Αίτηση πτώχευσης υπέβαλε η Orange2fly Αirlines, η ελληνική αεροπορική με δραστηριότητα κυρίως τις πτήσεις charter, η οποία αντιμετώπιζε όλους τους προηγούμενους μήνες μεγάλα προβλήματα ρευστότητας, ως αποτέλεσμα και της κρίσης που επέφερε η πανδημία στον κλάδο των αερομεταφορών.

Η εταιρεία, ήδη, εδώ κι ένα χρόνο σχεδόν, από τον Οκτώβριο του 2020, με βάση τη σχετική απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών, βρισκόταν σε καθεστώς προσωρινής προστασίας από τους πιστωτές της, που απαγόρευσε ουσιαστικά οποιαδήποτε πράξη εκτέλεσης σε βάρος της περιουσίας της εταιρείας.

Ωστόσο προ ημερών, η Orange2fly, με πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τον κ. Παντελή Σοφιανό (μετά και τις τελευταίες αλλαγές που προέκυψαν από την παραίτησή του μέχρι πρότινος διευθύνοντος συμβούλου κ. Θεόδωρου Βουτσά) προχώρησε τελικά στην αίτηση πτώχευσης.

Η orange2Fly, με έδρα στην Αθήνα ιδρύθηκε το Σεπτέμβριο του 2015 κι «ενώ ήταν σε φάση ανάπτυξης του στόλου και του πτητικού της έργου, λόγω έκτακτων γεγονότων και δή της πανδημίας Covid-19 έκλεισε και το 2020 με αρνητικά αποτελέσματα».

Η αεροπορική σύμφωνα με τις οικονομικές της καταστάσεις, είχε ήδη από το 2019 ζημίες λόγω και των επενδύσεων που είχαν προηγηθεί: Αναλυτικότερα, τα αποτελέσματα μετά από φόρους έκλεισαν το 2020 στα 3,74 εκατ. ευρώ από επίσης ζημίες ύψους 5,8 εκατ. ευρώ το 2019. Ο τζίρος, πέρυσι, την πρώτη χρονιά της πανδημίας συρρικνώθηκε στο 1/5, στα 11,5 εκατ. ευρώ από 55,8 εκατ. ευρώ το 2019.

«Τα αρνητικά αποτελέσματα και τα λοιπά μεγέθη των οικονομικών καταστάσεων της χρήσης 2020 θεωρούμε ότι απεικονίζουν την έκτακτη και δύσκολη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η εταιρεία», όπως επισημαίνεται στην έκθεση του διοικητικού συμβουλίου για τα αποτελέσματα του 2020.

Με βάση τα στοιχεία του ισολογισμού, η Orange2Fly εμφανίζεται με μηδενικά τραπεζικά δάνεια και βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τόσο για το 2020 όσο και το 2019, ωστόσο οι εμπορικές υποχρεώσεις ανήλθαν πέρυσι στα 5,33 εκατ. ευρώ από 4,5 εκατ. ευρώ.

Σημειωτέον ότι η εταιρεία ήταν στην ομάδα των 6 μικρών εγχώριων αεροπορικών που είχαν υποβάλει πέρυσι αίτημα στο κυβερνητικό επιτελείο για κρατική στήριξη λόγω της έκτακτης κατάστασης που κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν από την κατάρρευση της τουριστικής κίνησης εντός κι εκτός Ελλάδος.

Επιπλέον, η διοίκηση της εταιρείας, σε μία προσπάθεια να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ρευστότητας είχε χτυπήσει την πόρτα των τραπεζών ήδη από πέρυσι αλλά και στο ξεκίνημα της τρέχουσας χρονιάς προκειμένου να λάβει δάνειο 8 εκατ. ευρώ, το οποίο ωστόσο δεν εγκρίθηκε, δεδομένου ότι η δραστηριότητά της υπό τις παρούσες συνθήκες κρίθηκε ως μη βιώσιμη.

Χαρακτηριστικά, η Εθνική Τράπεζα ανέφερε ότι «δεν κρίνεται σκόπιμη η έναρξη της πιστοδοτικής συνεργασίας με τους προτεινόμενους όρους. Θα μπορούσε να εξεταστεί αίτημα χρηματοδότησης υπέρ της εταιρείας, εφόσον παρασχεθούν/ ενεχυριαστούν εξασφαλιστικά στοιχεία και ειδικότερα ισόποση κατάθεση μετρητών».

Με βάση στοιχεία που είχε παραθέσει ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, κ. Βουτσάς το περυσινό καλοκαίρι, η χρονική στιγμή που ήρθε ο COVID-19, το Μάρτιο του 2020 ήταν η χειρότερη δυνατή, αφού βρήκε την εταιρεία στο τέλος της χειμερινής περιόδου όπου ήταν συσσωρευμένες όλες οι ζημιές του χειμώνα, και περίμενε την αρχή της θερινής περιόδου για να αυξηθεί η κίνηση, να ενισχύσει τις ταμειακές ροές της και περιορίσει τις ζημιές της.

Η εταιρεία, την τελευταία χρονιά της κανονικότητας, το 2019 έφερε στα ελληνικά νησιά από την Ευρώπη περίπου 250.000 επιβάτες, είχε 4 αεροσκάφη Airbus Α-320 απασχολώντας 200 άτομα (συμπεριλαμβανομένου και του ιπτάμενου προσωπικού).

Ένα ακόμη χτύπημα για την εταιρεία έρχεται και από την ιδιαιτερότητα του κλάδου να έχει πολύ μεγάλα σταθερά έξοδα λόγω του ότι η συντριπτική πλειονότητα των αεροσκαφών είναι με τη μορφή leasing, που σημαίνει ότι τα σταθερά μηνιαία έξοδα είναι πολύ μεγάλα, ακόμα κι αν δεν πετάει το αεροπλάνο.

Επομένως, ένα μέσο σταθερό κόστος ανά αεροπλάνο είναι από 10.000 έως 15.000 ευρώ την ημέρα, αναλόγως του μεγέθους της εταιρείας.

Διαβάστε ακόμα: 

Το ηλεκτροσόκ του ρεύματος, τα μεγάλα σχέδια για την Αττική Οδό, τα μυστήρια της Χαλυβουργίας, ο Γκριμάλντι και τα funds

O Akio Toyoda αντιτίθεται στη μανία με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και μάλλον έχει δίκιο… (pics)

PIMCO: Θα συνεχιστούν τα προβλήματα σε ναυτιλία, ημιαγωγούς και ενέργεια