search icon

Επενδύσεις

Τα 5 νέα έργα ΣΔΙΤ συνολικής επένδυσης €1,5 δισ. που ενέκρινε η Διυπουργική Επιτροπή

«Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα πιστοποιούν το αναπτυξιακό άλμα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στη χώρα μας», δήλωσε μεταξύ άλλων ο αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση – Εγκρίθηκε η μεγάλη επένδυση στο «μικρό Ελληνικό» ύψους €840 εκατ.

Πέντε νέα έργα ΣΔΙΤ συνολικού κόστους επένδυσης 1,5 δισ. ευρώ ενέκρινε σήμερα η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ, υπό την προεδρία του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκου Παπαθανάση.

Όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης: «Αξιοποιούμε το σύγχρονο και αποτελεσματικό εργαλείο των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα για να προχωρήσουμε με μεγάλη ταχύτητα σημαντικά έργα υποδομής με μεγάλο αναπτυξιακό αποτύπωμα.

Με τη σημερινή απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ, δίνουμε το πράσινο φως για πέντε νέα έργα, προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, υψηλής προστιθέμενης αξίας για το περιβάλλον, τον αγροδιατροφικό τομέα, τον πολιτισμό, τον τουρισμό και τις μεταφορές και με σημαντικό όφελος για την καθημερινότητα εκατοντάδων χιλιάδων πολιτών σε νευραλγικής σημασίας περιφέρειες της χώρας μας. Με έργα ουσίας δημιουργούμε τη νέα Ελλάδα της δημιουργίας, της παραγωγής και της εξωστρέφειας».

Ο πρόεδρος της ΔΕΣΔΙΤ, αναπληρωτής υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Νίκος Παπαθανάσης, δήλωσε σχετικά: «Τα έργα ΣΔΙΤ αποτελούν σύγχρονα επενδυτικά αναπτυξιακά εργαλεία με πολλαπλασιαστικά οφέλη ως προς την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας σε περιφερειακό επίπεδο, αλλά και τη βελτίωση του επιπέδου ζωής των πολιτών με σύγχρονες υποδομές και υπηρεσίες υψηλής ποιότητας.

Τα οδικά έργα που εγκρίναμε σήμερα για την αναβάθμιση του κάθετου άξονα Δράμας – Αμφίπολης σε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, καθώς και του οδικού άξονα ΕΟ2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα, θα διευκολύνουν τις διεθνείς μεταφορές και θα βελτιώσουν την ασφάλεια των μετακινήσεων κατοίκων και επισκεπτών.

Επίσης, η κατασκευή του Φράγματος του ποταμού Ενιπέα στα Φάρσαλα, η αξιοποίηση του υδατικού δυναμικού του Ταυρωνίτη ποταμού στα Χανιά και η κατασκευή δικτύου μεταφοράς και διανομής νερού από τον ποταμό Νέστο στην πεδιάδα της Ξάνθης για αρδευτικούς σκοπούς, θα συμβάλουν στην αναβάθμιση της αγροτικής παραγωγής, οχυρώνοντας τους υδάτινους φυσικούς πόρους και μειώνοντας, παράλληλα, τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Οι Συμπράξεις Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα πιστοποιούν το αναπτυξιακό άλμα που βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στη χώρα μας».

Τα έργα

Αναλυτικότερα, οι εγκρίσεις αφορούν στα εξής έργα:

Το έργο, συνολικού μήκους 43 περίπου χιλιομέτρων, αφορά στην αναβάθμιση της υπάρχουσας οδού Δράμας – Αμφίπολης (Παλαιοκώμη) σε αυτοκινητόδρομο και την κατασκευή νέας χάραξης κατά μήκος των τμημάτων: α) Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και β) Μαυρολεύκη – Δράμα.

Η κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου θα μειώσει τον χρόνο μετακίνησης και το κόστος μεταφοράς και θα βελτιώσει την ασφάλεια στις μετακινήσεις των μόνιμων κατοίκων και των επισκεπτών. Παράλληλα, βελτιώνεται σημαντικά η ασφάλεια των οδικών υποδομών της Κεντρικής Μακεδονίας.

