Την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του Διαδριατικού Αγωγού που θα μεταφέρει 10 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην περιοχή της ΝΑ Ευρώπης και θα διευρύνει τις πηγές εφοδιασμού ανακοίνωσε την Κυριακή ο TAP.

Χρειάστηκαν 4,5 χρόνια μετά την Τελετή Εγκαινίων στη Θεσσαλονίκη για την ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών του έργου μήκους 878 περίπου χιλιομέτρων.

Ο αγωγός αποτελεί το ευρωπαϊκό σκέλος του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου που έχει σχεδιαστεί με τη δυνατότητα διπλασιασμού της δυναμικότητάς του σε 20 bcm/a.

Ο ΤΑΡ διασχίζει την Ελλάδα (550 χλμ.), την Αλβανία (215χλμ.) και την Αδριατική Θάλασσα (105 χλμ.) και εξέρχεται στη στεριά στην Ιταλία. Για τις ανάγκες του έργου τοποθετήθηκαν περίπου 55.000 σωληναγωγοί, συνολικού βάρους 520.000 τόνων – από μέγιστο υψόμετρο 2.100 μ. στα βουνά της Αλβανίας ως μέγιστο βάθος 810 μέτρων στην Αδριατική Θάλασσα.

Ο TAP χρηματοδοτήθηκε με 3,9 δισ. ευρώ και ικανοποίησε πλήρως τις απαιτήσεις των δανειστών σε ό,τι αφορά τις τοπικές κοινότητες και το περιβάλλον.

Έχοντας συνεχή επικοινωνία με τις τοπικές κοινότητες κατά μήκος της όδευσης του αγωγού, καλλιέργησε σχέσεις εμπιστοσύνης και υλοποίησε μία σειρά από κοινωνικές και περιβαλλοντικές επενδύσεις που έκαναν ουσιαστική διαφορά στις ζωές των ανθρώπων.

Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).

Ο LucaSchieppati, Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΡ, δήλωσε σχετικά: «Σήμερα έγινε πραγματικότητα ένα μακρόπνοο όραμα! Αισθάνομαι εξαιρετικά υπερήφανος για αυτό το επίτευγμα, το οποίο κατέστη δυνατό –πρώτα και κύρια– χάρη στην αφοσίωση και δέσμευση των ανθρώπων μας και των συνεργατών μας. Χάρη στη σταθερή εμπιστοσύνη και ακλόνητη στήριξη των μετόχων μας, όλων των κυβερνήσεων κατά μήκος της αλυσίδας αξίας του αγωγού, και της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κι επίσης, χάρη στις εργολήπτριες εταιρείες και τους προμηθευτές που εργάστηκαν για τον ΤΑΡ.

Ως ένας νέος διαχειριστής συστήματος μεταφοράς που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε σύμφωνα με βέλτιστες πρακτικές και πρότυπα του κλάδου, ο ΤΑΡ συμβάλλει διπλά στο στόχο της ενεργειακής διαφοροποίησης: προσφέρει ταυτόχρονα μία νέα, αξιόπιστη και βιώσιμη ενεργειακή οδό, καθώς και μία νέα πηγή προμήθειας φυσικού αερίου που θα εφοδιάσει εκατομμύρια καταναλωτές στην Ευρώπη κατά τις επόμενες δεκαετίες».  

Από την πλευρά του, ο Murad Heydarov, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΤΑΡ, πρόσθεσε: «Ο ΤΑΡ είναι ένας καινοτόμος αγωγός μεταφοράς φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη κι ένα από τα πιο σύγχρονα και αξιόπιστα συστήματα μεταφοράς ενέργειας. Ως βασικό τμήμα του μήκους 3.500 χλμ. Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ο ΤΑΡ συνδυάζει στρατηγικά και ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά. Εξασφαλίζει τον ενεργειακό ανεφοδιασμό της Ευρώπης από μία ακόμη πηγή και στηρίζει τους στόχους της ΕΕ σε ό,τι αφορά τη δημιουργία ολοκληρωμένης αγοράς ενέργειας και την επίτευξη βιώσιμου, ασφαλούς και διαφοροποιημένου ενεργειακού μείγματος, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στη μετάβαση σε καθαρότερη ενέργεια».    

Αεροφωτογραφία βαλβιδοστασίου στην Αλβανία, Οκτώβριος 2020

Αεροφωτογραφία του τερματικού σταθμού παραλαβής, Ιταλία Ιούνιος 2020

Απεικόνιση από ψηλά του σταθμού συμπίεσης στους Κήπους Έβρου, Οκτώβριος 2019

Αποκατεστημένη γη στην Αλβανία, Οκτώβριος 2020 

Αποκατεστημένη γη, Ιταλία Μάιος 2020

Σωληνώσεις Έβρου, Οκτώβριος 2019

Διαβάστε ακόμη: 

-Ταμείο Ανάκαμψης: Το σχέδιο για επενδύσεις άνω των €50 δισ. που θα αλλάξουν την Ελλάδα

-Τσακλόγλου: Υποχρεωτικό το νέο σύστημα επικουρικής ασφάλισης από το 2022

-Μετά τη Σλοβακία και η Αυστρία θα κάνει τεστ σε όλους τους πολίτες