότι ο άνθρωπος δεν ευθύνεται γι’ αυτήν, τώρα πολλοί στρέφονται σε μια διαφορετική προσέγγιση, η οποία επιχειρεί να υπονομεύσει την επιστήμη του κλίματος και να ισχυριστεί ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη θα είναι ευεργετική στην καλύτερη περίπτωση και ακίνδυνη στην χειρότερη.

Τα τελευταία πέντε χρόνια παρατηρήθηκε μια «εντυπωσιακή» αύξηση αυτής της «νέας άρνησης», σύμφωνα με μια ανάλυση του CCDH, η οποία υποδηλώνει επίσης ότι αυτή η αλλαγή στην περιγραφή θα μπορούσε να βοηθήσει τους δημιουργούς βίντεο του YouTube να παρακάμψουν την απαγόρευση της εταιρείας κοινωνικής δικτύωσης να εκμεταλλεύεται οικονομικά την άρνηση του κλίματος.

Οι ερευνητές συγκέντρωσαν απομαγνητοφωνήσεις από περισσότερα από 12.000 βίντεο που αναρτήθηκαν μεταξύ 2018 και 2023 σε 96 κανάλια του YouTube, τα οποία προώθησαν την άρνηση του κλίματος και την παραπληροφόρηση.

Το περιεχόμενο της «νέας άρνησης» αποτελεί πλέον το 70% του συνόλου των ισχυρισμών άρνησης του κλίματος που δημοσιεύονται στο YouTube, σύμφωνα με την έκθεση, από 35% το 2018.

Οι κλασικοί ισχυρισμοί της «παλιάς άρνησης» ότι η υπερθέρμανση του πλανήτη δεν συμβαίνει μειώθηκαν από 48% όλων των ισχυρισμών άρνησης το 2018 σε 14% το 2023, σύμφωνα με την έκθεση. Οι ισχυρισμοί ότι οι λύσεις για το κλίμα δεν θα λειτουργήσουν, ωστόσο, εκτινάχθηκαν από 9% σε 30% κατά την ίδια περίοδο.

Ο Imran Ahmed, διευθύνων σύμβουλος και ιδρυτής του CCDH, δήλωσε ότι η έκθεση είναι κατά κάποιο τρόπο μια ιστορία επιτυχίας. «Το κίνημα για το κλίμα κέρδισε το επιχείρημα ότι η κλιματική αλλαγή είναι πραγματική και ότι πλήττει τα οικοσυστήματα του πλανήτη μας», δήλωσε στο CNN. Καθώς οι επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης επηρεάζουν όλο και μεγαλύτερο μέρος του παγκόσμιου πληθυσμού, τα αφηγήματα που αρνούνται την ύπαρξη της κλιματικής αλλαγής γίνονται όλο και λιγότερο αποτελεσματικά.

Μια έρευνα του Δεκεμβρίου από το Pew Research Center διαπίστωσε ότι το YouTube είναι η πιο διαδεδομένη πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης που ανέλυσε μεταξύ των νέων 13 έως 17 ετών, την οποία χρησιμοποιούν περίπου εννέα στους δέκα από αυτούς.

Η αλλαγή στην τακτική υπονόμευσης της δράσης για το κλίμα θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει τους δημιουργούς να παρακάμψουν την πολιτική του YouTube που τους απαγορεύει να κερδίζουν χρήματα από περιεχόμενο άρνησης του κλίματος, σύμφωνα με την έκθεση. Το 2021, η εταιρεία απαγόρευσε τη διαφήμιση κατά του περιεχομένου που «έρχεται σε αντίθεση με την καθιερωμένη επιστημονική συναίνεση γύρω από την ύπαρξη και τα αίτια της κλιματικής αλλαγής».

Ωστόσο, το YouTube δυνητικά κερδίζει έως και 13,4 εκατ. δολάρια ετησίως από διαφημίσεις σε βίντεο που η έκθεση διαπίστωσε ότι περιέχουν άρνηση του κλίματος, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του CCDH, συμπεριλαμβανομένων διαφημίσεων από διακεκριμένες εταιρείες αθλητικών ειδών, ξενοδοχεία και διεθνείς μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς.

Διαβάστε ακόμη:

NBG Securities: Αυξάνει τους στόχους για τις ελληνικές τράπεζες – Top επιλογή η Πειραιώς (γραφήματα)

Πάτρα – Πύργος: Η Άκτωρ επιταχύνει την κατασκευή του τμήματος Καραίικα – Γαστούνη

Πλειστηριασμοί: Άλλαξε χέρια το ακίνητο της Γενικής Κλινικής Σαραφιανού (pic

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