Σε εξέλιξη οι έρευνες από το αστυνομικό τμήμα Μαλεβιζίου, για τον εντοπισμό των δραστών που έκοψαν καλώδια από φορτηγό μηχάνημα της εταιρείας που έχει αναλάβει το έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής μετά από τη σχετική μηνυτήρια αναφορά που υποβλήθηκε για τη δολιοφθορά από τον ΑΔΜΗΕ.

Το φορτηγό ήταν σταθμευμένο εκτός εργοταξίου, κοντά στον ΒΟΑΚ σε χωμάτινο παράδρομο με κατεύθυνση από Ηράκλειο προς Ρέθυμνο και οι δράστες, σύμφωνα με πληροφορίες, έκοψαν τους σωλήνες αέρος που τροφοδοτούν το σύστημα πέδησης.

Το περιστατικό φέρεται να έγινε, σύμφωνα με το Cretalive, από τις 5.30 το απόγευμα της 31ης Ιανουαρίου έως τις 7 το πρωί της 1ης Φεβρουαρίου.

Στο πλαίσιο της έρευνας είναι βέβαιο ότι θα ελεγχθούν οι κάμερες ασφαλείας του ΒΟΑΚ μήπως και έχει καταγράφει κάποια περίεργη κίνηση αν και εκτιμάται ότι οι δράστες της δολιοφθοράς είναι πιθανόν να έχουν «χαρτογραφήσει» τα σημεία όπου υπάρχουν κάμερες ασφαλείας.

Σε πρώτη φάση δόθηκε εντολή για την επιτήρηση του, υπό το φόβο να επιχειρηθεί και νέα δολιοφθορά.

Η ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ

Ο ΑΔΜΗΕ ενημερώνει ότι, Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024, έλαβε χώρα δολιοφθορά στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης-Αττικής που υλοποιεί η θυγατρική του «Αριάδνη Interconnection» και πιο συγκεκριμένα σε μηχανολογικό εξοπλισμό εγκατάστασης του υπογείου τμήματος του καλωδίου, βόρεια του ΒΟΑΚ.

Έχει ήδη κατατεθεί μηνυτήρια αναφορά από τον εργολάβο στο αρμόδιο Αστυνομικό Τμήμα. Ο Διαχειριστής συνεργάζεται με την Ελληνική Αστυνομία για τον εντοπισμό των δραστών. Η Αστυνομία ενημέρωσε ότι θα προχωρήσει άμεσα στη φύλαξη του συγκεκριμένου σημείου του έργου όπου βρίσκεται το όχημα και ο εξοπλισμός. Ο ΑΔΜΗΕ βρίσκεται παράλληλα σε συντονισμό με την Περιφέρεια Κρήτης και τις δημοτικές αρχές για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Σημειώνεται ότι στόχος της δολιοφθοράς δεν ήταν η κλοπή υλικών αλλά η διακοπή των εργασιών για την ηλεκτρική διασύνδεση. Στην παρούσα φάση, εξετάζεται το μέγεθος της καθυστέρησης που θα επιφέρει στην ολοκλήρωση του έργου το εν λόγω συμβάν, που θέτει σε κίνδυνο όχι μόνο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης μιας κρίσιμης υποδομής για την Κρήτη, αλλά και -ακόμα χειρότερα- την υγεία και ασφάλεια εργαζομένων στο project, εγείροντας παράλληλα και κίνδυνο καταστροφής του εξοπλισμού.

Τονίζεται ότι η ηλεκτρική διασύνδεση Κρήτης-Αττικής αναμένεται να ολοκληρωθεί κατασκευαστικά στο τέλος του έτους και να τεθεί σε εμπορική λειτουργία εντός του 2025.

Πρόκειται για το μεγαλύτερο και πολυπλοκότερο έργο μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα, το οποίο σε συνδυασμό με την πρώτη διασύνδεση Πελοποννήσου – Κρήτη (που λειτουργεί αδιάλειπτα από το καλοκαίρι του 2021), θα άρει την ενεργειακή απομόνωση της Κρήτης, εξασφαλίζοντας την ασφάλεια εφοδιασμού του νησιού, χωρίς τη χρήση ρυπογόνων συμβατικών μονάδων.

Με αυτόν τον τρόπο θα μειωθεί σημαντικά το κόστος παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας στην Κρήτη, με άμεσα οφέλη (μείωση χρεώσεων ΥΚΩ) για όλους τους καταναλωτές, που θα φτάσουν το 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση το 2030.

Ο Δήμος Μαλεβιζίου καταδικάζει τη δολιοφθορά στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής

Ο Δήμος Μαλεβιζίου με ανακοίνωσή του καταδικάζει τη δολιοφθορά στο έργο της ηλεκτρικής διασύνδεσης Κρήτης – Αττικής.

Αναλυτικά στην ανακοίνωση αναφέρεται:

«Ο Δήμος Μαλεβιζίου καταδικάζει απερίφραστα την δολιοφθορά που σημειώθηκε σε μηχανολογικό εξοπλισμό εγκατάστασης του υπογείου τμήματος του καλωδίου της ηλεκτρικής διασύνδεσης.

Από την πρώτη στιγμή εκτέλεσης του μεγάλου έργου που εκτελείται στην περιοχή μας, ο Δήμος Μαλεβιζίου και η τοπική μας κοινωνία έχουν σταθεί αρωγοί στην υλοποίηση του μεγάλου αυτού αναπτυξιακού έργου για την Κρήτη και ολόκληρη τη χώρα.

Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε την ομαλή εκτέλεση του έργου με όλες μας τις δυνάμεις, μαζί με τις τοπικές κοινωνίες και πάντα με γνώμονα τις ανάγκες τους».

Διαβάστε ακόμη

3+2 μεγάλα επενδυτικά σχέδια στη γραμμή εκκίνησης (pics)

Meta: Δίνει για πρώτη φορά μέρισμα και επιπλέον 50 δισ. δολάρια σε επαναγορές μετοχών

Mercedes – Benz: Ξεπέρασαν τις προσδοκίες οι ταμειακές ροές της εταιρείας

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