της Μαριάννας Τζάννε

Στην υπογραφή της σύμβασης με την Τέρνα για την κατασκευή του νότιου τμήματος του άξονα Κεντρικής Ελλάδας από την Λαμία έως την Ξυνιάδα, στο Δομοκό, θα προχωρήσει εντός Δεκεμβρίου το υπουργείο Υποδομών.

Όπως ανακοίνωσε χθες, ο αρμόδιος υπουργός Χρίστος Σπίρτζης για το έργο ύψους 310 εκ. ευρώ δόθηκε πρόσφατα το πράσινο φως από την Διυπουργική Επιτροπή Μεγάλων Έργων, συμπληρώνοντας το παζλ του αυτοκινητοδρόμου (Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Καλαμπάκα-Εγνατία) που είχε τεμαχιστεί με την συμφωνία επανεκκίνησης των οδικών αξόνων, το 2013. Τότε, είχε αφαιρεθεί το μεσαίο τμήμα της αρχικής σύμβασης, με αποτέλεσμα να κατασκευαστεί σε πρώτη φάση μόνο το κομμάτι από τα Τρίκαλα έως την Ξυνιάδα μήκους 78 χιλιομέτρων. Ωστόσο, μέχρι να παγώσουν τα έργα, κάποιες εργασίες είχαν ξεκινήσει. Για παράδειγμα από την Λαμία έως τον κόμβο Καρπενησίου υπολείπεται μόνο μία στρώση πριν τα ασφαλτικά, επίσης έχουν διανοιχθεί 500 μέτρα από την σήραγγα Τ2. Ωστόσο υπάρχουν ακόμη εκκρεμότητες στο σύνολο του έργου στις απαλλοτριώσεις που αγγίζουν το 40%.

«Μέσα στο Δεκέμβρη υπογράφουμε τη σύμβαση για το νότιο τμήμα και βρισκόμαστε σε διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων για να γίνει και το βόρειο τμήμα που θα φτάσει έως την Εγνατία», δήλωσε χθες ο κ. Σπίρτζης, που τις προηγούμενες μέρες επιθεώρησε τα έργα που κατασκευάζονται στον Ε65.

Η πρόοδος του αυτοκινητοδρόμου φτάνει το 85%, ωστόσο όπως εξέφραζαν προ εβδομάδων στελέχη της εταιρείας σε δημοσιογράφους, παραμένει ανοικτό, λόγω εκκρεμοτήτων με τις απαλλοτριώσεις εάν το έργο θα παραδοθεί στο σύνολό του στα τέλη Μαρτίου. Για παράδειγμα, υπάρχουν σκέψεις να μην δοθούν σε κυκλοφορία και οι δύο κλάδοι του έργου αλλά μόνο ο ένας, με δυνατότητα μετακινήσεων με διπλή κατεύθυνση.

Σε ότι αφορά το Βόρειο κομμάτι από τα Τρίκαλα έως την Εγνατία, η κοινοπραξία έχει υποβάλλει προς έγκριση νέα τεχνική λύση με λιγότερο κόστος και χωρίς σήραγγες. Στελέχη της σημειώνουν ότι το βόρειο τμήμα αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ολοκλήρωση του Ε65 για αυτό και αν δεν κατασκευαστεί θα εγείρουν αποζημιώσεις. Ο χρόνος κατασκευής του έργου προσδιορίζεται σε τρία χρόνια από την περίοδο της ανάθεσης.