Από τον πολυετή λήθαργο στις κατασκευές και τις οικονομικές δυσκολίες επιδιώκει να βγει η Μηχανική. Η τεχνική εταιρεία που για πολλές δεκαετίες μεσουρανούσε στα δημόσια έργα της χώρας και στην εκμετάλλευση ακινήτων αλλά τα τελευταία 10 χρόνια βρίσκεται σε αδράνεια, έχει ξεκινήσει τις διαδικασίες επανεκκίνησης με στόχο να επανέλθει στην αγορά των κατασκευών και της ενέργειας.

Οι τεράστιες προοπτικές που ανοίγονται στα έργα υποδομών τα επόμενα χρόνια λόγω των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης και το νέο ΕΣΠΑ αλλά και η απανθρακοποίηση του ενεργειακού μείγματος με επενδύσεις άνω των 14 δισ. ευρώ σε ΑΠΕ ως το 2030 ξυπνούν το ενδιαφέρον της Μηχανικής και του ιδρυτής της.

Όπως μάλιστα αναφέρουν πρώην στελέχη της εταιρείας, η Μηχανική ήταν από τις πρώτες εταιρείες που κατασκεύασαν έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και πίστεψαν στην υδροηλεκτρική ενέργεια άσχετα από την τροπή που πήραν τα πράγματα και ανάγκασαν την εταιρεία να πουλήσει τα περιουσιακά της στοιχεία.

ΣΔΙΤ και ΑΠΕ στο στόχαστρο

Αν και τα τελευταία χρόνια η Μηχανική έχει χάσει το εργοληπτικό της πτυχίο, ο κ.  Πρόδρομος Εμφιετζόγλου δεν εγκατέλειψε τον στίβο των κατασκευών. Η συνεργασία με την Ιταλική GD Infrastrutture του επέτρεψε την συμμετοχή σε διαγωνισμούς για νέα έργα του σιδηροδρόμου αλλά και άλλες εργολαβίες όπως το Πάτρα-Πύργος, τις  οποίες όμως έχασε με επεισοδιακό τρόπο.

Πριν λίγες μέρες η γενική συνέλευση των μετόχων της Μηχανικής πήρε απόφαση για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 40 εκατ. ευρώ με στόχο την κεφαλαιακή ενίσχυση της εταιρείας και την διεκδίκηση νέων έργων (δημοσίων, ΣΔΙΤ), έργων ανάπτυξης ακινήτων, ΑΠΕ καθώς και την επαναδιαπραγμάτευση των μετοχών της στο Χρηματιστήριο Αθηνών.

Οι νέες μετοχές που θα εκδοθούν θα είναι κοινές με δικαιώματα ψήφου και θα υπάρχει δικαίωμα προτίμησης υπέρ των υφιστάμενων μετόχων. Η γ.σ εξουσιοδότησε μάλιστα το ΔΣ να καθορίσει τους όρους της αύξησης.

Σχέδιο για come back

Πόσο εύκολο όμως είναι ένα νέο ξεκίνημα για την Μηχανική και από που μπορεί να αντλήσει έσοδα για να καλύψει την αύξηση;

Στενοί συνεργάτες της διοίκησης της εταιρείας υποστηρίζουν ότι υπάρχουν παλιοί μέτοχοι που κατέχουν μετοχές της εταιρείας και είναι δυσαρεστημένοι και θα ήθελαν να στηρίξουν την νέα προσπάθεια. Παράλληλα, όπως αναφέρουν, διεξάγονται συζητήσεις και με ενδιαφερόμενους επενδυτές προκειμένου να συμμετάσχουν στην αύξηση και να αποκτήσουν μερίδιο της εταιρείας.

Όμως πρώτα από όλα για να περάσει με επιτυχία η εταιρεία από την αξιολόγηση των επενδυτών χρειάζεται να επανακτήσει το πτυχίο της αλλά και να κλείσει όλα τα μέτωπα με τις τράπεζες και τους πιστωτές που στο παρελθόν δημιούργησαν σημαντικές δυσκολίες. Είναι φανερό ότι κανείς επενδυτής δεν θα επιθυμούσε να εμπλακεί σε μια εταιρεία που έχει απολέσει προ πολλού το δικαίωμα να διεκδικεί έργα και έχει χρέη.

