Στις αρχές του φθινοπώρου έρχεται, με την υπογραφή του ομίλου Fais, η νέα Αγορά Μοδιάνο, το νέο τοπόσημο της Θεσσαλονίκης και η πρώτη οργανωμένη αγορά τροφίμων στο πρότυπο των αντίστοιχων του εξωτερικού, μετά από επένδυση 10 εκατ. ευρώ σε ένα ιστορικό και μοναδικό ακίνητο, φιλοδοξώντας να δώσει προστιθέμενη αξία στον γαστρονομικό χάρτη της συμπρωτεύουσας.

Παράλληλα, σε έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό της Ελλάδας, την Κέρκυρα, ο όμιλος από κοινού με την επενδυτική Blue House προχωρά στον σχεδιασμό και ετοιμάζεται να δώσει ζωή σε ένα επίσης ιστορικό ακίνητο όπως είναι το «Castello Bibelli» για τη μετατροπή του σε πεντάστερη μονάδα με κατοικίες σε ένα project άνω των 30 εκατ. ευρώ για τους δύο εταίρους.

Αυτά είναι τα δύο επόμενα σχέδια για τον όμιλο, με επικεφαλής τον Σάμι και τη Λου Φάις, που ήδη τη φετινή καλοκαιρινή σεζόν θέλει να κερδίσει το πρώτο του μεγάλο στοίχημα για τον νεοσύστατο ακόμη κλάδο φιλοξενίας και γαστρονομίας, έχοντας κάνει το μεγάλο ντεμπούτο στη Σαντορίνη με το πεντάστερο «Radisson Blu Zaffron Resort, Santorini».

Η επένδυση, που ξεπέρασε τα 20 εκατ. ευρώ, σηματοδοτεί και το πρώτο άνοιγμα του ομίλου Fais στο κομμάτι της φιλοξενίας, με επόμενα βήματα την επέκταση, κατ’ αρχάς, στην Κέρκυρα και μελλοντικά στην Κρήτη, σε έναν τομέα της ελληνικής οικονομίας που φαίνεται ότι έχει ακόμη πολλά να δώσει ειδικά σε ό,τι αφορά την προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερων εισοδηματικών κριτηρίων.

Το «Castello Bibelli» είναι ένα ιστορικό κτίριο-κόσμημα της Κέρκυρας, το οποίο θα μετατραπεί σε πεντάστερη μονάδα με κατοικίες, ένα project άνω των 30 εκατ. ευρώ

«Eν όψει της μετά COVID εποχής και της περιόδου ανάκαμψης του τουριστικού προϊόντος σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, o όμιλος Fais επενδύει σημαντικά στον νεοσύστατο τομέα φιλοξενίας και γαστρονομίας (Hospitality & Gastronomy Division), όπου, πέραν της ανακατασκευής της Αγοράς Μοδιάνο και της πολυτελούς ξενοδοχειακής μονάδας στη Σαντορίνη, προχωράει στην αναβίωση και αξιοποίηση, από κοινού με την Blue House, του εμβληματικού ξενοδοχείου “Castello Bibelli” στην Κέρκυρα. Στο Hospitality & Gastronomy Division έχει επίσης ενταχθεί η αλυσίδα παγωτού Bufala Gelato, που αποτελεί μια επιτυχημένη δραστηριότητα σε αυτό τον τομέα εδώ και μια πενταετία», επισημαίνει στο «business stories» o κ. Χασδάι Καπόν, γενικός διευθυντής του ομίλου Fais. «Tα συγκεκριμένα επιχειρηματικά projects έρχονται να προστεθούν στη γενικότερη και -θα έλεγα- σταθερά ανοδική πορεία του ομίλου, που περιλαμβάνει ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο διεθνών brands μόδας, πολυτελείας και αθλητικών ειδών, καθώς και στη σημαντική παρουσία του ομίλου σε λιανική και χονδρική σε Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία και Ρουμανία».

