Το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου προγραμματίζεται από τη Lamda Development η πρόσκληση προς τους τεχνικούς ομίλους προκειμένου να υποβάλουν προσφορές για την υλοποίηση των πρώτων έργων υποδομής, με τα οποία θα θεμελιωθεί το εμβληματικό έργο.

Ο σχεδιασμός της εταιρείας, η οποία θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο ιδιωτικό έργο που έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας, προγραμματίζοντας έργα συνολικού ύψους πλησίον των 2,5 δισ. ευρώ την επόμενη πενταετία, έχει κινητοποιήσει ήδη το ενδιαφέρον των πέντε μεγάλων κατασκευαστικών ομίλων της χώρας.

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΜYTILINEOS, Αβαξ και Intrakat έχουν πάρει θέσεις μάχης και, σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν ήδη δημιουργηθεί και τα πρώτα σχήματα συμμαχιών.

Οι συμμαχίες

Στο πλαίσιο αυτό, πληροφορίες αναφέρουν ότι η Ελλάκτωρ θα διεκδικήσει τις υποδομές στο Ελληνικό, σε συνεργασία με την Αρχιρόδον. Εκτός απροόπτου, αυτόνομα θα κατέβουν στις πρώτες εργολαβίες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και ενδεχομένως και η Αβαξ, η οποία δεν έχει κρύψει το μεγάλο ενδιαφέρον της για το Ελληνικό εκτιμώντας ότι αποτελεί ισχυρό πόλο ιδιωτικών έργων υποδομής για τα επόμενα χρόνια με μεγάλη σημασία για τον τεχνικό κόσμο της χώρας.

Τον δικό της παρτενέρ εμφανίζεται να αναζητά η ΜYTILINEOS, ενώ η Ιntrakat φέρεται να βρίσκεται κοντά σε συμφωνία με την ελληνοκυπριακών συμφερόντων Wade Adams με ισχυρή παρουσία σε αντίστοιχα έργα στο Αμπού Ντάμπι. Η Intrakat έχει ήδη συμφωνία με τη Lamda Development, καθώς έχει αναλάβει και τα έργα κατεδάφισης της παραλιακής έκτασης.

Τις προηγούμενες ημέρες εγκρίθηκε μάλιστα από το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας η τεχνική μελέτη για την εγκατάσταση των δύο εργοταξιακών χώρων με σκοπό την υλοποίηση και της β’ φάσης των κατεδαφίσεων στο Ελληνικό.

Παρά το γεγονός ότι τα πρώτα έργα αποτελούν ένα μικρό κομμάτι από μια τεράστια πίτα κτιριακών έργων, δικαιολογούν το ισχυρό ενδιαφέρον των μεγάλων παικτών του κατασκευαστικού κλάδου.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι συναντήσεις μεταξύ της Lamda Development και των κατασκευαστικών ομίλων έγιναν μέσα στο καλοκαίρι κατόπιν πρόσκλησης, όπου η εταιρεία τούς παρουσίασε αναλυτικά τον σχεδιασμό των πρώτων έργων υποδομής που εκτιμώνται στο ύψος των 300 εκατ. ευρώ. Θα ακολουθήσει η επόμενη φάση, η οποία είναι η υποβολή οικονομικών προσφορών και προσδιορίζεται για τις 10-12 Νοεμβρίου.

Σε κάθε περίπτωση, η αγορά θα πρέπει να αναμένει ένα πλαίσιο διαγωνιστικών διαδικασιών με ιδιωτικά κριτήρια, που σημαίνει ότι οι διαδικασίες θα ακολουθούν πρακτικές κλειστών διαγωνισμών.

Δύο κατηγορίες

Με βάση τον σχεδιασμό της Lamda Development, στα έργα της πρώτης φάσης, όπως αυτά παρουσιάστηκαν στην προ διμήνου επενδυτική ημερίδα που διοργάνωσε η Goldman Sachs, υπάρχουν δύο μεγάλες κατηγορίες.

Στην πρώτη θα περιληφθούν οι υποδομές μέσα στην έκταση και το Μητροπολιτικό Πάρκο, με κυριότερο έργο την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, το κόστος της οποίας υπολογίζεται μεταξύ 70-85 εκατ. ευρώ. Ακολουθούν τα έργα για την πρώτη φάση του Μητροπολιτικού Πάρκου, το οδικό δίκτυο και η υπόγεια διάβαση στο εμπορικό κέντρο του Ελληνικού, τα έργα κοινής ωφέλειας και το τραμ. Στον σχεδιασμό περιλαμβάνονται επίσης εργασίες σε κοινόχρηστους χώρους, χωματουργικά, δίκτυο εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων διαχείρισης υδάτινων πόρων, τα πρώτα έργα στη μαρίνα κ.ά. Το συνολικό ύψος των έργων αυτών θα προσεγγίσει τα 400-500 εκατ. ευρώ.

Ο επόμενος μεγάλος κύκλος έργων στο Ελληνικό, προϋπολογιζόμενης δαπάνης έως 1,8 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει τα κυρίως κτιριακά έργα όπως το νέο mall, ο Πύργος Κατοικιών (Marina Tower) η Marina Galleria κ.ά. Στα επιπλέον έργα περιλαμβάνεται και το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα με Καζίνο (IRC).

Να σημειωθεί ότι στο Ελληνικό έχει ήδη εισχωρήσει και ο όμιλος Κοπελούζου, καθώς η τεχνική εταιρεία του ομίλου Redex έχει αναλάβει την κατασκευή του μίνι θεματικού πάρκου συνολικής επιφάνειας άνω των 9.000 τ.μ., το οποίο θα φιλοξενήσει μόνιμες δραστηριότητες για τους επισκέπτες (π.χ. καινοτόμες παιδικές χαρές, παραστάσεις νερού, εκθέσεις τέχνης κ.ά.), καθώς και προσωρινές υποδομές, οι οποίες θα μπορούν να παραχωρούνται σε τρίτους για διοργάνωση εκδηλώσεων.

Διαβάστε ακόμη:

Ενέργεια: Γιατί η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με ακριβότερους λογαριασμούς αυτόν τον χειμώνα

Μοχάμεντ Μπιν Σαλμάν: Ο βαθύπλουτος Σαουδάραβας πρίγκιπας που τίναξε την μπάνκα με τη Νιουκάσλ

ABN Amro: «Ταύρος» για τα ελληνικά ομόλογα – Έρχεται αναβάθμιση της οικονομίας