Οι περισσότερες ελληνικές επιχειρήσεις πλέον αναγνωρίζουν την ανάγκη του ψηφιακού μετασχηματισμού. Αυτό δεν συνεπάγεται αυτόματα πως γνωρίζουν και ποια είναι τα απαραίτητα βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση. Η έρευνα που δημιούργησε το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital (τμήμα του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας) για τρίτη συνεχόμενη χρονιά, αποκαλύπτει ενδιαφέρουσες πτυχές της επιχειρηματικής πραγματικότητας.

Όπως σημειώνει και ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκος Πιερρακάκης, στη δήλωσή του, η τεχνολογία παίζει μεγάλο ρόλο: «Θέλουμε να οικοδομήσουμε την οικονομία πάνω στην καινοτομία. Η ανάπτυξη του οικοσυστήματος startup ήταν ένα από τα μεγαλύτερα success stories των τελευταίων 10 ετών.

Πιστεύουμε ότι είναι ανάγκη να αλλάξει το οικονομικό μείγμα της χώρας, να γίνει πιο εξωστρεφής, να προσελκύσει foreign direct investments (FDI) και να εξάγει περισσότερα προϊόντα. Οι ψηφιακές τεχνολογίες είναι ο καταλύτης σε αυτό το εγχείρημα. Αυτό το report παίζει σημαντικό ρόλο στο να βοηθήσει εμάς και όλη την τεχνολογική κοινότητα της Ελλάδας να επιτύχουμε αυτόν τον σκοπό.»

Η πλειονότητα των στελεχών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στην έρευνα του Found.ation (90% το 2019, αυξημένο σε σχέση με το 82% του 2018) δήλωσαν πως η εταιρεία τους τρέχει κάποιο project ψηφιακού μετασχηματισμού. Σύμφωνα με τους ίδιους, κατά μέσο όρο αυτά τα projects τρέχουν τα τελευταία 5 χρόνια.

Αυξημένο εμφανίζεται και το ποσοστό των εταιρειών που εστιάζουν στην ψηφιακή καινοτομία (54% το 2019, 49% το 2018). Ωστόσο, στην ερώτηση για το ποιο τμήμα είναι υπεύθυνο για τα projects ψηφιακού μετασχηματισμού, οι απαντήσεις είναι αρκετά μοιρασμένες: 36,5% διαθέτουν κάποιο τμήμα με τις λέξεις “Digital” ή “Innovation” στον τίτλο του, ενώ 30,8% δηλώνουν ότι τον ρόλο αυτό διαθέτει ο CEO, η ανώτερη διοίκηση ή κάποιο τμήμα σχετικό με το business development. Ένα 21% φαίνεται πως αναθέτει αυτό το έργο στα τμήματα IT/Operations.

Το 2018, η «αντίσταση στην αλλαγή» εμφανιζόταν ως το νούμερο ένα εμπόδιο στον ψηφιακό μετασχηματισμό μιας εταιρείας. Το 2019, η «ανάγκη για νέες δεξιότητες» καταλαμβάνει την πρώτη θέση, αποδεικνύοντας πως όλοι πλέον αναγνωρίζουν τη σημασία της επανεκπαίδευσης του προσωπικού. Το ίδιο αποδεικνύεται και από το υψηλό ποσοστό όσων απάντησαν πως η εταιρεία τους παρέχει κάποιου είδους εκπαιδευτικό πρόγραμμα ή ευκαιρίες προσωπικής ανάπτυξης (70,59%).