Η Mediobanca, σε πρόσφατη έκθεσή της με την οποία ξεκινά την κάλυψη της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, υπογραμμίζει πως η πραγματική αξία του μεγαλύτερου χαρτοφυλακίου παραχωρήσεων στην Ελλάδα δεν έχει ακόμη αποτυπωθεί. Η ιταλική επενδυτική τράπεζα θέτει τιμή στόχο τα 28,8 ευρώ ανά μετοχή, προβλέποντας περιθώριο ανόδου της τάξης του 45%.
Σύμφωνα με τους αναλυτές της Mediobanca, η τρέχουσα αποτίμηση της μετοχής της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αντανακλά σε μεγάλο βαθμό τα οφέλη από την επιτυχημένη πώληση της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, Ωστόσο, δεν αποδίδει πλήρως την αξία του εκτεταμένου χαρτοφυλακίου αυτοκινητοδρόμων που έχει συγκροτήσει η εταιρεία τα τελευταία χρόνια, επικρατώντας σε σχετικούς διαγωνισμούς έναντι τόσο διεθνών όσο και εγχώριων παικτών.
Όπως σημειώνεται στην έκθεση της ιταλικής επενδυτικής τράπεζας, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει εξελιχθεί σε έναν ολοκληρωμένο όμιλο παραχωρήσεων και κατασκευών, με τη δυνατότητα να επιτυγχάνει ελκυστικές αποδόσεις (IRR) στα έργα που αναλαμβάνει – σε επίπεδα διψήφια, μεταξύ 13% και 19%. Το καθετοποιημένο αυτό μοντέλο λειτουργίας προσφέρει στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ένα ουσιαστικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων της αγοράς.
Ο Όμιλος έχει υπό τον έλεγχό του ένα σημαντικό ποσοστό του ελληνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων, μεγάλο μέρος του οποίου βρίσκεται ακόμη στη φάση της κατασκευής. Η έκθεσή του σε συμβάσεις παραχώρησης του παρέχει πολλαπλά πλεονεκτήματα: τα έσοδα αυτών των έργων είναι προσαρμοζόμενα στον πληθωρισμό, καταγράφουν ισχυρές ροές κυκλοφορίας και συνδέονται με ευνοϊκά επίπεδα επιτοκίων. Παράλληλα, το ιστορικό επιτυχημένων παραδόσεων έργων, η εσωτερική τεχνική επάρκεια και η μακρά υπολειπόμενη διάρκεια ζωής των συμβάσεων –που φτάνει κατά μέσο όρο τα 28 έτη– περιορίζουν σημαντικά το επενδυτικό ρίσκο, κατά τη Mediobanca.
Οι προβλέψεις της επενδυτικής τράπεζας δείχνουν ισχυρή ανάπτυξη τόσο στον κύκλο εργασιών όσο και στη λειτουργική κερδοφορία του Ομίλου. Τα συνολικά έσοδα εκτιμάται ότι θα αυξηθούν από 3,2 δισ. ευρώ το 2024 σε 3,9 δισ. το 2025 και περαιτέρω στα 4,0 δισ. ευρώ το 2026, με κινητήριο μοχλό και τις δύο βασικές δραστηριότητες – τις παραχωρήσεις και τις κατασκευές. Αντίστοιχα, τα EBITDA προβλέπεται να ανέλθουν από 404 εκατ. ευρώ το 2024, στα 599,1 εκατ. το 2025 και στα 694,6 εκατ. ευρώ το 2026, με τις παραχωρήσεις να συνεισφέρουν περίπου το 70% της λειτουργικής κερδοφορίας.
Σε επίπεδο αποτίμησης, σύμφωνα με τη μέθοδο Sum-Of-The-Parts, περίπου το 80% της αξίας προέρχεται από τα μακράς διάρκειας συμβόλαια παραχωρήσεων, εκ των οποίων οι αυτοκινητόδρομοι αντιστοιχούν στο 62%. Το προβλεπόμενο περιθώριο ανόδου 45% αιτιολογείται από τη φάση ανάπτυξης στην οποία βρίσκεται σήμερα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, γεγονός που τη διαφοροποιεί από άλλες ευρωπαϊκές εταιρείες του κλάδου των υποδομών.
Πρόκειται για την πρώτη φορά που η Mediobanca – μία από τις μεγαλύτερες και πλέον εξειδικευμένες επενδυτικές τράπεζες στη Νοτιοανατολική Ευρώπη – καλύπτει ελληνική μετοχή πέραν των συστημικών τραπεζών, τοποθετώντας τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ στον χάρτη των κορυφαίων ευρωπαϊκών παραχωρησιούχων. Ενδεικτικό της εξειδίκευσής της στον τομέα των υποδομών είναι ότι την έκθεση για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπογράφει η ίδια ομάδα αναλυτών που καλύπτει διεθνώς και άλλες ομοειδείς εταιρείες, όπως οι γαλλικές Vinci και Eiffage, η ισπανική Ferrovial κ.ά.
Η έκθεση της Mediobanca αποτελεί, παράλληλα, την πρώτη κάλυψη της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ από δυτικoευρωπαϊκή επενδυτική τράπεζα ή broker. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει το ενισχυμένο ενδιαφέρον που καταγράφεται αυτή την περίοδο από το διεθνές επενδυτικό κοινό για την εταιρεία. Το ενδιαφέρον αυτό αποτυπώνεται σταθερά, με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πρόσφατο placement, αλλά και τη συνεχή άνοδο του τζίρου της μετοχής.