«Eν όψει της μετά COVID εποχής και της περιόδου ανάκαμψης του τουριστικού προϊόντος σε τοπικό αλλά και παγκόσμιο επίπεδο, o όμιλος Fais επενδύει σημαντικά στον νεοσύστατο τομέα φιλοξενίας και γαστρονομίας», επισημαίνει o διευθυντής του ομίλου Fais, Χασδάι Καπόν

Για το επενδυτικό πρόγραμμα του ομίλου Fais στον πιο καινούριο τομέα του τουρισμού και της γαστρονομίας, «αυτό είναι σε πλήρη εξέλιξη και βάσει χρονοδιαγράμματος», τονίζει ο κ. Καπόν, σε μια περίοδο κατά την οποία η γενικότερη οικονομική συγκυρία κάθε άλλο παρά σε σταθερότητα παραπέμπει μετά από δύο πλήρεις σεζόν COVID-19, με την πανδημία να παραμένει, αλλά και τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τον αντίκτυπο της ενεργειακής κρίσης και τις πληθωριστικές πιέσεις.

Επενδύσεις άνω των 60 εκατ. ευρώ

«Η επένδυση στον τουρισμό αυτή τη στιγμή μέσω του 5 αστέρων “Radisson Blu Zaffron Resort” στη Σαντορίνη ξεπερνάει τα 20 εκατ. ευρώ και έρχεται να στηρίξει έμπρακτα και εν μέσω εξαιρετικά απαιτητικών συνθηκών την τοπική κοινωνία, τόσο κατά τη φάση της κατασκευής του ξενοδοχείου όσο και στη λειτουργία του, δεδομένου ότι απασχολούνται πάνω από 100 εργαζόμενοι.

Το πεντάστερο «Radisson Blu Zaffron Resort, Santorini» είναι μια επένδυση που ξεπέρασε τα 20 εκατ. ευρώ και σηματοδοτεί το πρώτο άνοιγμα του ομίλου Fais στο κομμάτι της φιλοξενίας

Είναι ουσιαστικά η πρώτη πλήρης σεζόν λειτουργίας του ξενοδοχείου στη Σαντορίνη και μπορώ να πω ότι πηγαίνουμε εξαιρετικά καλά. Οι κρατήσεις παρουσιάζουν αυξητική πορεία και όλα δείχνουν ότι το 2022 θα κλείσει με πολύ καλές επιδόσεις. Οι μεγάλες αγορές μας προέρχονται από τη Μεγάλη Βρετανία, τις ΗΠΑ, την Ιταλία, τη Γερμανία, τη Γαλλία αλλά και τις σκανδιναβικές χώρες».

Στη Θεσσαλονίκη για τη λειτουργία της νέας Αγοράς Μοδιάνο έχουν δαπανηθεί πάνω από 10 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να απασχοληθούν πάνω από 400 εργαζόμενοι. Το «Castello Bibelli», από την άλλη, θα υπερβεί ως επένδυση τα 30 εκατ. ευρώ, από κοινού με την Blue House, για τη δημιουργία ενός ξενοδοχείου 5 αστέρων, παραθεριστικών κατοικιών, χώρων εστίασης και αναψυχής καθώς και υπαίθριων αθλητικών εγκαταστάσεων. Σημειωτέον ότι για το «Castello Bibelli», το οποίο έχει ιδιαίτερη πολιτιστική αξία και περιλαμβάνει το κυρίως κτίριο μοναδικής αρχιτεκτονικής, νεογοτθικού ρυθμού, καθώς και άλλα τέσσερα βοηθητικά κτίρια, που έχουν χτιστεί στις αρχές του 20ού αιώνα από τον Ιταλό ναύαρχο Μιμπέλι, έχει ολοκληρωθεί ο βασικός σχεδιασμός εντός της έκτασης των 77 στρεμμάτων, ενώ το έργο προχωρά σε επίπεδο αδειοδοτήσεων και έχει εγκριθεί από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων το masterplan ανάπτυξης.

