Η Διαχειριστική Αρχή  του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη (ΕΥΔ ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ) του Υπουργείου Ανάπτυξης  & Επενδύσεων, στο πλαίσιο της εντατικής προσπάθειας για προώθηση και ολοκλήρωση των συγχρηματοδοτούμενων έργων ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020, εξέτασε και ολοκλήρωσε εντός του Αυγούστου  2021  τις προεγκρίσεις των Τευχών Δημοπράτησης τριών σημαντικών σιδηροδρομικών έργων του Προγράμματος.

Παράλληλα, προέβη στην προετοιμασία των Τευχών Δημοπράτησης ενός ακόμη έργου σε συνεργασία με την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, δικαιούχο του συγκεκριμένου έργου, το οποίο προγραμματίζεται να ενταχθεί στο ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑΑ.

Με τις παραπάνω ενέργειες κατέστη δυνατή η έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των 4 σιδηροδρομικών έργων, με τη αποστολή των δημοσιεύσεων των προκηρύξεών τους στην Επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης την 27η/8/2021.

Τα σημαντικά αυτά έργα του ΕΠ ΥΜΕΠΕΡΑΑ συνολικού προϋπολογισμού 374 εκατ. ευρώ είναι τα παρακάτω:

  • Κατασκευή συστήματος ηλεκτροκίνησης και αντιθορυβικών ηχοπετασμάτων στο τμήμα Κιάτο – Ροδοδάφνη, προϋπολογισμού μελέτης €84 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Υπολειπόμενες εργασίες σιδηροδρομικής υποδομής, επιδομής και ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό σταθμό Αθηνών και σύνδεση του με Μετρό – Β΄ φάση Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών, προϋπολογισμού μελέτης €42,1 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Κατασκευή ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και ETCS της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα και κατασκευή νέας παρακαμπτηρίου γραμμής στο
  • Σιδηροδρομικό Σταθμό Σοφάδων, προϋπολογισμού μελέτης €72,8 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).
  • Κατασκευή σιδηροδρομικών σταθμών και στάσεων (κτήρια, αποβάθρες, στέγαστρα και περιβάλλον χώρος), επιδομής, ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης, ETCS, τηλεπικοινωνιών και Η/Μ εγκαταστάσεων σήραγγας Παναγοπούλας για τη νέα σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα, στο τμήμα Ροδοδάφνη – Ρίο, προϋπολογισμού μελέτης €175 εκατ. (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ).

Διαβάστε ακόμη:

Το «κόλπο» με τα ομόλογα: «Κούρεμα χρέους» με μηδενικά επιτόκια

Ασφαλιστικές εισφορές: Πώς θα εφαρμοστεί η μείωση έως το τέλος του 2022

Autohellas: «Πατάει γκάζι» και αναμένει αύξηση τζίρου-κερδών για το 2021