Ο NHTSA αυξάνει την ευθύνη των κατασκευαστών για παραβίαση των προτύπων οικονομία καυσίμων και τους παρακινεί να κάνουν βελτιώσεις.

Την αρχή την κάνει η Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας των ΗΠΑ (NHTSA) – και ακολουθούν και άλλες χώρες στον κόσμο- η οποία επανέφερε μια πραγματικά εξωφρενικά υψηλή επιβολή κυρώσεων σε αυτοκινητοβιομηχανίες των οποίων τα οχήματα από το 2019 και μετά δεν πληρούν τις απαιτήσεις απόδοσης καυσίμου.

Η απόφαση χαρακτηρίζεται ως μια μεγάλη νίκη για την Tesla που θα μπορούσε να κοστίσει σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες πολλές εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια.

Επιβεβαιώνοντας μια προηγούμενη αναφορά του Reuters, ο NHTSA είπε ότι: «Η απόφαση αυξάνει την ευθύνη των κατασκευαστών για παραβίαση των προτύπων οικονομίας καυσίμου της χώρας και η αύξηση της ποινής παρακινεί τους κατασκευαστές να κάνουν βελτιώσεις στην οικονομία καυσίμου.».

Η κυβέρνηση του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ καθυστέρησε να εφαρμόσει τον Ιανουάριο του 2021 έναν κανονισμό του 2016 που υπερδιπλασίαζε τις κυρώσεις για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν πληρούσαν τις απαιτήσεις της Εταιρικής Μέσης Οικονομίας Καυσίμου (CAFE) ξεκινώντας από το έτος μοντέλου 2019.

Η τελική νομοθεσία του NHTSA η οποία τίθεται σε ισχύ 60 ημέρες μετά τη δημοσίευσή του προβλέπει τις υψηλότερες κυρώσεις για το 2022. Ο Οργανισμός δεν έχει εισπράξει ποινές για τα μοντέλα 2019 έως και 2021 καθώς το θέμα ήταν υπό εξέταση και αποτελούσε αντικείμενο δικαστικών προσφυγών.

Ωστόσο η νέα νομοθεσία υπεγράφη την Πέμπτη 24 Μαρτίου και προβλέπει για τα μοντέλα 2019-2021 το πρόστιμο να είναι 14 δολάρια για κάθε 0,1 μίλι ανά γαλόνι από 5,5 δολάρια που ήταν για κάθε όχημα που δεν πληροί την προδιαγραφές οικονομίας καυσίμου! Για το 2022 το πρόστιμο αυξάνεται σε 15 δολάρια!

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαμαρτυρήθηκαν για την αύξηση των κυρώσεων του 2016 προειδοποιώντας ότι θα μπορούσε να αυξήσει το κόστος παραγωγής της βιομηχανίας κατά τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια ετησίως. Η απόφαση του NHTSA αναμένεται να κοστίζει στις αυτοκινητοβιομηχανίες κατά μέσο όρο 500 εκατ. δολάρια ενώ από την άλλη μεριά θα ενισχύσει περαιτέρω την αξία πιστώσεων συμμόρφωσης που πουλά η Tesla.

Υπό τον Πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, οι υψηλότερες ποινές επρόκειτο να ξεκινήσουν το 2019, αλλά η κυβέρνηση Τραμπ όρισε ως ημερομηνία έναρξης ισχύος το 2022 μετά από δικαστική απόφαση.

Διαβάστε ακόμα: 

Αναθεωρούνται λόγω πολέμου οι δείκτες του Προϋπολογισμού

Οικογένεια Τίγκα: Πάλι στο σφυρί το ακριβότερο – κάποτε – ακίνητο στην Ελλάδα

Ρωσικά πυρηνικά καύσιμα: Η «άγνωστη» εξάρτηση της ευρωπαϊκής αγοράς ενέργειας