Τον «υγιή» αντίκτυπο που θα έχουν τα κίνητρα της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την προώθηση επενδύσεων σε τεχνολογίες εκκολαπτόμενων τεχνολογιών, όπως το πράσινο υδρογόνο, ακόμη κι αν κινδυνεύουν να στρεβλώσουν το εμπόριο ηλεκτρικών αυτοκινήτων μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ, επισήμανε ο Μπιλ Γκέιτς.

Μιλώντας σε μια συνέντευξη podcast με τον επικεφαλής του κρατικού επενδυτικού ταμείου 1,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων της Νορβηγίας, Nicolai Tangen, ο Gates εξήρε τις κυβερνητικές πολιτικές για την προώθηση της πράσινης μετάβασης, σύμφωνα με το Bloomberg.

Το πράσινο υδρογόνο

«Δεν υπάρχει ουσιαστικά αγορά για το πράσινο υδρογόνο σήμερα», είπε ο ιδρυτής της Microsoft. Η ιδέα ότι για την επόμενη δεκαετία, «οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις θα χρηματοδοτήσουν κάποια έργα στην Ευρώπη, οι ΗΠΑ θα χρηματοδοτήσουν κάποια — νομίζω ότι αυτό είναι υγιές. Θα δημιουργήσει μια αγορά», δήλωσε. «Για τα επόμενα δέκα χρόνια, το να υπάρχει αυτό είναι υπέροχο για ολόκληρο τον κόσμο».

Ενώ τεχνολογίες όπως η ηλιακή και η αιολική ενέργεια παρέχουν τώρα φθηνότερη ενέργεια από τις εναλλακτικές λύσεις για ορυκτά καύσιμα, δεν είναι σταθερά διαθέσιμες. Για να εξασφαλιστεί μια επιτυχημένη πράσινη μετάβαση, πρέπει να συνδυαστούν με τεχνολογίες όπως το πράσινο υδρογόνο, η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα και τα βιομηχανικά συστήματα μπαταριών, τα οποία βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο.

Ωθηση στην πράσινη μετάβαση

Τα 374 δισεκατομμύρια δολάρια που παρέχονται από τον Νόμο για τη μείωση του πληθωρισμού των ΗΠΑ για την υποστήριξη τεχνολογιών που σχετίζονται με το κλίμα και την ενέργεια αναμένεται να προωθήσουν την καινοτομία με στόχο την αντιμετώπιση της πρόκλησης της μείωσης των εκπομπών.

Το πράσινο υδρογόνο είναι «ακόμα περίπου τέσσερις φορές πιο ακριβό από ό,τι χρειάζεται», είπε ο Γκέιτς, προσθέτοντας ότι οι φορολογικές εκπτώσεις στον IRA θα «οδηγήσουν τεράστιες δραστηριότητες» και θα μειώσουν το «πράσινο πριμ» – τη διαφορά τιμής μεταξύ ενός υπάρχοντος προϊόντος και του μελλοντικό κλιματικά ουδέτερο αντίστοιχο.

«Αν καινοτομήσουμε για να κάνουμε αυτό το πράσινο ασφάλιστρο να είναι πολύ μικρό, ιδανικά μηδενικό ή ακόμα και αρνητικό, τότε η υιοθέτηση σε παγκόσμια βάση, όχι μόνο πλούσιες χώρες αλλά και χώρες μεσαίου εισοδήματος, θα συμβεί αρκετά φυσικά», είπε ο Γκέιτς.

Στρέβλωση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων

Ωστόσο, ο Γκέιτς εξέφρασε την απογοήτευσή του που ο IRA «διαστρεβλώνει κάπως» το εμπόριο ηλεκτρικών οχημάτων και εξαρτημάτων μεταξύ Ευρώπης και ΗΠΑ.

«Θα έπρεπε να έχουμε ελεύθερο εμπόριο σε οτιδήποτε έχει να κάνει με αυτοκίνητα», ανέφερε ο Γκέιτς. «Αυτός ο ανταγωνισμός είναι καλός και για τις δύο περιοχές και ελπίζω ότι αυτό το πράγμα μπορεί να τελειοποιηθεί, ώστε να μην στρεβλώνει τίποτα στην αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων»

Διαβάστε ακόμη 

Πάνος Ρηνιώτης (Billys): Η πλατφόρμα που λύνει τα χέρια διαχειριστών και ενοίκων

Η Ομόνοια αλλάζει: Το νέο μεγάλο επενδυτικό στοίχημα γύρω από την πλατεία (pics)

Τζέιμς Ντάισον (Dyson): «Η αποτυχία είναι το κλειδί για την επιτυχία»