«Το ύψος των επενδύσεων όπου στοχεύουμε για φέτος είναι από 100 έως 150 εκατ. ευρώ, με στόχο να ενισχύσουμε το χαρτοφυλάκιό μας. Ωστόσο πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με δεδομένες τις συνθήκες που επικρατούν, δε θα βιαστούμε να προχωρήσουμε σε επενδύσεις αν αυτές δεν πληρούν τα δικά μας κριτήρια, που είναι οι ισχυροί μισθωτές, οι υψηλές αποδόσεις και οι μακροχρόνιες μισθώσεις».

Αυτό ανέφερε ο κ. Κώστας Μαρκάζος, διευθύνων σύμβουλος της Premia Properties ΑΕΕΑΠ αναφορικά με το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, η οποία, εκτός απροόπτου, αναμένεται να ανακοινώσει στο προσεχές διάστημα, μία ακόμη επένδυση στον τομέα των logistics. Ως προς το γενικότερο κλίμα στην αγορά αυτή την στιγμή όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «τόσο διεθνώς όσο και στην Ελλάδα- και ίσως η Ελλάδα να μην είναι στη χειρότερη θέση- οι συνθήκες είναι πολύ δύσκολες, για χρηματιστήρια, ομόλογα και real estate με πληθωρισμό που δεν έχουμε βιώσει τα τελευταία χρόνια, προοπτική ανόδου επιτοκίων, πτώση των μετοχών και ομολόγων, πιθανόν και πτώση στις αποτιμήσεις των εταιρειών. Δεν αλλάζει τίποτα ως προς το επενδυτικό μας πλάνο γιατί η εταιρεία έχει θωρακιστεί, έχει ένα δυνατό χαρτοφυλάκιο, κανένας μισθωτής δεν αντιστοιχεί σε ποσοστό πάνω από 15% (και σύντομα όχι πάνω από 10%), έχει 7,7% (Gross Asset Yield) ακαθάριστη απόδοση, μέση σταθμισμένη διάρκεια δανείων 7,1 χρόνια, ταμειακά διαθέσιμα κοντά στα 87 εκατ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου (μείον τα κεφάλαια που έχουν διατεθεί στο πλαίσιο της συμφωνίας με τα Εκπαιδευτήρια Δούκα). Είμαστε πιο ισχυροί από ποτέ ώστε να αντιμετωπίσουμε την κρίση».

Ο κ. Μαρκάζος ανέφερε ότι οι νέες επενδύσεις που κοιτάει η εταιρεία, μετά και την απόκτηση των ακινήτων Μπουτάρη και του Δούκα, βασίζοντας στο ίδιο πλάνο για ισχυρούς μισθωτές, μακροχρόνιες μισθώσεις και υψηλές αποδόσεις, σε κατηγορίες όπως τα logistics, κτίρια κοινωνικού χαρακτήρα, κατ’ εξαίρεση σε πράσινα γραφεία κ.ά.

«Δεν κινούμαστε τόσο με τις προβλέψεις όσο με τη θωράκιση της εταιρείας, ώστε αυτή να μπορεί να ανταπεξέρχεται σε δύσκολες συνθήκες και περιόδους. Προφανώς λόγω της ζήτησης συμπιέζονται οι αποδόσεις, -για παράδειγμα στα logistics οι αποδόσεις είναι ακόμη και στο 7%, στις νέες συναλλαγές σε σχέση με το παρελθόν όπου μπορεί να ήταν πάνω από 10%, ωστόσο η ζήτηση σε αρκετούς τομείς υπάρχει γιατί καταγράφεται μεγάλη έλλειψη σε έτοιμο προϊόν».

Οσον αφορά τις δύο τελευταίες επενδύσεις της εταιρείας, στα οινοποιεία Μπουτάρη και τα Εκπαιδευτήρια ο κ. Μαρκάζος ξεκαθάρισε για την πρώτη περίπτωση ότι η Premia εμπλέκεται μόνο στο κομμάτι του real estate και δεν έχει οποιαδήποτε ανάμιξη στην οινοποιητική δραστηριότητα όπου συμμετέχει ένα κονσόρτιουμ επενδυτών. «Αναμένουμε μία δικαστική απόφαση, πιθανώς να βγει μέσα στο καλοκαίρι ή το Σεπτέμβριο και πιστεύουμε ότι αυτή η εταιρεία θα μπορέσει να πρωταγωνιστήσει στον κλάδο της».

Mε τα Εκπαιδευτήρια Δούκα η συμφωνία έχει ολοκληρωθεί, «είναι στην ιδιοκτησία μας τα ακίνητα, έχουμε μία άψογη συνεργασία. Σκοπεύουμε μαζί να αναβαθμίσουμε τις εγκαταστάσεις, για τις οποίες ήδη υπάρχει ένα πλάνο που μελετάμε και υλοποιούμε ήδη. Μας ενδιαφέρει το ίδιο μοντέλο να το επεκτείνουμε και σε άλλα εκπαιδευτήρια εφόσον πληρούνται τα δικά μας κριτήρια».

Yπενθυμίζεται ότι αυτή την στιγμή η αξία του χαρτοφυλακίου των ακινήτων της εταιρείας μαζί με τα ταμειακά διαθέσιμα αντιστοιχεί κοντά στα 300 εκατ. ευρώ και με βάση τους στόχους που έχουν τεθεί από τη διοίκηση εντός διετίας σκοπεύει να φτάσει σε μία αξία ενεργητικού κοντά στα 500 εκατ. ευρώ και απώτερο στόχο το 1 δισ. ευρώ, «στόχοι που δεν αποκλείεται να επιτευχθούν και νωρίτερα».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Premia αναφέρθηκε και στα οφέλη από τη μετατροπή της εταιρείας σε ΑΕΕΑΠ, επισημαίνοντας ότι «ταιριάζει στο χαρακτήρα μας ως θεσμική εταιρεία, πέραν των φορολογικών οφελών, ενώ το 2023 θα διανείμουμε το 50% των προς διανομή κερδών του 2022, με βάση το πλαίσιο που διέπει τις ΑΕΕΑΠ».

Διαβάστε ακόμη

Πληρωμές έως και 500 εκατ. ευρώ σε ιδιώτες μέσα στο καλοκαίρι

Μπερνάρ Αρνό: Ποιος θα διαδεχθεί τον ισχυρό άνδρα της LVMH – Ο Αλεξάντερ, η Tiffany και το όριο συνταξιοδότησης

Ελληνοκύπριος επιχειρηματίας κάνει μόδα τα εναέρια ταξί που θα μας πηγαίνουν στα νησιά