Πρόκειται για την αναβάθμιση του οδικού άξονα ΕΟ2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα στο τμήμα γέφυρα Αξιού ποταμού – Έδεσσα και πιο συγκεκριμένα των υποτμημάτων Μαυροβούνι – Έδεσσα, παράκαμψη Γιαννιτσών, παράκαμψη Χαλκηδόνας. Η συγκεκριμένη ΣΔΙΤ αναμένεται να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητα και να ενισχύσει την εξωστρέφεια σε επίπεδο εξαγωγών προϊόντων.

Παράλληλα, επιτυγχάνεται επαρκής, ταχεία και ασφαλής σύνδεση με τον κύριο οδικό άξονα της Εγνατίας Οδού ενώ διευκολύνεται η πρόσβαση στο διεθνές Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης αλλά και σε μικρά περιφερειακά αεροδρόμια.

Η Σύμπραξη αφορά στην κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του έργου της κατασκευής του Φράγματος του ποταμού Ενιπέα Φαρσάλων, των δικτύων διανομής νερού και των λοιπών συνοδών έργων. Στόχος η ορθή διαχείριση των υδάτινων πόρων, η βελτιστοποίηση των υφιστάμενων μεθόδων άρδευσης και η συγκράτηση του αγροτικού πληθυσμού της περιοχής.

Με την εν λόγω Σύμπραξη αντιμετωπίζεται το πρόβλημα της πρόσβασης των οικισμών της περιοχής σε καλής ποιότητας πόσιμο νερό και αναβαθμίζεται το προσφερόμενο αγροτικό προϊόν. Ταυτόχρονα, η χώρα εναρμονίζεται με την ισχύουσα κοινοτική νομοθεσία περί υδάτων.

Η Σύμπραξη αφορά στη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, συντήρηση και λειτουργία του Φράγματος Ντεριανού και του Φράγματος Σεμπρωνιώτη, της συνδετήριας σήραγγας των δύο δημιουργούμενων ταμιευτήρων, των έργων μεταφοράς και διανομής νερού των νέων ταμιευτήρων για την άρδευση καλλιεργούμενων περιοχών των Δήμων Πλατανιά και Κισάμου της Π.Ε. Χανίων και των έργων επεξεργασίας και μεταφοράς νερού του ταμιευτήρα του φράγματος Ντεριανού για την ενίσχυση της ύδρευσης των ανωτέρω Δήμων.

Με την εν λόγω ΣΔΙΤ εντάσσονται οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στον υδατικό σχεδιασμό και διαχείριση με τη βελτίωση του επιπέδου αντιπλημμυρικής προστασίας ενώ αναβαθμίζεται το προσφερόμενο αγροτικό προϊόν και αντιμετωπίζεται το πρόβλημα πρόσβασης των κατοίκων σε καλής ποιότητας νερό.

Το έργο αφορά στη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, συντήρηση και λειτουργία των βασικών υποδομών για μεταφορά και διανομή νερού από τον ποταμό Νέστο στην Ανατολική πεδιάδα Ξάνθης και ειδικότερα σε μία έκταση περίπου 56 χιλ. στρεμμάτων, όπου παρατηρούνται τα σοβαρότερα προβλήματα υφαλμύρωσης. Η γεωργία είναι η κύρια οικονομική δραστηριότητα του πληθυσμού της Ξάνθης και οι αγρότες αποτελούν το 1/3 του εργατικού δυναμικού του Νομού.

Η Σύμπραξη αναμένεται να επιδράσει θετικά στη γεωργική ανάπτυξη της περιοχής μέσω της μείωσης των κινδύνων αυξημένης άντλησης των υπόγειων υδάτων καθώς και των απωλειών με την εισαγωγή προηγμένων αρδευτικών συστημάτων και πρακτικών στον τομέα της γεωργίας. Η κατασκευή ενός δικτύου που θα χρησιμοποιεί και θα διανέμει περισσότερο επιφανειακό νερό θα μειώσει τη ζήτηση υπόγειων υδάτινων πόρων που είναι ευπαθείς σε αγροχημικές μολύνσεις και σε διείσδυση θαλασσινού νερού.

