Κάτι λιγότερο από 40 ημέρες απομένουν μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 2ας Οκτωβρίου 2020 για τους τρεις διαγωνισμούς που “τρέχουν” από το ΤΑΙΠΕΔ και αφορούν τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, Καβάλας και Αλεξανδρούπολης που παραχωρείται το 67% και της Καβάλας που αφορά ένα τμήμα του λιμενικού χώρου και πιο συγκεκριμένα την προβλήτα “Φίλιππος Β”.

Προϋπόθεση απαραίτητη είναι η εμπειρία σε θέματα διαχείρισης λιμένων. Τα τελικά επιχειρηματικά σχήματα δεν έχουν οριστικοποιηθεί και για αυτό ακούγονται διάφορα ονόματα επιχειρηματιών αλλά και επενδυτικών group.

Για την για την Αλεξανδρούπολη και την Καβάλα προς το παρόν υπάρχει ενδιαφέρον από αμερικανικό σχήμα , με τις ευλογίες της κυβέρνησης των ΗΠΑ που αποτελείται από την Black Summit Financial Group, μία αμερικανική εταιρεία διαχείρισης λιμένων και μέχρι πριν από έναν μήνα ακούστηκε ότι συμμετείχε και η Gold Air.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΝΜ η αμερικανικών συμφερόντων ΟΝΕΧ δεν έχει εκδηλώσει έως τώρα ενδιαφέρον εστιάζοντας στην ολοκλήρωση της υπόθεσης των Ναυπηγείων της Ελευσίνας.

Οικονομικοί αναλυτές και γνώστες της λιμενικής βιομηχανίας επεσήμαναν στο ΝΜ :

«Τα δύο αυτά λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας έχουν τεράστια γεωστρατηγική σημασία για τις ΗΠΑ αλλά και για το ΝΑΤΟ. Για αυτό το αμερικανικών συμφερόντων σχήμα έχει την “ευλογία” της αμερικανικής κυβέρνησης. Η λογική λέει ότι οι Αμερικάνοι θα επιλέξουν ένα και μόνο σχήμα και αυτό θα στηρίξουν. Όσο αφορά την εμπορική σημασία τους, πιστεύουμε ότι δεν είναι τόσο σημαντική. Η Αλεξανδρούπολη έχει τζίρο ενός εκατομμυρίου ευρώ και η Καβάλα 500.000. Δεν βλέπουμε πόσα πιο πολλά περιθώρια ανάπτυξης έχουν» και προσθέτουν: «Μακάρι το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης να γίνε το κέντρο του κόσμου και να τροφοδοτεί τα Βαλκάνια και τη Βόρεια Ευρώπη».

Για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ενδιαφέρεται ο Δημήτρης Κοπελούζος λόγω του πλωτού σταθμού υποδοχής, προσωρινής αποθήκευσης και αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) που θα αποτελέσει μια νέα, ανεξάρτητη πύλη εισόδου φυσικού αερίου στις αγορές της Νοτιoανατολικής και Κεντρικής Ευρώπη.

Επίσης ενδιαφέρον φέρεται να έχουν ο Δημήτρης Μελισσανίδης για την Καβάλα και ο Ιβάν Σαββίδης και για την Καβάλα και για την Αλεξανδρούπολη.

Για την Ηγουμενίτσα ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει ο Εμμάνουελ Γκριμάλντι. Μάλιστα πριν από έναν μήνα περίπου και πιο συγκεκριμένα στις 23 Ιουλίου,ο Ιταλός επιχειρηματίας συναντήθηκε με τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη, στον οποίο εξέφρασε το ενδιαφέρον του ιταλικού ομίλου για τα λιμάνια του Ηρακλείου και της Ηγουμενίτσας όπου δραστηριοποιούνται τα πλοία του.

Ο Ιταλός πλοιοκτήτης δήλωσε στον υπουργό ότι είναι πολύ ευχαριστημένος από την αντιμετώπιση που έχεις ω επιχειρηματίας στην Ελλάδα την οποία όπως τόνισε θεωρεί δεύτερη πατρίδα του. Επεσήμανε στον ΥΝΑ ότι ο Όμιλος είναι port operator σε πολλά λιμάνια και θέλει αν επενδύσει και στην Ελλάδα στον τομέα αυτόν.

Επίσης έχει ακουστεί και ο γερμανικών συμφερόντων ναυτιλιακός όμιλος Förde Reederei Seetouristik (FRS), o οποίος δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία σε πολλές χώρες.