Προς ρύθμιση με τις τράπεζες

Αρμόδιες πηγές με γνώση των θεμάτων αυτών αναφέρουν στο «newmoney» ότι το μεγαλύτερο κομμάτι των οφειλών προς τις τράπεζες έχει ρυθμιστεί κάτι που δίνει μια νέα εικόνα στον ισολογισμό της ενώ δηλώνουν ότι πρόθεση του κ. Εμφιετζόγλου είναι η Μηχανική να ξανακερδίσει το πτυχίο της.

Επί ΣΥΡΙΖΑ είχε ψηφιστεί Προεδρικό Διάταγμα που έδινε τη δυνατότητα στις τεχνικές εταιρείες εφόσον πληρούν τα κριτήρια να καταταγούν σε όποια κατηγορία πτυχίου ήθελαν. Όμως το επίμαχο ΠΔ ουδέποτε εφαρμόστηκε καθώς δεν έχει ακόμη υπογραφεί η σχετική υπουργική απόφαση. Το τελευταίο έργο που κατασκεύασε η εταιρεία ήταν το Φράγμα Πείρου –Παραπείρου στην Πάτρα για το οποίο χρειάστηκαν χρόνια για να ολοκληρωθεί.

Όσοι  παρακολουθούν τις κινήσεις του κ. Εμφιετζόγλου τα τελευταία χρόνια υποστηρίζουν ότι στην απόφαση να αναστηθεί η Μηχανική διαδραματίζει ρόλο και η πορεία της συνεργαζόμενης εταιρείας GD Infrastrutture. Η τελευταία έχει έρθει σε μετωπική σύγκρουση με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την εργολαβία Πάτρα-Πύργος στην οποία είχε αναλάβει έργα αξίας 70 εκ. ευρώ αλλά έχασε μετά την αλλαγή σχεδιασμού. Οι Ιταλοί μέτοχοι εμφανίζονται απογοητευμένοι από την πορεία της στον τομέα των κατασκευών ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι το αυστηρότερο πλαίσιο λειτουργίας των δημοσίων συμβάσεων δυσκολεύει την ανάληψη από πλευρά τους νέων έργων.

Η Ιταλική εταιρεία έχει αναλάβει από την ΕΡΓΟΣΕ το έργο της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Ψαθόπυργος -Ρίο συμβατικού προϋπολογισμού 100 εκ. ευρώ. Πρόκειται για ένα έργο πολύ σημαντικό για τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές του σιδηροδρόμου το οποίο έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το καλοκαίρι του 2020.

Ωστόσο καθυστερήσεις 1,5 έτους στην υπογραφή συμπληρωματικής σύμβασης ύψους περίπου 10 εκ. ευρώ, οδηγούν την σύμβαση σε νέες παρατάσεις και εκτινάσσουν τα κόστη για τον ανάδοχο. Όπως λένε στελέχη της εταιρείας με τις ανατιμήσεις που έχουν πάρει σήμερα τα υλικά κατασκευής ένα φορτίο σίδερα που παλιά κόστιζε 17.000 ευρώ σήμερα έχει φτάσει τα 30.000 ευρώ. Αναφέρουν δε ότι για να ολοκληρωθεί το υπόλοιπο του έργου (υπολείπεται το 40%) η επιπλέον ζημιά από την αύξηση των τιμών στο σίδηρο φτάνει τα 4 εκατ. ευρώ και μάλιστα χωρίς να έχει υπολογιστεί η ζημιά που έχει υποστεί μέχρι σήμερα για το έργο, η εταιρεία.

Διαβάστε ακόμη:

«Στο τραπέζι» παράταση αποπληρωμής της ενίσχυσης μέσω της επιστρεπτέας προκαταβολής

Ποιες συναλλαγές μπορεί να θεωρηθούν ως ύποπτες για «ξέπλυμα χρήματος»

«Σταθεροποιητές» τιμών και λογαριασμών αναζητούν κυβέρνηση και ΕΕ