Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία φαίνεται πως δεν καταλαβαίνει από πληθωρισμό καθώς όχι μόνο κατάφερε να βγει αλώβητη απ’ την κατακόρυφη αύξηση του κόστους πέρυσι, αλλά τελικά να αυξήσει πωλήσεις και κερδοφορία, αποτελώντας έτσι μία σταθερή δύναμη εισοδήματος για ολόκληρο τον όμιλο Heineken.

Κάτι που φαίνεται τόσο με το νέο μέρισμα που έδωσε στην μητρική και το οποίο έφτασε τα 26,57 εκατ. ευρώ για τη χρήση του 2022, αλλά και απ’ το παλαιότερο δάνειο προς τη Heineken International για το οποίο έχει απαιτήσεις 45 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα λοιπόν με τις οικονομικές καταστάσεις που κοινοποίησε χθες η εταιρεία, οι καθαρές πωλήσεις της (χωρίς τον ειδικό φόρο κατανάλωσης ζύθου) αυξήθηκαν στα 279,88 εκατ. ευρώ, από 225,63 εκατ. ευρώ που ήταν ένα χρόνο πριν. Μία εξέλιξη που συνδέεται σε σημαντικό βαθμό και με τις ανατιμήσεις στις οποίες προχώρησε πέρυσι η εταιρεία.

Σε ο,τι αφορά την κερδοφορία:

– τα λειτουργικά κερδη προ χρηματοοικονομικών αποτελεσμάτων και φόρων αυξήθηκαν στα 43,71 εκατ. ευρώ έναντι 34,5 εκατ. ευρώ το 2021.

– τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν στα 43,47 εκατ. ευρώ έναντι 34,14 εκατ. ευρώ, και

– τα κέρδη μετά τους φόρους αυξήθηκαν κατά 25%, στα 33,44 εκατ. ευρώ από 26,69 εκατ. ευρώ το 2021.

Ως εκ τούτου η διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας υπό τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Αλέξανδρο Δανιηλίδη πρότεινε τη διανομή μερίσματος 26,57 εκατ. ευρώ στη μητρική εταιρεία και το υπόλοιπο των καθαρών κερδών να μοιραστεί στα διοικητικά στελέχη.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις τα χρηματικά διαθέσιμα και ισοδύναμα της εταιρείας την 31η Δεκεμβρίου 2022 αυξήθηκαν στα 12,09 εκατ. ευρώ από 8,09 εκατ. ευρώ το 2021. Επίσης το σύνολο των υποχρεώσεων της εταιρείας αυξήθηκαν στα 119,43 εκατ. ευρώ από 95,74 εκατ. ευρώ ένα χρόνο πριν κυρίως λόγω της αποθεματοποίησης στην οποία προχώρησε πέρυσι η εταιρεία. Τέλος, το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων μειώθηκε στα 135,3 εκατ. ευρώ από 136,02 εκατ. ευρώ

Περίπου 18 εκατ. ευρώ ήταν οι εξαγωγές μέσω του ομίλου. Οι μεγαλύτερες εξαγωγές έγιναν στη Ρουμανία, σχεδόν 6 εκατ. ευρώ, ενώ αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός ότι πραγματοποιήθηκαν εξαγωγές άνω του 1,5 εκατ. ευρώ σε ασιατικές αγορές, εκ των οποίων περίπου το 1 εκατ. ευρώ στην Κορέα!

Στις οικονομικές καταστάσεις σημειώνονται δύο σημαντικές εξελίξεις που αφορούν την εταιρεία μέσα στο 2023. Η πρώτη ήταν η απόρριψη της προσφυγής που είχε κάνει στο ΣτΕ αναφορικά με το πρόστιμο των 31,45 εκατ. ευρώ που είχε επιβάλει η Επιτροπή Ανταγωνισμού το 2015 για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης. Μία απόφαση που ουσιαστικά έχει οδηγήσει τις ανταγωνίστριες εταιρείες, Ολυμπιακή Ζυθοποιία, θυγατρική του Ομίλου Carlsberg και της Ζυθοποιίας Μακεδονίας – Θράκης («Βεργίνα») να διεκδικούν σήμερα μέσω των ολλανδικών δικαστηρίων αποζημίωση άνω των 400 εκατ. ευρώ από τη μητρική, Heineken.

Κατά τη φετινή χρονιά ολοκληρωθηκε η πώληση των υποδομών και του σήματος του φυσικού μεταλλικού νερού ΙΟΛΗ στις Premia Properties και τη Sterner Stenhus Greece. στη χρήση του 2022, σημειώνει η εταιρεία, καταχώρησε στα διαθέσιμα προς πώληση περιουσιακά στοιχέια ποσό 2,1 εκατ. ευρώ που αφορά στην αξία πώλησης του αγροτεμαχίου και του κτιρίου.

Επίσης στις οικονομικές καταστάσεις υπογραμμίζεται η πώληση των υποδομών και των σημάτων του φυσικού μεταλλικού νερού ΙΟΛΗ.

Όπως σημειώνει η διοίκηση της εταιρείας, η στρατηγική και για την τρέχουσα χρονιά παραμένει ως εξής:

– Ενδυνάμωση των μαρκών και ενίσχυση του χαρτοφυλακίου με νέα προϊόντα

– Επικοινωνία της κοινωνικής ευθύνης της εταιρείας

– Έλεγχος του λειτουργικού κόστους

– Συνεχής παρακολούθηση της ρευστότητας και του πιστωτικού κινδύνου

– Ανάπτυξη της ελληνικής αγοράς ζύθου.

Διαβάστε ακόμη

Το φθινοπωρινό στοίχημα της κυβέρνησης για αύξηση δαπανών και εσόδων

Προς τα $90 ανά βαρέλι το πετρέλαιο – Πότε θα σταματήσει το ράλι (γραφήματα)

Νέα δίωξη Τραμπ από την πολιτεία της Τζόρτζια για τις εκλογές του 2020

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