Τα ονόματα στη νέα Αγορά Μοδιάνο

Ειδικά ως προς το μεγάλο project για την ανακατασκευή της Αγοράς Μοδιάνο «έχει ολοκληρωθεί και σειρά τώρα έχουν οι επαγγελματίες στους οποίους έχουμε νοικιάσει τους χώρους και προχωρούν σε εργασίες για να φτιάξουν τα καταστήματά τους με στόχο να ξεκινήσει η λειτουργία τους στις αρχές του φθινοπώρου», επισημαίνει ο κ. Καπόν. «Δημιουργείται μια σύγχρονη σκεπαστή αγορά τροφίμων για τις ανάγκες της Θεσσαλονίκης και των επισκεπτών της.

Προσδοκούμε να δημιουργήσουμε μια αγορά στο πρότυπο των μεγάλων, παρόμοιων που λειτουργούν στην Ισπανία και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, με στόχο να καταστήσουμε τη Μοδιάνο και τουριστικό προορισμό, διατηρώντας παράλληλα τον χαρακτήρα της σκεπαστής αγοράς που άνοιξε το 1925, με δεδομένο ότι το ακίνητο είναι μνημείο με διατηρητέα χρήση του ως αγοράς τροφίμων. Η επένδυση φτάνει στα 10 εκατ. ευρώ και πιστεύουμε ότι θα την επισκεφτούν εκατομμύρια επισκέπτες, τόσο από τη Θεσσαλονίκη, από τις πόλεις που βρίσκονται κοντά σε αυτήν, από άλλες πόλεις της Ελλάδας, όσο φυσικά και από το εξωτερικό».

Ο κ. Καπόν κάνει ιδιαίτερη αναφορά και στους συντελεστές του έργου, τον διευθυντή, διδάκτορα Δημήτρη Τριάντο της Εμμετρον IKE, ο οποίος έχει αναλάβει και το πεντάστερο στη Σαντορίνη, τη Μόρφω Παπανικολάου της Sparch για την αρχιτεκτονική μελέτη, την ειδική σύμβουλο Κλεοπάτρα Θεολογίδου, τον Αθανάσιο Κοντιζά για τη στατική μελέτη/επίβλεψη, τη Σαμαράς & Συνεργάτες Α.Ε. για την ηλεκτρομηχανολογική μελέτη και την Εleftheria Deko για τη μελέτη φωτισμού ανάδειξης.

Ως προς τα ονόματα που θα στεγαστούν στην Αγορά Μοδιάνο, «συμμετέχει πληθώρα -Θεσσαλονικέων και όχι μόνο- σημαντικών επιχειρηματιών. Ενδεικτικά αναφέρω το βραβευμένο μπαρ “Gorilla” και την ομάδα του Αχιλλέα Πλακίδα, που έρχονται με ένα νέο και πολύ σύγχρονο concept bar για τον έναν από τους δύο εξώστες, και το “Estrella” και την ομάδα του Κώστα Καπετανάκη με μια ειδικά διαμορφωμένη για την Αγορά ιδέα brunch στον άλλον εξώστη.

Στο ισόγειο έρχονται η ομάδα του “Cin Cin” και “Giulietta” με την Ντίνα Κουτσού και τον Βασίλη Καλαϊτζή, που δημιουργούν ένα καινούριο brand concept, το “Picco”, το κρεοπωλείο “Meating Place Διδασκάλου” με παραδοσιακές γεύσεις, νέες προτάσεις αλλά και ποικιλία από κρέατα εξαιρετικών κοπών, μια σύγχρονη κάβα από τον Στέλιο Δημητριάδη του πολύ γνωστού “My Cava”, ένα παραδοσιακό θεσσαλονικιώτικο γυράδικο, το “Γρν” του Χρήστου Κουδούνη, τα πολύ γνωστά brands Αυγά Τσακίρη και Τράτα που έρχονται στην Αγορά Μοδιάνο με πολύ συγκεκριμένα ειδικά brand concepts, το αθηναϊκό “Wild Souls”, που έκανε ξανά μόδα τον χαλβά και το ταχίνι, το βραβευμένο Τυροκομείο Αρβανίτη και το εξαιρετικά γνωστό για την ποιότητα των προϊόντων του παντοπωλείο “Olicatessen” του Αλέξη Στεφανίδη.

