Το «πράσινο» φως έδωσε χθες το Κυβερνητικό Συμβούλιο Οικονομικής Πολιτικής, για συνολικά 19 αποκρατικοποιήσεις του ΤΑΙΠΕΔ, ανάμεσα στις οποίες η βρίσκεται η πώληση του 17% της ΔΕΗ, του 65% της ΔΕΠΑ και του 35% των ΕΛΠΕ.

Συγκεκριμένα πρόκειται για:

1) Δεκατέσσερα Περιφερειακά Αεροδρόμια

2) Ελληνικό

3) Αστέρας Βουλιαγμένης

4) Αφάντου Ρόδος

5) ΔΕΣΦΑ

6) ΟΛΠ

7) ΟΛΘ

8) ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΤΥ

9) ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ

10) Ηλεκτρονική Δημοπρασία III, IV, V, VI και άλλα μικρά ακίνητα

11) Μαρίνες

12) ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

13) ΕΛΠΕ

14) ΟΤΕ

15) ΔΕΗ

16) ΕΥΑΘ

17) ΕΥΔΑΠ

18) ΔΕΠΑ

19) ΕΛΤΑ

Ο στόχος για τα έσοδα του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμάται στα 5,8 δισεκατομμύρια ευρώ έως και το 2018.

Για τη ΔΕΗ επιδιώκεται η πώληση του 17% ενδεχομένως και εντός του 2016 ενώ προωθείται η πρόσληψη συμβούλων από το ΤΑΙΠΕΔ μέχρι το 3° τρίμηνο. Η στρατηγική θα αποφασιστεί από το Διοικητικό Συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ.

Για τα ΕΛΠΕ αναφέρεται πως προγραμματίζεται η πρόσληψη συμβούλων μέχρι το 3° τρίμηνο 2016 για την αξιολόγηση εναλλακτικών στρατηγικών επιλογών και υποβολή σχετικών εισηγήσεων.

Για τον ΟΤΕ, προβλέπεται μεταφορά του 5% από το Ελληνικό Δημόσιο στο ΤΑΙΠΕΔ για πώληση.

Για την ΕΥΑΘ θα πρέπειο το ΤΑΙΠΕΔ να επιλέξει συμβούλους μέχρι το 3ο τρίμηνο για αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών για την πώληση του 23% των μετοχών.

Στην ΕΥΔΑΠ, όπου το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 27%, αναφέρεται πως η Ελληνική Δημοκρατία και το ταμείο θα ζητήσουν την επιστροφή κεφαλαίου στους μετόχους. Το ΤΑΙΠΕΔ θα επιλέξει συμβούλους μέχρι το 3° τρίμηνο 2016. Τότε εκτιμάται πως θα επιλεγούν σύμβουλοι για το 65% της ΔΕΠΑ που ανήκει επίσης στο ταμείο προκειμένου να γίνει αξιολόγηση των εναλλακτικών επιλογών και επανεκκίνηση διαδικασίας.

Στα ΕΛΤΑ αναμένεται ο διορισμός νέου Προέδρου και νέου Διευθύνοντος Συμβούλου και στη συνέχεια η μεταφορά του οργανισμού στο νέο υπερ-ταμείο μετά από σχέδιο αναδιάρθρωσης, το οποίο θα εκπονηθεί μέσα στο τελευταίο εξάμηνο πριν τη μεταφορά.

Για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια το οικονομικό κλείσιμο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβριο με την παράδοση των εγκαταστάσεων στην κοινοπραξία υπό τη γερμανική Fraport.

Στην Εγνατία, η εκτιμώμενη έναρξη της πρώτης φάσης του διαγωνισμού (εκδήλωση ενδιαφέροντος) προγραμματίζεται για τον Σεπτέμβριο, πράγμα που θεωρείται αδύνατο από την αγορά αφού εκκρεμεί μια σειρά θεσμικών και άλλων θεμάτων.