Της Στεφανίας Σούκη

Eπιταχύνει το επενδυτικό του πρόγραμμα ο όμιλος Folli Follie για φέτος σκοπεύοντας να επενδύσει τελικά συνολικά κεφάλαια της τάξεως των 80 εκατ. ευρώ, έναντι των 50- 60 εκατ. ευρώ που είχε προϋπολογίσει στις αρχές του έτους.

Οι νέες επενδύσεις, που κρίθηκαν απαραίτητες δεδομένoυ ότι θα προσδώσουν δυναμική στα brands του ομίλου, ενισχύοντας περαιτέρω τις πωλήσεις, θα κατευθυνθούν βασικά στο άνοιγμα νέων καταστημάτων και την ανανέωση παλαιών σημείων κυρίως στον κλάδο κοσμημάτων και αξεσουάρ, για τις φίρμες Folli Follie και Links of London στο εξωτερικό (π.χ. το κατάστημα εντός του πολυκαταστήματος Selfridges στο Λονδίνο), αλλά και τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας και των υπηρεσιών του ομίλου μέσω νέων προγραμμάτων ψηφιακής τεχνολογίας. Ηδη, για το πρώτο εξάμηνο του 2016 οι συνολικές επενδύσεις του FF Group ξεπέρασαν τον αρχικό προϋπολογισμό, προσεγγίζοντας τα 60 εκατ. ευρώ με ένα ποσοστό της τάξεως του 93% να απορροφά ο κλάδος των κοσμημάτων/ αξεσουάρ για τη δημιουργία νέων καταστημάτων.

«Κινούμαστε σε ένα δύσκολο περιβάλλον σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε- η καθεμιά για τους δικούς της διαφορετικούς λόγους- με ένα κοινό χαρακτηριστικό, ότι μειώνονται οι δαπάνες των καταναλωτών ειδικά για προϊόντα πολυτελείας», επεσήμανε χαρακτηριστικά ο επικεφαλής του ομίλου Τζώρτζης Κουτσολιούτσος στο πλαίσιο της ενημέρωσης των αναλυτών για τα (θετικά) αποτελέσματα του ομίλου στο πρώτο εξάμηνο. Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, ανέφερε ότι και το τρίτο τρίμηνο του έτους κινείται με ανοδική τάση, με τις on line πωλήσεις να κερδίζουν συνεχώς μερίδιο «ωστόσο διατηρούμε μία ανησυχία για την ελληνική αγορά, λόγω της υπερφορολόγησης και του όγκου των φόρων που θα πρέπει να καταβάλλουν οι Ελληνες πολίτες, γεγονός το οποίο, όπως είναι φυσικό επηρεάζει και την κατανάλωση». Στις επιμέρους αγορές της Ασίας, οι συνθήκες φαίνεται να βελτιώνονται «το Χόνγκ Κόνγκ έχει αρχίσει να ανακάμπτει»- ανέφερε ο κ. Κουτσολιούτσος, «ενώ η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας κινείται θετικά μετά το δημοψήφισμα για το Brexit, λόγω της αύξησης του εισερχόμενου τουρισμού στη χώρα». Για την ελληνική αγορά, ο κ. Κουτσολιούτσος, ανέφερε ότι η εικόνα παραμένει ασταθής, ενώ ανέφερε και ως παράδειγμα τις πωλήσεις των καταστημάτων αφορολογήτων ειδών και την πτώση των πωλήσεων από τους Κινέζους τουρίστες στα αεροδρόμια κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού λόγω της μειωμένης κίνησης από την Κίνα, «ωστόσο ο Σεπτέμβριος παραπέμπει σε μεγάλη αύξηση».

Σημειωτέον ότι ο καθαρός δανεισμός του ομίλου ανέρχεται στα 119,3 εκατ. ευρώ στο τέλος του πρώτου εξάμηνο από 154 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.