Κ. Τσαούσης- Στ. Πράσινου

Γιατί ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων όπως ο γερμανικής καταγωγής Όμιλος Daimler (Mercedes Benz, Smart κα.) θα μπορούσε να ενδιαφέρεται για μια ελληνική εταιρεία όπως εκείνη που διαχειρίζεται το Taxibeat, μια έξυπνη εφαρμογή στο κινητό για την εξεύρεση ταξί στους δρόμους της Αθήνας;

Η πρώτη απάντηση είναι η εξής: Ο όμιλος που βλέπει μακρυά έχει επενδύσει σε μια εταιρεία – το όνομα της, My Taxi- με συναφές αντικείμενο δραστηριότητας με εκείνο του Taxibeat. Μια έξυπνη εφαρμογή στο κινητό που φέρνει σε επαφή ταξιτζήδες και πελάτες έχοντας οι τελευταίοι την δυνατότητα της επιλογής οχήματος και οδηγού.

Για την ιστορία το My Taxi που ιδρύθηκε το 2009 απο τους Niclaus Mewes (CEO) και τον Sven Külper (CMO) και 2 χρόνια αργότερα βρέθηκε να λειτουργεί σε 6 μεγάλες γερμανικές πόλεις σήμερα είναι ένας κορυφαίος διεθνής παίκτης σε αυτήν την δυναμικά αναδυόμενη αγορά. Το καλοκαίρι του 2011 το My Taxi πήγε στην Βιέννη και αμέσως μετά στην Ζυρίχη, την Βαρκελώνη και την Βαρσοβία. Το φθινόπωρο του 2012 πέρασε τον Ατλαντικό ( Ουάσιγκτον), ενώ έφτιαξε και την δική του βάση/ δίκτυο στην Μαδρίτη. Σήμερα, το My Taxi έχει 10 εκατομμύρια χρήστες και ένα διαθέσιμο στόλο 45χιλιάδων αυτοκινήτων σε πάνω απο 40 πόλεις της Γερμανίας, σε 3 πόλεις της Αυστρίας ( Βιέννη, Γκράτς, Σάλτσμπουργκ), σε δύο στην Ισπανία (Μαδρίτη και Βαρκελώνη), στην Ζυρίχη, στη Βαρσοβία και την πρωτεύουσα των ΗΠΑ, την Ουάσιγκτον.

Η εταιρεία έχει ήδη σημαντικούς μετόχους – επενδυτές στην μετοχική της σύνθεση. Ποιοι είναι αυτοί; H Daimler AG μέσω της εταιρείας moovel GmbH, η T-Venture Holding GmbH που ανήκει στον όμιλο της Deutsche Telekom AG), η κρατική επενδυτική τράπεζα KfW, αλλά και οι e42 GmbH και Lars Hinrichs (Cinco Capital GmbH).

Το περασμένο καλοκαίρι η γερμανική My Taxi και η βρετανική Hailo – οι δυο αναγνωρισμένοι ηγέτες της καινοτομίας στο πεδίο των ταξί – επέλεξαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν την μεγαλύτερη εταιρεία που φέρνει κοντά οδηγούς, οχήματα και πελάτες αλλάζοντας τα δεδομένα στην αγορά της αυτοκίνησης. Η νέα εταιρεία θα λειτουργεί με την φίρμα My Taxi και θα προχωρήσει σε επαναλανσάρισμα της Hailo στην Μ. Βρετανία, την Ιρλανδία και την Ισπανία μέχρι τα μέσα του τρέχοντος έτους.

Η επένδυση αυτή εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 500 εκατομμύρια ευρώ περίπου και θα έχει την σταθερή υποστήριξη της Daimler όπως έχει δηλώσει και ο πρόεδρος της Daimler Financial Services Klaus Entenmann.

Στο πλαίσιο αυτών των ανακατατάξεων η κοινή εταιρεία My Taxi – Hailo θα ήθελε να εντάξει στους κόλπους της και την ελληνική Taxibeat.

Πάντως, από την πλευρά των συνιδρυτών, επενδυτών, μετόχων της Taxibeat δηλώνεται ότι “οι υπογραφές δεν έχουν πέσει”. Το μόνο που επιβεβαιώνεται είναι ότι έχουν γίνει και συνεχίζονται επαφές, διαβουλεύσεις, συζητήσεις την ώρα που η μικρή αλλά δυναμική startup σκηνή της Αθήνας σηκώθηκε και (ξανά) κάθησε με το άκουσμα του τιμήματος της πιθανής εξαγοράς (40 εκατομμύρια ευρώ).

Αλλά, ας επιστρέψουμε στην αρχή της ιστορίας. Γιατί ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων επενδύει σε app για ταξί και σε όλα όσα τα συνοδεύουν – στόλοι οχημάτων, μέσα πληρωμών κλπ. Η απάντηση παραπέμπει στο άμεσο μέλλον: Τότε που τα αυτοκίνητα της νέας γενιάς με τις πολλές τεχνολογικές καινοτομίες δεν θα χρειάζονται καν… οδηγούς. Μέχρι την ώρα εκείνη οι στόλοι θα χρειαστούν ανανέωση και ο γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία θα δώσει την λύση.