Ανοίγει ο δρόμος για την ολοκλήρωση της πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών στην ITALGAS SpA., μιας από από τις πλέον επιτυχημένες αποκρατικοποιήσεις καθώς το συνολικό ύψος της συναλλαγής υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ.

Σχεδόν ένα χρόνο από την ανάδειξη του ιταλικού ομίλου ως προτιμητέου επενδυτή από το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο του διαγωνισμού για την πώληση του 100% της ΔΕΠΑ Υποδομών, πληροφορίες αναφέρουν πως επιλύθηκαν όλες οι εκκρεμότητες που είχαν καθυστερήσει το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.

Για το λόγο αυτό, εντός των ημερών – το πιθανότερο μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα – είναι προγραμματισμένο να βρεθούν, εκτός απροόπτου, στην Αθήνα για τις υπογραφές ανώτατα στελέχη του ιταλικού ομίλου με επικεφαλής τον CEO Πάολο Γκάλο (Paolo Gallo).

Όπως αναφέρθηκε η ITALGAS που ελέγχεται από το ιταλικό Δημόσιο είχε αναδειχθεί από το ΤΑΙΠΕΔ προτιμητέος επενδυτής για τη ΔΕΠΑ Υποδομών στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2021. Τον περασμένο Δεκέμβριο είχε υπογραφεί η συμφωνία αγοραπωλησίας μετοχών (SPA), ωστόσο στο διάστημα που ακολούθησε ανέκυψαν προσκόμματα με κυριότερο το θέμα της πιστοποίησης και του μετοχικού ελέγχου των τριών θυγατρικών (ΕΔΑ Αττικής, ΕΔΑ ΘΕΣΣ και ΔΕΔΑ) από την αρμόδια Αρχή (ΡΑΕ), κάτι που τουλάχιστον αιφνιδίασε την ιταλική πλευρά και και όχι μόνο.

Με το ζήτημα να επιλύεται νομοθετικά, απαιτήθηκε να ξεπεραστούν και άλλα, διαδικαστικού χαρακτήρα, πλην σημαντικά, ζητήματα. Μεταξύ αυτών, σύμφωνα με πληροφορίες, θέματα που αφορούσαν το καθεστώς μισθοδοσίας των εργαζομένων της ΔΕΠΑ Υποδομών και άλλα που αφορούσαν τη λειτουργία του ομίλου με κριτήρια ιδιωτικού τομέα. Σημειωτέον πως ήδη η Επιτροπή Ανταγωνισμού έχει εγκρίνει την απόκτηση αποκλειστικού ελέγχου από την ITALGAS NEWCO SRL, 100% θυγατρική της ITALGAS επί της ΔΕΠΑ Υποδομών και μέσω αυτής, των τριών θυγατρικών της.

Με τις υπηρεσίες του ΤΑΙΠΕΔ να επιταχυνθούν τις διαδικασίες και με τα προσκόμματα να αίρονται, το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής ανοίγει ουσιαστικά τον δρόμο για την ανάληψη του ελέγχου της ΔΕΠΑ Υποδομών από την ITALGAS που αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία διανομής φυσικού αερίου στη γειτονική χώρα και από τις μεγαλύτερες στην ΕΕ, έχοντας υπό διαχείριση 74.000 χιλιόμετρα αγωγών και δικτύων φυσικού αερίου. Περαιτέρω «ξεκλειδώνει» συμφωνηθείσες μετοχικές αλλαγές, όπως είχε αποκαλύψει το newmoney.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας, το ανακοινωθέν τίμημα ανέρχεται στα 733 εκατ. ευρώ. Στην ITALGAS περνάνε και οι τρεις θυγατρικές εταιρείες της ΔΕΠΑ Υποδομών, οι ΕΔΑΑ, ΕΔΑ ΘΕΣΣ και ΔΕΔΑ και μαζί με τη συναλλαγή για την ΕΔΑ ΘΕΣΣ που θα ακολουθήσει, το συνολικό τίμημα υπολογίζεται να ξεπεράσει τα 900 εκατ. ευρώ, καθιστώντας τη συγκεκριμένη μια από τις πιο επιτυχημένες αποκρατικοποιήσεις.

Η δε, ITALGAS, σε πρόσφατη ενημέρωση επενδυτών γνωστοποίησε πως σκοπεύει να επενδύσει κεφάλαια ύψους 8,6 δισ. ευρώ έως το 2028 για να ολοκληρώσει την αναβάθμιση του ιταλικού δικτύου του και να εκσυγχρονίσει το δίκτυο φυσικού αερίου στην Ελλάδα. Σε ότι αφορά στη χώρα μας, στο ίδιο διάστημα εκτιμάται ότι ο ιταλικός όμιλος θα επενδύσει στην Ελλάδα κεφάλαια 1,8 – 2 δισ. ευρώ συνολικά για την εξαγορά της ΔΕΠΑ Υποδομών, την ανάπτυξη των δικτύων, τη λειτουργία και συντήρησή τους.

Υπενθυμίζεται πως η ΔΕΠΑ Υποδομών συστάθηκε τον Απρίλιο του 2020 σε συνέχεια της μερικής διάσπασης του κλάδου υποδομών της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου (ΔΕΠΑ). Μετά την ολοκλήρωση της διάσπασης του κλάδου υποδομών και τη δημιουργία της εταιρείας, το ΤΑΙΠΕΔ κατείχε το 65% των μετοχών και τα Ελληνικά Πετρέλαια το υπόλοιπο 35%. Οι δύο μέτοχοι λειτούργησαν από κοινού ως πωλητές, με την ITALGAS να αποκτά το 100%.

Διαβάστε επίσης:

Τα δύο φρέσκα γκάλοπ μετά τα γεγονότα, η Τράπεζα Κύπρου και το βαρύ πυροβολικό, η μέρα των ΕΛΠΕ και οι εξελίξεις στη Euromedica

Ελλάδα: 4ος πιο ελκυστικός προορισμός διεθνώς για εκατομμυριούχους που… αναζητούν νέα πατρίδα (πίνακας)

Στενεύουν τα χρονικά περιθώρια για το Fuel pass 2