Το δικό του σχόλιο, για την απόφαση της Beat να προχωρήσει σε επιβολή πρόσθετου κόστους προμίσθωσης ύψους 1,92 ευρώ έως και 2 ευρώ για όλες τις διαδρομές, έκανε μέσω σελίδα κοινωνικής δικτύωσης ο δημιουργός της εταιρείας, Νίκος Δρανδάκης, ο οποίος πλέον έχει αποχωρήσει.

«Μοιάζει (και είναι) μια κίνηση απελπισίας μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα που δημιουργεί το κλειστό επάγγελμα του ταξί», αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ Δρανδάκης, ενώ αναφέρει ότι είχε συμβουλέψει την τότε διοίκηση «να πιέσει την κυβέρνηση να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο ώστε να ανοίξει κατά το δυνατόν το επάγγελμα»

Ολόκληρη η τοποθέτηση

«Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε ότι επιβάλλει στους επιβάτες ένα “κόστος προμίσθωσης” για να το μεταφέρει στους οδηγούς ως κίνητρο να συνεργάζονται μαζί της.

Μοιάζει (και είναι) μια κίνηση απελπισίας μπροστά στο τεράστιο πρόβλημα που δημιουργεί το κλειστό επάγγελμα του ταξί, για το οποίο μίλησα αναλυτικά στο εν λόγω ποστ. Έχουμε (και πάλι) ένα νέο γύρο αντιδράσεων από καταναλωτές που λένε ότι θα διαγράψουν την εφαρμογή, θα καλούν Uber ή Taxiplon ή από το δρόμο.

Είναι πολύ κολακευτικό αυτό που ακούγεται ότι “όσο ήταν στα πράγματα η παλιά ομάδα η εφαρμογή πετούσε, και βρίσκαμε πάντα ταξί. Αλλά όταν η εταιρεία πουλήθηκε και άλλαξε η διοίκηση όλα πήγαν κατά διαόλου”. Όμως η αλήθεια είναι λίγο πιο περίπλοκη. Αν υποθέσουμε ότι τα εκατομμύρια των πελατών της Beat μετακινηθούν στην Taxiplon ή στην Uber, πιστεύει κανείς ότι θα εξυπηρετηθούν καλύτερα; Από το ίδιο μικρό pool ταξιτζήδων τραβάνε όλοι supply για να εξυπηρετήσουν.

Και αυτή τη στιγμή, οι οδηγοί ταξί δεν έχουν κανένα κίνητρο να πληρώσουν προμήθεια σε κανέναν, όταν βρίσκουν τόσο εύκολα πελάτες στο δρόμο ή αλλού. Κάποιοι προσπαθούν να ρίξουν το φταίξιμο στην προμήθεια της Beat. Λένε μάλιστα (ψευδώς) ότι η προμήθεια αυξήθηκε και γιαυτό οι οδηγοί εξοργίστηκαν. Φυσικά αυτό είναι ψέμα. Η προμήθεια σήμερα είναι η ίδια με αυτή που ήταν το 2012. Καλό θα είναι να μην παίρνουν τοις μετρητοίς όσα ακούνε μέσα σε ένα ταξί…

Όμως, αυτό που συμβαίνει σήμερα το είχα προβλέψει πολύ πριν αποχωρήσω. Και γιαυτό είχα συμβουλεύσει την τότε διοίκηση να πιέσει τη νέα (τότε, 2019) κυβέρνηση να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο ώστε να ανοίξει κατά το δυνατόν το επάγγελμα. Μια δυναμική οικονομία που αναπτύσσεται χρειάζεται περισσότερους οδηγούς για να εξυπηρετούνται οι πελάτες. Από τη στιγμή που η οικονομία άρχισε να εκρήγνυται (7% ανάπτυξη το τρίμηνο που μας πέρασε) είναι βέβαιο ότι θα εκτοξευόταν και η ζήτηση για ταξί και συνεπώς θα άλλαζε και η ισορροπία στην αγορά (διαβάστε το ποστ που επισυνάπτω). Όμως η διοίκηση της Beat τότε δεν με άκουσε, και αυτό ήταν ίσως το μεγαλύτερο τους λάθος. Πίστευαν ότι θα κατάφερναν να κρατήσουν τους οδηγούς κοντά με ημίμετρα και “έξυπνες” ιδέες.

Σήμερα είμαστε εδώ που είμαστε. Οι κακοί επαγγελματίες οδηγοί επικρατούν έναντι των καλών. Το timeline μου έχει γεμίσει με παράπονα για κακές συμπεριφορές, βρώμικα ταξί και διαρκείς, ασταμάτητες σεξουαλικές παρενοχλήσεις προς γυναίκες. Και τα πράγματα μόνο χειρότερα μπορεί να γίνουν. Η κυβέρνηση φέρει τεράστια ευθύνη γιατί δεν αξιοποίησε το μομέντουμ που είχε αμέσως μετά τις εκλογές για να επιφέρει δομικές αλλαγές στον κλάδο, και τώρα είναι πλέον πολύ αργά. Η Beat από την άλλη θα μπορούσε να είναι ένας σπουδαίος σύμμαχος της κυβέρνησης μεταφέροντας την τεχνογνωσία της από τις αγορές του εξωτερικού για να γίνει μια αλλαγή με καλά θεμέλια, αλλά και αυτή απώλεσε αυτή την ευκαιρία.

Είναι πολύ κρίμα που τίποτα δεν δείχνει να μένει από αυτό που ξεκίνησε το Μάιο του 2011, και ο κλάδος του ταξί επανέρχεται στις προηγούμενες δεκαετίες. Αλλά απ’ την άλλη, κάπως έτσι δεν γινόταν πάντα σε αυτή τη χώρα;».

Διαβάστε περισσότερα

Μαζικό ξεπούλημα στη Wall Street: Βουτιά 4% για τον Nasdaq – Απώλειες 700 μονάδων για τον Dow Jones

Goldman Sachs: Η Ελλάδα η πλέον ωφελημένη από τις κινήσεις της ΕΚΤ και την ευελιξία επανεπένδυσης του PEPP

Παίρνει διαστάσεις η πτώση στο Χρηματιστήριο – Απώλειες έως 4% στις τράπεζες, σε ιστορικό χαμηλό η Πειραιώς (upd)