Τη δημιουργία ενός νέου αυτοκινητόδρομου μήκους 40 χιλιομέτρων που θα συνδέσει την περιοχή της Ελευσίνας με τον ΠΑΘΕ στο ύψος των Οινοφύτων, προτείνει η διοίκηση της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ για να αποσυμφορηθεί ο Κηφισός.

Το νέο οδικό έργο θα έχει διαφορετική χάραξη από τον παλιότερο σχεδιασμό που προέβλεπε ο άξονας Ελευσίνα –Θήβα-Υλίκη και σύμφωνα με πληροφορίες έχει ήδη υποβληθεί από την εταιρεία στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για να αξιολογηθεί με τον μηχανισμό των Πρότυπων Προτάσεων.

Πρόκειται για το δεύτερο έργο που υποβάλλει στο υπουργείο ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς έχει προηγηθεί σε συνεργασία με τις ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ άλλη μια πρότυπη πρόταση που αφορά το σχεδιασμό για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού  προς Λαύριο και Ραφήνα καθώς και τη σήραγγα που θα ενώνει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι από την εταιρεία έχει υποβληθεί και μια τρίτη πρόταση που όμως δεν αφορά οδικό έργο.

Τι προβλέπει ο νέος σχεδιασμός

Τον νέο σχεδιασμό αποκάλυψε προχθές ο Εντεταλμένος Σύμβουλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κ. Πέτρος Σουρέτης μιλώντας στο φόρουμ του Οικονομικού Ταχυδρόμου.

«Υπάρχει λύση, η οποία θα αφαιρέσει από τον Κηφισό μεγάλο αριθμό ΙΧ αλλά κυριότερα θα εκτρέψει από τον οδικό άξονα τα βαρέα οχήματα, βελτιώνοντας και τον όγκο αλλά και την ταχύτητα μετακίνησης στον Κηφισό», δήλωσε  ο κ. Σουρέτης, μιλώντας για ένα νέο αστικό αυτοκινητόδρομο, ο οποίος αφορά στη σύνδεση του Δυτικού τμήματος της Αττικής Οδού στην περιοχή του Αγίου Λουκά (Θριάσιο Πεδίο) και στην περιοχή του ΠΑΘΕ (Οινόφυτα), παρακάμπτοντας το ήδη επιβαρυμένο οδικό δίκτυο του Λεκανοπεδίου της Αττικής. Με τον τρόπο αυτό εξυπηρετείται η οδική σύνδεση σημαντικών Βιομηχανικών Περιοχών των Οινοφύτων, του Ασπροπύργου, της Ελευσίνας, και του Θριάσιου πεδίου καθώς και του Εμπορευματικού Λιμένα Πειραιά.

Τα δύο αυτά έργα σε συνδυασμό με την επέκταση της Λ. Κύμης, η οποία προκηρύχθηκε δίχως να υπάρχουν οι πόροι για να χρηματοδοτηθεί, αποτελούν για την ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τα τρία βασικά έργα υποδομών για να ανακουφιστεί το κυκλοφοριακό χάος της Αττικής, που αγγίζει πλέον τα όριά του λόγω και της υπερφόρτωσης της Αττικής Οδού.

Ένας σχεδιασμός ωστόσο που φαίνεται προ ώρας να προσκρούει στο έλλειμμα χρηματοδότησης, κάτι που επικαλέστηκε πρόσφατα ο υφυπουργός κ,. Νίκος Ταχιάος, λέγοντας ότι στο νέο ΕΣΠΑ δεν είναι επιλέξιμα τα οδικά έργα και αυτό θα απαιτήσει την μεγαλύτερη εμπλοκή του ιδιωτικού τομέα. Ο κ. Ταχιάος έχει επίσης προαναγγείλει νομοθετικές ρυθμίσεις για το νέο θεσμό των πρότυπων προτάσεων.

Πρόκειται για ένα εργαλείο ανάθεσης έργων, που ψήφισε η προηγούμενη πολιτική ηγεσία του  υπουργείου  σύμφωνα με το οποίο η ωρίμανση ενός έργου γίνεται από τον ιδιώτη, ο οποίος την καταθέτει στο Δημόσιο. Αν κατά την διαδικασία του διαγωνισμού που θα ακολουθήσει δεν κερδίσει το έργο, τότε αποζημιώνεται για την ωρίμανσή του και την κατάρτιση των μελετών.

Μιλώντας για το Ελευσίνα –Οινόφυτα, ο κ. Σουρέτης περιέγραψε ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με ανισόπεδους κόμβους και έναν ημικόμβο, παράπλευρους και κάθετους δρόμους προς αποκατάσταση της συνέχειας και της δομής του υφιστάμενου τοπικού οδικού δικτύου, αμφίπλευρο Σταθμό Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών και το σύνολο των απαιτούμενων υποστηρικτικών εγκαταστάσεων.

«Λύσεις όπως αυτή μπορούν να εφαρμοστούν γρήγορα και να έχουν ουσιαστικά αποτελέσματα στο κυκλοφοριακό του λεκανοπεδίου», ανέφερε το στέλεχος της εταιρείας, προσθέτοντας πως υπάρχει ήδη το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο ώστε τέτοια έργα που διαθέτουν χαρακτηριστικά καινοτομίας και πολυπλοκότητας, συμβάλλουν στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης και της εθνικής οικονομίας και μπορούν να υλοποιηθούν μέσω συμβάσεων έργων, συμβάσεων παραχώρησης και συμπράξεων δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ), να γίνουν πραγματικότητα.

Ο αρχικός σχεδιασμός

Ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, ήταν για χρόνια ένα από τα έργα που φιλοδοξούσαν να δώσουν λύση στην περιοχή της Αττικής. Το έργο μήκους περίπου 53 χιλιομέτρων, με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση με διαχωριστική νησίδα, θα ξεκινούσε από την Υλίκη στην Βοιωτία σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο του ΠΑΘΕ και θα τερμάτιζε στον Άγιο Λουκά σε κόμβο με την Αττική Οδό, παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και κυρίως την επιβαρυμένη λεωφόρο Κηφισού.

Ο οδικός άξονας είχε υπολογιστεί ότι θα κρατούσε τα φορτηγά εκτός του πολεοδομικού ιστού. Στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, αλλά το 2015 ακυρώθηκε, με απόφαση της τότε κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Ο λόγος ήταν ότι αν το έργο ολοκληρωνόταν θα προκαλούσε αξιώσεις για καταβολή αποζημιώσεων στους παραχωρησιούχους και θα περιόριζε τα έσοδα από τα διόδια καθώς μεγάλος όγκος οχημάτων (κυρίως φορτηγών) θα επέλεγαν τον νέο οδικό άξονα.

Διαβάστε ακόμη

Ουκρανία, προϋπολογισμός της ΕΕ και νέοι δημοσιονομικοί κανόνες: Τα τρία αγκάθια του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου

ΥΠΕΘΟ: POS υποχρεωτικά ως τον Φεβρουάριο σε 35 νέους κλάδους

Το πιο ακριβό σχολείο στον κόσμο έχει δίδακτρα 160.000 ευρώ ετησίως

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