Μειοψηφική συμμετοχή 10% του αεροδρομίου της Καλαμάτας θα αποκτήσει το Υπερταμείο μετά το διαγωνισμό για την σύμβαση παραχώρησης. Η σχετική διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να περάσει σύντομα στην επόμενη φάση που είναι η υποβολή των οικονομικών προσφορών με στόχο να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του χρόνου.

Την προσεχή Παρασκευή 15 Μαρτίου, ολοκληρώνεται η διαδικασία των σχολίων επί της σύμβασης παραχώρησης από τα τέσσερα υποψήφια επενδυτικά σχήματα. Στην συνέχεια, η τελική σύμβαση θα περάσει από τα συναρμόδια υπουργεία για να την συνυπογράψουν ώστε αμέσως μετά να υποβληθούν οι δεσμευτικές προσφορές.

Στην τελική κούρσα του διαγωνισμού για την παραχώρηση του αεροδρομίου θα αναμετρηθούν τέσσερις διεθνείς λειτουργοί αεροδρομίων σε συνεργασία με εγχώριους ομίλους. Πρόκειται για τα σχήματα:

-ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited,

-ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A,

-Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aéroports de la Cote d’Azur και

-FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ ΑΕ του Ομίλου Κωνσταντακόπουλου.

Το σχήμα που θα επικρατήσει θα αναλάβει μέσω ενός SPV τη διαχείριση, λειτουργία, ανάπτυξη, επέκταση, διατήρηση και εκμετάλλευση του Διεθνούς Αεροδρομίου Καλαμάτας για 40 χρόνια.

Η συμμετοχή του ελληνικού Δημοσίου στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας θα είναι μικρή εν αντιθέσει με το αεροδρόμιο στο Καστέλι, στο οποίο συμμετέχει με 45,90% αλλά και στο ΔΑΑ όπου μετά την πρόσφατη διάθεση του 30% του ΤΑΙΠΕΔ, η συμμετοχή του έχει υποχωρήσει στο 25%.

Το επόμενο βήμα για τo Yπερταμείο που έχει προχωρήσει στην πρόσληψη συμβούλων είναι να αξιοποιήσει και τα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του. Το “πακετάρισμα” θα γίνει από τους έμπειρους συμβούλους των 14 περιφερειακών αεροδρομίων που δόθηκαν στην Fraport και θα αποτελέσει ένα ξεχωριστό διαγωνισμό. Ο διαγωνισμός αυτός, θα συνδυάσει χαρακτηριστικά αεροδρομίων με αυξημένη επιβατική κίνηση αλλά και άλλα λιγότερο εμπορικά αεροδρόμια της νησιωτικής και ηπειρωτικής χώρας και δεν αναμένεται να τρέξει πριν το 2025. Η δυσκολία πάντως για το Υπερταμείο φαίνεται να είναι η συγκέντρωση από την ΥΠΑ πολύτιμών στοιχείων που θα βοηθήσουν το διαγωνισμό.

Σε κάθε περίπτωση, τα 22 εναπομείναντα αεροδρόμια αποτελούν επόμενο στόχο αφού προτεραιότητα δίνεται στην ολοκλήρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας του αεροδρομίου της Καλαμάτας. Ο διεθνής αερολιμένας, αποτελεί ένα δυναμικό τουριστικό προορισμό, ο οποίος έχει αυξήσει θεαματικά την επιβατική κίνηση τα τελευταία χρόνια χάρη στο κοσμοπολίτικο θέρετρο του Costa Navarino που ανήκει στον όμιλο Κωνσταντακόπουλου.

Από το 2010, η επιβατική κίνηση της Καλαμάτας έχει παρουσιάσει αύξηση κατά 250%. Το 2022 ξεπέρασε τους 351.000 επιβάτες και στόχος πλέον είναι μέχρι το 2030 το αεροδρόμιο να φτάσει τους 500.000 επιβάτες.

Διαβάστε ακόμη 

Χαλίτ Σινγκιλλιόγλου: O μεγαλοεπιχειρηματίας από την Τουρκία που επενδύει τώρα στο Μεγανήσι

«Απόβαση» στο Λονδίνο για τις ελληνικές τράπεζες – Οι νέοι στόχοι και η… επιχείρηση γοητείας των επενδυτών

Χένρικ Φρέντβιγκ: Κλειδί η «Νήσος» στο στρατηγικό σχέδιο του νέου επικεφαλής της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