Σε επέκταση του δικτύου της με δύο νέα σημεία πώλησης προχωρά άμεσα η Nespresso Hellas. Ήδη αυτή την εβδομάδα αναμένεται η λειτουργία του νέου Nespresso Boutique στο McArthurGlen ενώ μέσα στο Νοέμβριο θα λειτουργήσει το δεύτερο στην Πάτρα. Το τελευταίο μάλιστα θα είναι και το πρώτο στην επαρχία με δεδομένο ότι σήμερα η εταιρεία διαθέτει έξι καταστήματα στην Αττική και δύο στη Θεσσαλονίκη.

Όπως εξηγούσε μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της Nespresso Hellas και υπεύθυνος για την Nespresso στις υπόλοιπες χώρες των Βαλκανίων κ. Αντώνης Αυγερόπουλος (κεντρική φωτό)τα νέα καταστήματα θα έχουν νέο concept «που θα φέρνει το look and feel πιο κοντά στις χώρες παραγωγής του καφέ».

Σύμφωνα με τον κ. Αυγερόπουλο, στα σχέδια της εταιρείας περιλαμβάνεται το άνοιγμα ενός με δύο καταστημάτων κάθε χρόνο. «Οι ρυθμοί επενδύσεων τα επόμενα χρόνια θα είναι αντίστοιχοι των προηγούμενων» ανέφερε ο κ. Αυγερόπουλος. Όπως είπε, για την επέκταση του δικτύου καταστημάτων της η εταιρεία σκοπεύει να επενδύσει περίπου 6 εκατ. ευρώ μέσα στην επόμενη οκταετία, όσα περίπου επένδυσε και κατά τη διάρκεια της προηγούμενης οκταετίας.

Η Nespresso Hellas, σύμφωνα με τον κ. Αυγερόπουλο, πέτυχε το 2018 θετική ανάπτυξη και εξέφρασε την πεποίθησή του ότι η θετική ανάπτυξη θα συνεχιστεί και το 2019. Συγκεκριμένα, από το 2011 οπότε και ξεκίνησε την εμπορική της δραστηριότητα η Nespresso Hellas, τα μεγέθη της έχουν υπερδιπλασιστεί.

Οι πωλήσεις το 2018 ανήλθαν στα 24,5 εκατ. ευρώ έναντι 23,5 εκατ. ευρώ το 2017 ενώ η κερδοφορία προ φόρων στο ποσό των 800.000 ευρώ. Παράλληλα ο αριθμός των εργαζομένων από 34 ανέρχεται πλέον σε 140 άτομα

Η εξέλιξη της αγοράς μετά την κρίση 

Αναφορικά με την αγορά του καφέ στην Ελλάδα, ο κ. Αυγερόπουλος επεσήμανε ότι τα χρόνια της κρίσης ο καφές αντιστάθηκε και η κατανάλωσή του δεν έπεσε όπως στις περισσότερες προϊοντικές κατηγορίες. Την τελευταία τριετία σημειώνεται μικρή πτώση της κατανάλωσης σε κούπες και συγχρόνως μια αύξηση της αξίας. Παράλληλα αυξάνεται η κατανάλωση καφέδων με βάση τον espresso και μέσα στο σπίτι (με κάψουλες) και εκτός σπιτιού. Ωστόσο σημείωσε ότι στην Ελλάδα καταναλώνονται πάνω από 5 δισ. κούπες καφέ τον χρόνο.

Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Αυγερόπουλος στην παρουσία της Nespresso στην Κύπρο, όπου διαθέτει ήδη έξι καταστήματα. Πρόκειται για μια αγορά που, όπως είπε, παρουσιάζει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης. Παράλληλα, στα Βαλκάνια η εταιρεία έχει ήδη παρουσία στις αγορές της Σερβίας, Σλοβενίας και Κροατίας ενώ μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει παρουσία και στη Βουλγαρία. Την ευθύνη όλων αυτών των αγορών την έχει η διοικητική ομάδα στην Ελλάδα.

«Ανακύκλωση στο σπίτι»

Ο επικεφαλής της Nespresso στην Ελλάδα αναφέρθηκε αναλυτικά στο πρόγραμμα ανακύκλωσης καψουλών της εταιρείας αλλά και τους στόχους που έχουν τεθεί. Μάλιστα ανακοίνωσε την ενεργοποίησε της υπηρεσίας «Ανακύκλωση στο σπίτι».

Μέχρι πρότινος οι καταναλωτές Nespresso  παρέδιδαν τις χρησιμοποιημένες κάψουλες καφέ τους σε ειδικά διαμορφωμένα σημεία συλλογής στις Nespresso Boutique και σε επιλεγμένα καταστήματα Κωτσόβολος. Πλέον  οι καταναλωτές θα έχουν και τη δυνατότητα να παραδίδουν τις χρησιμοποιημένες κάψουλές τους στον μεταφορέα με την παραλαβή της παραγγελία τους κατ’ οίκον.

Η υπηρεσία προσφέρει πρακτικά τη δυνατότητα ανακύκλωσης σε κάθε νοικοκυριό, σε όλη την Ελλάδα, με το κόστος συσκευασίας, συλλογής, μεταφοράς και διαχείρισης των καψουλών να το αναλαμβάνει η εταιρεία, χωρίς καμία απολύτως επιβάρυνση για τον πελάτη – μέλος του Nespresso Club.

Οι προς ανακύκλωση κάψουλες μετά τη συλλογή τους, μεταφέρονται στο Κέντρο Ανακύκλωσης Αλουμινίου (ΚΑΝΑΛ) της ΕΛΒΑΛ. Εκεί, η ειδικά σχεδιασμένη μηχανή ανακύκλωσης καψουλών, διαχωρίζει τον καφέ από το αλουμίνιο.  Στη συνέχεια το αλουμίνιο ανακυκλώνεται από την ΕΛΒΑΛ για την παραγωγή νέων προϊόντων αλουμινίου, και ο καφές αποστέλλεται για κομποστοποίηση.

Στόχος αυτής της πρωτοβουλίας, είναι έως το 2020 όλοι οι καταναλωτές να έχουν τη δυνατότητα να ανακυκλώνουν τις κάψουλες της εταιρείας ενώ έως το 2025 το 50% των καψουλών που πουλάει η Nespresso να ανακυκλώνονται.
«Η βιώσιμη ανάπτυξη αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του DNA της εταιρείας Nespresso από το 1991, με δράσεις που αναλαμβάνονται σε διεθνές και τοπικό επίπεδο και αφορούν όλο το «ταξίδι» του καφέ. Στο πλαίσιο αυτό αναπτύξαμε την πρωτοποριακή υπηρεσία ‘Ανακύκλωση στο σπίτι’. Η υπηρεσία  αποσκοπεί στη ευαισθητοποίηση και ενεργοποίηση των καταναλωτών για ανακύκλωση καψουλών αλουμινίου, και συμβάλει στη δημιουργία κουλτούρας ανακύκλωσης γενικότερα», δήλωσε ο κ. Αυγερόπουλος.