Του Δημήτρη Μαρκόπουλου

Οι πρωτοβουλίες του Π. Σκουρλέτη, οι κόντρες με το ΤΑΙΠΕΔ και η αναποφασιστικότητα και οι λάθος επιλογές του Γ. Σταθάκη πυροδότησαν το ναυάγιο της πώλησης του ΔΕΣΦΑ στοιχίζοντας μεταξύ άλλων 200 και πλέον εκατ. ευρώ στα ΕΛΠΕ, έναν από τους δύο μετόχους του Διαχειριστή. Ως γνωστόν το τίμημα που είχε συμφωνηθεί λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2013 μεταξύ της αζέρικης Socar, των ΕΛΠΕ και του ΤΑΙΠΕΔ για το 66% των μετοχών του ΔΕΣΦΑ ήταν 400 εκατ. ευρώ.

Οι περισσότεροι στέκονται στην ευθύνη Σκουρλέτη ως προς το ναυάγιο της αποκρατικοποίησης, όμως σύμφωνα με έγκυρες πηγές του newmoney.gr τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Κι αυτό διότι όλα δείχνουν πως η επιλογή Σταθάκη ως του νέου και αρμόδιου πλέον υπουργού Περιβάλλοντος κι Ενέργειας να μην κάνει αποδεκτές τις προτάσεις αρμόδιας Επιτροπής Θεραπείας της τροπολογίας του προκατόχου του ως προς τις τελικές τιμές χρήσης του φυσικού αερίου που άλλαξαν πλήρως το deal με την Αζέρικη Socar, είναι εκείνη που τίναξε τα πάντα στον αέρα. Κάτι βέβαια που δείχνει ότι το ναυάγιο ήταν επιλογή της κυβέρνησης.

Ειδικότερα, ο κ. Γιώργος Σταθάκης έλαβε τις προηγούμενες ημέρες το πόρισμα της υπό τον κ. Δημήτρη Λιάκο Επιτροπής το οποίο βοηθούσε προς την κατεύθυνση επίλυσης του ζητήματος, επιλέγοντας όμως να ανατρέψει πολλά από τα όσα εισηγούνταν και οδηγώντας επί της ουσίας σε αδιέξοδο τις συζητήσεις. Όπως αναφέρουν κύκλοι των Αζέρων ‘είναι πλέον ξεκάθαρο πως το ναυάγιο της συμφωνίας είναι κεντρική κυβερνητική επιλογή και δεν φέρει ευθύνη απλά ο ένας ή ο άλλος υπουργός”. 

Πάντως εκφράζονται απορίες καθώς ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας και οι στενοί του συνεργάτες κ.κ. Λιάκος και Φλαμπουράρης άλλα έταζαν προ λίγων ημερών στους εκπροσώπους της αζέρικης εταιρείας και άλλα τελικά γίνονται.

«Πρόκειται για εμπαιγμό. Δεν είναι δυνατό να δίνει προσωπικές εγγυήσεις ο πρωθυπουργός και μετά όλα να ανατρέπονται. Η διεθνής εικόνα της χώρας ως επενδυτικός προορισμός έχει τρωθεί» αναφέρουν άνθρωποι που γνωρίζουν από πολύ κοντά τις διμερείς επαφές.