Επιχειρήσεις

Πιο πίσω οι αποφάσεις για την εκ των προτέρων φραγή 5ψήφιων αριθμών

  • newsroom


Η πρόταση έγινε προκειμένου να δοθεί λύση σε συνέχεια των καταγγελιών από πλευράς των καταναλωτών - Θα ακολουθήσει νέα διαβούλευση με τους φορείς

Πιο πίσω πάνε οι αποφάσεις για την εκ των προτέρων φραγή 5ψήφιων αριθμών που είχε προτείνει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η οποία σκοπεύει να προχωρήσει σε νέα διαβούλευση ύστερα και από την αντίθεση που εξέφρασαν οι συμμετέχουσες εταιρείες.  

Η πρόταση της ΕΕΤΤ έγινε προκειμένου να δοθεί λύση σε συνέχεια των καταγγελιών από πλευράς των καταναλωτών για υπέρογκες χρεώσεις στους λογιαριασμούς τους.

Υπενθυμίζεται ότι η Επιτροπή είχε προτείνει την εκ των προτέρων «φραγή» σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη μηνυμάτων (PSMS/PMMS) σε όλους τους συνδρομητές κινητής τηλεφωνίας, σε μια προσπάθεια να δοθεί τέλος στις χωρίς τη συναίνεση του καταναλωτή χρεώσεις για Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ), δηλαδή τους πενταψήφιους αριθμούς. Ωστόσο, ο καταναλωτής εφόσον το επιθυμούσε, θα είχε τη δυνατότητα να ζητήσει από τον πάροχό του, να άρει την φραγή αυτή προκειμένου να δέχεται τις υπηρεσίες που επιθυμεί. Θα ίσχυε δηλαδή το μοντέλο του opt-in της υπηρεσίας, και όχι του opt-out, που ισχύει σήμερα.

Η Επιτροπή δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα της δημόσιας διαβούλευσης που πραγματοποιήθηκε για το θέμα με τους φορείς (AMAZE, COSMOTE, FORTHNET, MESSAGE CLOUD, MOBIVAS, NEWSPHONE, PAYDASH, PΗONIFY, SAM MEDIA, VODAFONE, WIND, ΟΤΕ, ΣΕΚΕΕ) οι οποίοι εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόταση της Επιτροπής «για την προστασία των καταναλωτών να εφαρμοστεί εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, ώστε να διασφαλιστεί η εγγραφή στις υπηρεσίες αυτές και η λήψη τους με τη συναίνεση των συνδρομητών». Όπως επισημαίενται, στην παρούσα χρονική στιγμή, η ΕΕΤΤ δεν θα προχωρήσει στην τροποποίηση της ΑΠ ΕΕΤΤ 578/29/28.09.2010 (ΦΕΚ 1651/Β/15.10.2010) “Κώδικας Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης”, ως ισχύει. Ωστόσο, διαπιστώνει την ανάγκη να εξετάσει συνολικά το θέμα των χρεώσεων υπηρεσιών τρίτων που πραγματοποιούνται είτε μέσω των αριθμοδοτικών σειρών Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, ή χωρίς τη χρήση αυτών (με απευθείας χρέωση). και ενσωματώνονται προς πληρωμή στον λογαριασμό ηλεκτρονικών επικοινωνιών.

Η ΕΕΤΤ, λαμβάνοντας υπόψη και τις προτάσεις των συμμετεχόντων που υποβλήθηκαν στο πλαίσιο της παρούσας διαβούλευσης, θα εξετάσει τη λήψη κατάλληλων μέτρων προστασίας των καταναλωτών ώστε να διασφαλιστεί η ενσωμάτωση των χρεώσεων αυτών στον λογαριασμό των συνδρομητών, αφού πρώτα έχει παρασχεθεί η συναίνεσή τους και θα προχωρήσει στη διενέργεια νέας σχετικής δημόσιας διαβούλευσης».

Αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο για το 2019 οι καταγγελίες τόσο στην ΕΕΤΤ όσο και στο Συνήγορο του Καταναλωτή ήταν αυξημένες με αποτέλεσμα το υπουργείο Ανάπτυξης να επιβάλει πρόστιμο ύψους 250.000 ευρώ σε μια εταιρεία παροχής ΥΠΠ και η ΕΕΤΤ να προχωρήσει στην αφαίρεση της άδειας λειτουργίας της συγκεκριμένης επιχείρησης.

Διαβάστε ακόμα:

Κορωνοϊός: Αυτά είναι τα νέα μέτρα στήριξης για εργαζόμενους και επιχειρήσεις

Κακοκαιρία «Διομήδης»: Στο επίκεντρο η Κρήτη – Εγκλωβισμένοι στην περιοχή του Αγίου Νικολάου

Αδελφοί Χατζηιωάννου (Sprider Stores): Στο σφυρί το «άγνωστο» ανάκτορο της Εκάλης (pics)