Την ώρα που κορυφώνεται το επενδυτικό ενδιαφέρον για ιδιωτικοποίηση του λιμένα Βόλου, πληθαίνουν οι αντιδράσεις όσων εναντιώνονται στην επένδυση της Mediterranean Gas για την ανάπτυξη πλωτού τερματικού σταθμού LNG στην περιοχή της Μαγνησίας με δυναμικότητα επαναεριοποίησης 5,2 bcm φυσικού αερίου ετησίως.

Η βαριά σκιά που πέφτει για το έργο στην περιοχή επιβεβαιώθηκε και την περασμένη Παρασκευή κατά την προγραμματισμένη συζήτηση του σχεδίου στο δημοτικό συμβούλιο, η οποία αναβλήθηκε αλλά βάσει του κανονισμού θα πρέπει να επαναληφθεί εντός των ημερών.

Για το έργο υπάρχει ήδη αρνητική γνωμοδότηση της Περιφέρειας Θεσσαλίας, και των δύο δήμων Νοτίου Πηλίου και Αλμυρού. Ταυτόχρονα εκδηλώνεται ένα γενικευμένο κύμα αντίθεσης από το σύνολο σχεδόν των επιστημονικών φορέων της περιοχής, μεταξύ των οποίων οι πρόεδροι του Δικηγορικού Συλλόγου Βόλου, του Ιατρικού Συλλόγου Μαγνησίας, του Φαρμακευτικού Συλλόγου Μαγνησίας αλλά και ομάδας πολιτών, η οποία έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να στραφεί κατά της επένδυσης με προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Μουδιασμένοι εμφανίζονται και οι επτά βουλευτές του νομού, οι  τέσσερις από τους οποίους έχουν εκφραστεί κατά της επένδυσης ενώ με ενδιαφέρον αναμένεται η στάση της δημοτικής αρχής υπό την διοίκηση Μπέου, η οποία ναι μεν έχει ταχθεί υπέρ του έργου αλλά δεν μπορεί να παραβλέψει και τις γενικευμένες αντιδράσεις εν μέσω προεκλογικής περιόδου.

Το ΤΑΙΠΕΔ που διενεργεί το διαγωνισμό για το λιμένα είχε μπλοκάρει αρχικά την χωροθέτηση του επενδυτικού σχεδίου, αναγκάζοντας την εταιρεία να προβεί σε αλλαγή του σχεδιασμού. Το επιχείρημα ήταν ότι δεν θα μπορούσε να δεσμεύσει τους υποψήφιους επενδυτές του λιμένα με μια επένδυση που δεν είχε περιληφθεί στο master plan για την αξιοποίηση του λιμανιού.

Για το FSRU Αργώ, η ΡΑΕ είχε αποστείλει στα τέλη Φεβρουαρίου στους ΟΤΑ της περιοχής Μαγνησίας για γνωμοδότηση, επιστολή σχετικά με την αίτηση προκαταρκτικής εξέτασης τροποποίησης της άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) της εταιρείας.

Το αναθεωρημένο σχέδιο, προβλέπει νέα θέση εγκατάστασης του πλωτού τερματικού σταθμού φυσικού αερίου από σταθερό σημείο στην είσοδο του λιμένα Βόλου (πλησίον της περιοχής «Πευκάκια») σε άλλο σταθερό σημείο κοντά στην ακτή στην περιοχή «Κριθαριά». Το FSRU θα βρίσκεται βορειοδυτικά του Παγασητικού κόλπου και σε απόσταση 65 μέτρων από την ακτή και θα απέχει δύο ναυτικά μίλια από τη γραμμή ναυσιπλοΐας του λιμανιού.

Η αλλαγή σχεδιασμού του έργου έφερε και την μετακίνηση στην έναρξη της εμπορικής λειτουργίας στο πρώτο τρίμηνο του 2025. Στα τέλη Δεκεμβρίου, είχε ανακοινωθεί από την εταιρεία η επιτυχής ολοκλήρωση της πρώτης φάσης του market test για την εκδήλωση ενδιαφέροντος και την δέσμευση δυναμικότητας στον τερματικό σταθμό.

Να σημειωθεί ότι τον Φεβρουάριο, για το λιμένα Βόλου εκδήλωσαν ενδιαφέρον οκτώ ισχυρά επενδυτικά σχήματα. Πρόκειται για τις κοινοπραξίες Intrakat – TΕΚΑΛ, Israel Shipyards – Χαλυβουργία Ελλάδος, Goldair Cargo – Goldair Handling, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, τον βουλγαρικό όμιλο Advance Properties, τη Mariner Capital με έδρα τη Μάλτα, την QTerminals W.L.L και τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης.

Διαβάστε ακόμη

Τράπεζες: «Αποκαλυπτήρια» για το σχέδιο που παγώνει τα επιτόκια στα στεγαστικά δάνεια

Η αποχή «αβαντάρει» τη ΝΔ, ο Δένδιας, ο Χατζηδάκης και… ο Ανδρουλάκης, ο Νο2 της Intrakat και ο Βρεττός που κέρδισε τον Σκλαβενίτη

ΥΠΟΙΚ: Έλεγχοι σε ελληνικά ΑΦΜ με καταθέσεις, επενδύσεις και συντάξεις στο εξωτερικό