Κ. Καραμανλής: «Χωρίς εμμονές και με προσήλωση στις ανάγκες της κοινωνίας»

Όπως αναφέρει ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών για τα 4 έργα που το αφορούν, συνολικού προϋπολογισμού 960,14 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ο διαγωνισμός πρόκειται να ξεκινήσει εντός του καλοκαιριού. «Και οι σημερινές αποφάσεις της Διυπουργικής Επιτροπής ΣΔΙΤ εντάσσονται στο μεγάλο σχέδιο έργων που έχει εκπονήσει το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υπηρετώντας τον Εθνικό στόχο της ανάπτυξης», τόνισε ο υπουργός Κώστας Καραμανλής.

Και πρόσθεσε: «Γιατί τα έργα, όπως για παράδειγμα οι νέοι οδικοί άξονες, Δράμα – Αμφίπολη και Μαυροβούνι – Έδεσσα, αναδεικνύουν τις τοπικές κοινωνίες, στηρίζουν την εθνική οικονομία και στο τέλος διαμορφώνουν το χάρτη μιας Ελλάδας που αλλάζει. Η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, χωρίς ιδεολογικές εμμονές, αλλά με προσήλωση στις ανάγκες της εθνικής οικονομίας και τα αιτήματα των πολιτών, διευρύνει τον κύκλο των συνεργασιών και συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα.

Σχεδιάζοντας την Ελλάδα του αύριο χρειάζεται συμμαχία όλων των υγειών δυνάμεων του τόπου, αλλά και ευθυγράμμιση με τη νέα φιλοσοφία που διέπει πλέον τον σχεδιασμό μας για τις σύγχρονες υποδομές της χώρας. Αυτή της βιώσιμης ανάπτυξης και της ορθολογικής αξιοποίησης και διαχείρισης των φυσικών μας πόρων. Συνδυάζουμε, με άλλα λόγια, και τους τρεις θεμελιώδεις στόχους που έχουμε θέσει με ολόκληρο το πρόγραμμα έργων μας: Καλύτερη καθημερινότητα, ανάπτυξη και προστασία τους περιβάλλοντος».

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις υποδομές, κ. Γιώργος Καραγιάννης, δήλωσε ότι «πρόκειται για μία σημαντική ημέρα, καθώς ξεκινούν οι διαγωνισμοί για τέσσερα έργα σχεδόν 1 δισ. ευρώ που θα τονώσουν τις τοπικές οικονομίες, ενώ συμβάλλουν στον εθνικό στόχο της οικονομικής ανάτασης. Με τα έργα φραγμάτων σε Φάρσαλα και Κρήτη δημιουργούμε το υπόβαθρο για τη δυναμική και βιώσιμη ανάπτυξη της γεωργίας και ταυτόχρονα μεριμνούμε για το περιβάλλον μέσα από την ορθή αξιοποίηση των υδάτινων πόρων.

Ιδιαίτερα σημαντικά και τα δύο οδικά έργα Θεσσαλονίκη – Έδεσσα και Δράμα – Αμφίπολη, τα οποία αποτελούσαν προεκλογική δέσμευσή μας και πλέον υλοποιούνται. Οι δύο σύγχρονοι οδικοί άξονες θα προσφέρουν στους κατοίκους οικονομικές μετακινήσεις και με τη μέγιστη ασφάλεια. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι όταν υπάρχει πολιτική βούληση, σωστός σχεδιασμός και οργανωμένη επίβλεψη, μπορούν τα έργα υποδομής να γίνονται πραγματικότητα».

Στη Διυπουργική Επιτροπή συμμετείχαν ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας, ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Γιώργος Γεωργαντάς, o υπουργός Επικρατείας αρμόδιος για τον Συντονισμό του Κυβερνητικού Έργου Άκης Σκέρτσος, ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης.

Παρόντες στην τηλεδιάσκεψη ήταν επίσης ο γενικός γραμματέας Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ Ορέστης Καβαλάκης, ο γενικός γραμματέας Δημοσιονομικής Πολιτικής Θάνος Πετραλιάς και ο γενικός γραμματέας Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, Δημήτρης Παπαγιαννίδης.

Διαβάστε ακόμη

Capital Economics: Νωρίτερα και σε υψηλότερα επίπεδα τα peaks στις αποδόσεις των ομολόγων

Κομισιόν: Ζητά μείωση 50% στα φυτοφάρμακα μέχρι το 2030

Μπάιντεν: Ζητεί από το Κογκρέσο να ανασταλεί φόρος στη βενζίνη για 3 μήνες

 

Exit mobile version