Ο αμερικανικός κολοσσός της Google προσπαθεί – όπως πολλές εταιρείες – να εξοικειωθεί με την επιβράδυνσης της ανάπτυξης, μείωσης του κόστους αλλά και τις διαφωνίες των εργαζομένων σχετικά με τις αλλαγές στην κουλτούρα της εταιρείας, ο διευθύνων σύμβουλος Σουντάρ Πιτσάι χρησιμοποίησε όλες τις άμυνές του σε συνάντηση που είχε με το προσωπικό του αυτή την εβδομάδα.

Σε συνέντευξη που παραχώρησε στο ΒΒC, Ο Πιτσάι κλήθηκε να απαντήσει σε δύσκολες ερωτήσεις από υπαλλήλους σχετικά με περικοπές στους προϋπολογισμούς ταξιδιών και ψυχαγωγίας, τη διαχείριση παραγωγικότητας και πιθανές απολύσεις.

Ο Πιτσάι ρωτήθηκε – σε μια ερώτηση καίριας σημασίας για το προσωπικό της Google – γιατί η εταιρεία μειώνει τους προϋπολογισμούς ταξιδιών και άλλες παροχές σε μια εποχή που «έχει κέρδη ρεκόρ και τεράστια αποθέματα μετρητών».

Με αρκετά συγκρατημένο ύφος, ο Πιτσάι απάντησε ότι «όλοι θα πρέπει να γίνουμε λίγο πιο υπεύθυνοι προκειμένου να αντιμετωπίσουμε μία από τις πιο δύσκολες μακροοικονομικές συνθήκες που βιώνουμε την τελευταία δεκαετία, νομίζω ότι είναι σημαντικό ως εταιρεία, να ενωθούμε για να αντεπεξέλθουμε σε αυτή την κατάσταση».

Τόσο ο μητρικός όμιλος της Google, η Alphabet, όσο και η Meta και άλλες εταιρείες τεχνολογίας βλέπουν μπροστά τους μία σειρά από οικονομικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας πιθανής ύφεσης, της ραγδαίας αύξησης του πληθωρισμού, της αύξησης των επιτοκίων και της συγκράτησης των διαφημιστικών δαπανών. Οι εταιρείες που, την τελευταία δεκαετία και πλέον, ήταν γνωστές για την υψηλή ανάπτυξη και τα πολλά προνόμια που προσέφεραν, βλέπουν τώρα πώς είναι να βρίσκεται και από την αντίπερα όχθη.

Τον Ιούλιο, η Alphabet είχε ανακοινώσει το δεύτερο συνεχόμενο τρίμηνο με χαμηλότερα από τα αναμενόμενα κέρδη και έσοδα και ότι η αύξηση των πωλήσεων το τρίτο τρίμηνο αναμένεται να περιοριστεί σε μονοψήφιο νούμερο, από 40% που ήταν ένα χρόνο νωρίτερα. Ο Πιτσάι παραδέχτηκε ωστόσο ότι δεν είναι μόνο η οικονομία που προκαλεί προκλήσεις στην Google, αλλά και η αυξανόμενη γραφειοκρατία που υπάρχει στην εταιρεία.

Ωστόσο, στη διάρκεια της συνάντησης ο Πιτσάι ακούστηκε αρκετές φορές ενοχλημένος και υπενθύμισε στους υπαλλήλους ότι «δεν μπορούμε να επιλέγουμε πάντα τις μακροοικονομικές συνθήκες».

Στο ερώτημα των εργαζομένων για το πώς θα αυξηθεί η παραγωγικότητα, ο Πιτσάι ήταν αρκετά αόριστος.

«Μερικές φορές έχουμε μια διαδικασία κυκλοφορίας προϊόντων, η οποία πιθανότατα, εδώ και πολλά χρόνια, έχει γίνει πιο περίπλοκη από ό,τι ίσως χρειάζεται. Μπορούμε να δούμε αυτή τη διαδικασία και ίσως αφαιρέσουμε δύο βήματα και αυτό θα είναι ένα παράδειγμα για να κάνουμε κάτι 20% πιο αποτελεσματικό. Νομίζω ότι όλοι μας που συμμετέχουμε και το κάνουμε αυτό σε όλα τα επίπεδα, μπορούμε να βοηθήσουμε την εταιρεία».

Επίσης, ο Πιτσάι απέφυγε ερωτήσεις εργαζομένων σχετικά με τη μείωση των αποζημιώσεων των στελεχών. Ο Πιτσάι είχε συνολικές αμοιβές πέρυσι 6,3 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ κάποια κορυφαία στελέχη κέρδισαν περισσότερα από 28 εκατομμύρια δολάρια.

«Δεν πρέπει πάντα να ταυτίζουμε τη διασκέδαση με τα χρήματα»

Ο Πιτσάι ανέφερε ακόμη ότι η κουλτούρα της Google μπορεί να είναι ακόμα απολαυστική, ακόμα κι αν κάποια πράγματα, όπως ορισμένα είδη απολαβών και προσφορών, αφαιρούνται.

«Θυμάμαι όταν η Google ήταν μικρή και άσημη, η αίσθηση του να περνάς καλά δεν ήταν πάντα – δεν πρέπει πάντα να ταυτίζουμε την αίσθηση αυτή με τα χρήματα. Νομίζω ότι μπορείς να μπεις σε μια σκληρά εργαζόμενη startup και οι άνθρωποι μπορεί να διασκεδάζουν και αυτό δεν πρέπει πάντα να ισοδυναμεί με χρήματα».

Η Κρίστι Ρέινκε, επικεφαλής των οικονομικών της Google, δήλωσε στη συνάντηση ότι οι ομάδες πωλήσεων θα έχουν περισσότερα περιθώρια για να ταξιδέψουν, καθώς οι δουλειές τους απαιτούν συνάντηση με πελάτες, όμως επέστησε την προσοχή ότι χρειάζεται μία πιο συγκρατημένη θεώρηση.

Διαβάστε ακόμα:

Με ποιους όρους επιτρέπει η ΕΕ τη θαλάσσια μεταφορά ρωσικών commodities

Tο Δημόσιο διεκδικεί περιουσίες από… το 1885!

Το αλά γκρέκα δίδυμο Μελόνι, ο μεγαλομέτοχος και το FBI και το όνειρο της Peoplecert