Αύξηση στο ανεκτέλεστο της ΑΒΑΞ στα 3,4 δισεκατομμύρια ευρώ φέρνει η συμφωνία του κατασκευαστικού ομίλου με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος που επισημοποιήθηκε χθες, με την οποία εγκαινιάζεται ένα νέο γενναιόδωρο χορηγικό πρόγραμμα στον τομέα της υγείας.

Με καθυστέρηση έξι μηνών, το ΙΣΝ προχώρησε σε συμφωνία με την κατασκευαστική εταιρεία για την ανέγερση τριών νοσοκομείων σε Θεσσαλονίκη, Κομοτηνή και Σπάρτη συνολικού ύψους 443 εκατ. χωρίς ΦΠΑ. Τον περασμένο Φεβρουάριο, το Ίδρυμα Νιάρχος αιφνιδιαστικά κήρυξε το τέλος της διαδικασίας πρόσκλησης και άγονο το σχετικό διαγωνισμό επικαλούμενο τις πολύ υψηλές προσφορές που υποβλήθηκαν.

«Τότε, η ΑΒΑΞ είχε εκθέσει με επιστολή της στο ΙΣΝ την διάθεσή της να αιτιολογήσει την προσφορά της, καθώς και την πρόταση να υπάρξει μια εποικοδομητική συνεργασία ώστε το έργο να προχωρήσει» αναφέρουν αρμόδιες πηγές της εταιρείας, όπως και έγινε.

Μετά τη νέα σύμβαση, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του ομίλου ΑΒΑΞ σε υπογεγραμμένες και προς υπογραφή συμβάσεις, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα έργα που ήδη εκτελούνται εντός του 2023 μεγαλώνει ακόμη περισσότερο.

Η εταιρεία υποστηρίζει ότι τα τρία νέα νοσοκομεία αποτελούν τη μεγαλύτερη σύμβαση κτιριακού έργου στη χώρα και υπογραμμίζει ότι ενώ σε λιγότερο από τρεις μήνες, έχει αυξήσει το υπογεγραμμένο ανεκτέλεστό της σε περισσότερο από 1,1 δισ. ευρώ.

Είχε προηγηθεί στα τέλη Μάϊου η ανακοίνωση για την κατασκευή σταθμού παραγωγής ενέργειας στην Ρουμανία ύψους 673,5 εκατ. ευρώ και επιπλέον 443 εκατ. ευρώ μετά την συμφωνία με το ΙΣΝ.

Η ΑΒΑΞ έχει εντάξει σημαντικά έργα στο χαρτοφυλάκιό της την τελευταία διετία, από τη γραμμή 4 του μετρό Αθήνας μέχρι τα έργα του Fly Over στην Θεσσαλονίκη, τα έργα υποδομής στο Ελληνικό, τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, τα οποία όπως δήλωσε στην πρόσφατη τακτική γενική συνέλευση των μετόχων η διοίκηση, δεν θα αποτυπωθούν όλα στα έσοδα του ομίλου κατά το πρώτο εξάμηνο της φετινής χρονιάς.

Ο διευθύνων σύμβουλος κ. Κώστας Μιτζάλης είχε αναφέρει τότε πως αρκετά από τα έργα που προκηρύχθηκαν τα τελευταία χρόνια δεν έχουν ωριμάσει επαρκώς σε τεχνικό επίπεδο. Επομένως απαιτούνται πρόσθετες μελέτες, και γι’ αυτό καθυστερεί η έναρξή τους. Ωστόσο, είχε παραδεχτεί ότι ποτέ άλλοτε την τελευταία δεκαετία, η εταιρεία δεν σε τόσο καλή θέση όσο σήμερα.

Η ΑΒΑΞ διεκδικεί με αξιώσεις την Αττική Οδό σε συνεργασία με την Άκτωρ Παραχωρήσεις και το γαλλικό επενδυτικό fund Meridian ενώ εντός του φθινοπώρου θα ξεκινήσει τα έργα για την νέα υπερυψωμένη γέφυρα (fly over) στην Θεσσαλονίκη μαζί με τη Μυτιληναίος.

Η εταιρεία συμμετέχει επίσης στην παραχώρηση του ΒΟΑΚ με την EGIS Project και επίσης την Μeridian αλλά και σε πλήθος άλλων διαγωνισμών και έργων. Μόνο από την Αττική Οδό, η ΑVAΧ υπολογίζει ότι θα αποκομίσει έσοδα περίπου 100 εκατ. μέχρι τη λήξη της υφιστάμενης σύμβασης τον Οκτώβριο του 2024 ενώ θα συνεχίσει να εισπράττει έσοδα από μερίσματα και επιστροφή κεφαλαίου έως το 2026.

Διαβάστε ακόμη

Γιατί οι «ταύροι» παραμένουν στο Χρηματιστήριο Αθηνών – Η αναβάθμιση του Scope και τα «πλούσια» κέρδη

Τουρισμός για όλους 2023: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις – Ποιοι οι δικαιούχοι και τι αλλάζει (vid)

Πώς η απόκτηση της ΑΝΕΚ ισχυροποιεί την ATTICA Group 

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