Εχουμε επίσης ένα κατάστημα με φρέσκα ζυμαρικά από τον Πασκουάλε Λέμπο, ένα concept παραδοσιακών ελληνικών προϊόντων και αυγών από την ομάδα του Διογένη Κάτσου, τα μοναδικά φαλάφελ της Ανατολής Τσάνταλη, τους γνωστούς ξηρούς καρπούς Πασσάς, τα προϊόντα Regina Κουραντίδης, τα εξαιρετικά γλυκίσματα για παιδιά της Camelot, το παγωτό “Κασσάνδρα” του Τάσου Μπάρτζα από αγουρέλαιο, τα όσπρια της Kastor Farm και του Ιορδάνη Μιχαηλίδη, τα διάσημα σιροπιαστά Χατζή, το αγαπημένο σε πάρα πολλούς Θεσσαλονικείς και μη γερμανικό παντοπωλείo “Ochsenkopf”, αλλά και ένα πρότυπο πρατήριο άρτου αργής ωρίμανσης από την ομάδα του “Ergon”.

Επιπλέον, κάνουμε μια στρατηγική συνεργασία εταιρικής κοινωνικής ευθύνης με τη μη κερδοσκοπική Wise Greece, που έχει βραβευτεί για το έργο της από τα Ηνωμένα Εθνη και την Παγκόσμια Τράπεζα. Στα σκαριά βρίσκονται και πολλές ακόμη συνεργασίες προς υπογραφή με τις οποίες θα ολοκληρωθεί ένα πλήρες μείγμα επαγγελματικών και προϊόντων για κάθε έναν και κάθε βαλάντιο. Θέλουμε όλοι οι επιχειρηματίες καθώς και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης, οι επισκέπτες τόσο από τις άλλες πόλεις της Ελλάδας όσο και από το εξωτερικό να γράψουν τη νέα ιστορία της Αγοράς Μοδιάνο».

Με δεδομένο ότι η άφιξη της Αγοράς Μοδιάνο θέτει νέα δεδομένα ειδικά όσον αφορά το ήδη ισχυρό γαστρονομικό αποτύπωμα της Θεσσαλονίκης, είναι εύλογο το ερώτημα για το αν ο όμιλος Fais θα εξέταζε και την επέκταση στο ξενοδοχειακό κομμάτι της συμπρωτεύουσας όπου θα μπορούσε να υπάρχει και μια σύνδεση με τη νέα Αγορά Τροφίμων. «Είναι πράγματι μια προοπτική που εξετάζουμε, ιδιαίτερα στη Θεσσαλονίκη, όπου πιστεύουμε ότι θα υπάρξει μεγάλη ανάπτυξη τα προσεχή χρόνια», απαντά ο κ. Καπόν.

Κεντρική φωτο κειμένου: Για τη λειτουργία της νέας Αγοράς Μοδιάνο στη Θεσσαλονίκη, στις αρχές φθινοπώρου, έχουν δαπανηθεί πάνω από 10 εκατ. ευρώ, ενώ αναμένεται να απασχοληθούν περισσότεροι από 400 εργαζόμενοι.

© Photo Credits: Όλγα Δεΐκου

Διαβάστε ακόμη 

Βόμβα ανείσπρακτων λογαριασμών €1 δισ. στα θεμέλια της αγοράς ηλεκτρισμού

Η Tod’s σε κίνδυνο: Ο αγώνας του billionaire Ντιέγκο Ντέλα Βάλε να σώσει την ιστορική υποδηματοποϊια (pics)

Θεόδωρος Φέσσας: Πώς επιταχύνονται οι ρυθμοί των επενδύσεων για τoν όμιλο Quest (pics)