Mέχρι το τέλος του έτους εκτιμάται ότι θα έχει ολοκληρωθεί η συμφωνία της εξαγοράς του τομέα των ΑΠΕ από την Motor Oil όπως δήλωσε χθες στους αναλυτές ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος κ. Πέτρος Τζαννετάκης.

Προς επίρρωση του στόχου αυτού ανέφερε ότι την επόμενη εβδομάδα (7 Σεπτεμβρίου), θα συγκληθεί η έκτακτη γενική συνέλευση που θα επικυρώσει την συμφωνία, όπως έπραξε αντίστοιχα πρόσφατα ο κατασκευαστικός όμιλος της Ελλάκτωρ.

Σύμφωνα με το στέλεχος της ΜΟΙ, η στρατηγική αυτή συμφωνία βρίσκεται στον πυρήνα του σχεδίου μετασχηματισμού της εταιρείας που θέτει ως πρωταρχικό στόχο την μετεξέλιξη του ομίλου σε μία ολοκληρωμένη ενεργειακή εταιρεία.

Ο κ. Τζαννετάκης ανέφερε ότι έχουν πλήρως διασφαλιστεί τα κεφάλαια της μεγάλης επένδυσης που προσεγγίζει το 1 δις. ευρώ, ξεκινώντας από τα χρήματα που θα εισφέρει η Motor Oil αλλά και η MORE ενώ όπως σημείωσε έχει ήδη δρομολογηθεί και το δάνειο για τη χρηματοδότηση της νέας εταιρείας. Παράλληλα έχει ξεκινήσει το σχέδιο της απόσχισης ενώ αυτή την περίοδο γίνεται η αξιολόγηση και η προτεραιοποίηση του χαρτοφυλακίου των έργων ΑΠΕ, η οποία «τρέχει» παράλληλα με την ανάπτυξη του δικού της χαρτοφυλακίου. Υπό κατασκευή είναι 84 MW, τα οποία εκτιμάται ότι θα είναι έτοιμα το 2023.

Η συμφωνία με την Ελλάκτωρ προβλέπει επίσης και την εξαγορά του 30% της εταιρείας με την πρόβλεψη του δικαιώματος επαναγοράς σε δύο χρόνια του 50% του αρχικού ποσοστού στην τιμή της αγοράς του. Όπως αναφέρθηκε από την διοίκηση η πρόβλεψη αυτή αποτελεί ασφαλιστική δικλείδα που μπορεί να περιορίσει την έκθεση της Motor Oil.

Αναφερόμενος στο ιστορικό ρεκόρ κερδών που παρουσίασε το α΄εξάμηνο η ΜΟΙ, ο κ. Τζαννετάκης το απέδωσε στα υψηλά επίπεδα διύλισης και τις ενισχυμένες πωλήσεις, σημειώνοντας όμως ότι το γ΄τρίμηνο τα περιθώρια διύλισης είναι χαμηλότερα.

Μιλώντας μάλιστα για τον κλάδο των καυσίμων επισήμανε ότι παρά το γεγονός ότι ο πληθωρισμός αποτελεί αγκάθι που μπορεί να πλήξει την ζήτηση, διανύει μια περίοδο ισχυρής μεγέθυνσης, λόγω της συνεχιζόμενης ανάκαμψης. Με την ώθηση και του τουρισμού προέβλεψε ότι στο τέλος του 2022, θα φτάσει κοντά στα προ πανδημίας επίπεδα.

Σχετικά με την μερισματική πολιτική της Motor Oil, ο κ. Τζαννετάκης απαντώντας σε ερωτήσεις αναλυτών δήλωσε ότι η εταιρεία θα παραμείνει συνεπής στην πολιτική που έχει ακολουθήσει τα προηγούμενα χρόνια, συνδυάζοντας τις ισχυρές οικονομικές αποδόσεις με υψηλά μερίσματα. Απέκλεισε όμως τη διανομή έκτακτου μερίσματος, λέγοντας ότι γνώμονας του Ομίλου είναι η ισορροπία της κεφαλαιακής του δομής, καθώς βρίσκεται σε φάση μετασχηματισμού.

Σε αυτό το πλαίσιο, στόχος είναι να περάσει η Motor Oil στην επόμενη ημέρα με υγιή και βιώσιμο τρόπο. Παράλληλα, όπως συμπλήρωσε, έχει ήδη ξεκινήσει η επαναγορά ίδιων μετοχών, σε μεγαλύτερη έκταση από ότι στο παρελθόν, χωρίς ωστόσο να έχει επιθετικό χαρακτήρα.

Σε σχέση με τις υπόλοιπες δραστηριότητες ο κ. Τζαννετάκης δήλωσε ότι στο τέλος Οκτωβρίου θα τεθεί σε λειτουργία το νέο συγκρότημα κατεργασίας νάφθας (Naphtha reformer) μία επένδυση συνολικού ύψους 310 εκατ. ευρώ. Με το νέο συγκρότημα το διυλιστήριο θα έχει πλεόνασμα σε υδρογόνο, γεγονός που θα βοηθήσει στη συγκράτηση του ενεργειακού του κόστους.