Sponsored Content

Ζούμε στην εποχή που η τεχνολογία είναι παντού γι’ αυτό και ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι μια διαδικασία που αποτελεί άμεση προτεραιότητα για κάθε σύγχρονη επιχείρηση. Σήμερα όσο πιο ώριμη ψηφιακά είναι μια εταιρεία σε όποιον τομέα κι αν δραστηριοποιείται τόσο περισσότερο επωφελείται σε όλα τα επίπεδα.

Πρακτικά, η αύξηση πωλήσεων και η μείωση κόστους είναι από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα του τεχνολογικού εκσυγχρονισμού. Ταυτόχρονα, η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης αλλά και το έλλειμμα πόρων και δεξιοτήτων είναι τα βασικά εμπόδια στη χρήση των ψηφιακών τεχνολογιών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ).

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE παρουσιάζονται αυξητικές τάσεις στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων το 2022. Ακόμα, καταγράφεται αύξηση 10% στο μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2020 και 1 στις 5 μικρομεσαίες επιχειρήσεις βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 ΜμΕ βρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια.

Σε αυτήν την κατεύθυνση η COSMOTE όχι μόνο εκπόνησε την συγκεκριμένη έρευνα για άλλη μία χρονιά αλλά ανακοίνωσε και την ενεργή συμμετοχή της στο νέο πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία για ΜμΕ» του Ελλάδα 2.0 του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης ως βασικός παράγοντας διαμόρφωσης και ανάπτυξης του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας μας.

Υψηλά ποσοστά χρήσης ψηφιακών εργαλείων και υποδομών

Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε1 πανελλαδικά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2022, σε συνέχεια προηγούμενης αντίστοιχης έρευνας του 2020, αποτυπώνει και τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων. Ο συγκεκριμένος δείκτης καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα τους, με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών.

Η έρευνα καταγράφει αυξημένη χρήση τεχνολογιών για ψηφιακή παρουσία, ηλεκτρονικό εμπόριο, τηλεδιασκέψεις και ψηφιακές καμπάνιες. Το 80% των ΜμΕ φαίνεται να διαθέτουν παρουσία στο διαδίκτυο (Website), ενώ σημειώνεται και αύξηση σε 77% από 65% των εταιρειών που διαθέτουν Websites, τα οποία υλοποιήθηκαν από επαγγελματίες. Αύξηση 40% καταγράφηκε επίσης στις ΜμΕ, που διαθέτουν e-shop, ενώ φαίνεται ότι 6 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν σταθερά ERP ή CRM συστήματα.

Σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας οι ελληνικές ΜμΕ

Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος σημειώνεται άνοδος 10% στον Μ.Ο. του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας των ΜμΕ σε σχέση με το 2020. Ο Μ.Ο. των εταιρειών με βάση τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας είναι σήμερα στο 4,49/10, ενώ το 2020 κυμαινόταν στο 4,06/10. Οι εταιρείες κατατάσσονται στον δείκτη, σύμφωνα με τη χρήση των 10 ψηφιακών τεχνολογιών που αξιοποιούν, σε πέντε εξελικτικά στάδια: 1-2 στοιχειώδες στάδιο (Elementary), 3-4 βασικό (Basic), 5-6 μεσαίο (Medium), 7-9 προχωρημένο (Advanced), 10 ιδεατό (Ideal).

Σύμφωνα με την έρευνα καταγράφεται και αύξηση των εταιρειών που συγκαταλέγονται στο προχωρημένο στάδιο (Advanced). Πιο συγκεκριμένα 1 στις 5 ΜμΕ βρίσκεται, ήδη, σε προχωρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 ΜμΕ βρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια (Elementary, Basic).

Η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ΜμΕ

Λόγω του COVID-19, 1 στις 2 ΜμΕ χρησιμοποίησε περισσότερα εργαλεία για τηλεργασία και τηλεδιάσκεψη και πραγματοποίησε περισσότερες digital προωθητικές ενέργειες. Επίσης 2 στις 3 ΜμΕ αξιοποιούν τις ψηφιακές τεχνολογίες, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα από την πανδημία. Κατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων χρόνων, 7 στις 10 ΜμΕ παρατήρησαν αύξηση της κίνησης στο ηλεκτρονικό κατάστημα και 1 στις 2 ΜμΕ με τηλεφωνικό κέντρο, κατέγραψε αύξηση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις.

Τα κύρια ευρήματα της έρευνας, καθώς και οι πρωτοβουλίες της COSMOTE για τη στήριξη των ΜμΕ μπορείτε να τα δείτε στο: growyourbusiness.gr.

Η COSMOTE αξιοποιεί τα αποτελέσματα της έρευνας, έτσι ώστε να αναλαμβάνει τις κατάλληλες πρωτοβουλίες για την ενίσχυση της ψηφιακής ωριμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων και την ενσωμάτωσή τους στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο. Η μείωση του ψηφιακού χάσματος και η ισότιμη πρόσβαση όλων στην ψηφιακή εποχή αποτελεί μία από τις προτεραιότητες βιώσιμης ανάπτυξης της COSMOTE, ταυτόχρονα με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού και κοινωνικού της αποτυπώματος.