To 2022 υπήρξε μία χρονιά αντιθέσεων που όμως έκλεισε με θετικό πρόσημο και αισιόδοξες προσδοκίες, στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου μόδας. Το Fashion Year in Review, η ετήσια ανασκόπηση της Ελληνικής Αγοράς Μόδας από το GLAMI.gr, παρουσιάζει τις συνθήκες που κυριάρχησαν τη χρονιά που πέρασε και ποιες παράμετροι θα διαμορφώσουν το 2023.

Θετικό πρόσημο για το 2022

Μία καθοριστική χρονιά για την επάνοδο του fashion e-commerce στη μετά-Cοvid εποχή. Μπορεί ο πληθωρισμός, οι γεωπολιτικές προκλήσεις και η ενεργειακή κρίση το 2022 να επηρέασαν την καταναλωτική συμπεριφορά, η μείωση της αγοραστικής δύναμης ωστόσο δεν κατάφερε να πλήξει τα ηλεκτρονικά καταστήματα ρουχισμού και υπόδησης. Όπως προκύπτει από τη σχετική έρευνα του GLAMI, το 56% των συνεργαζόμενων ηλεκτρονικών καταστημάτων ανέφερε αύξηση των εσόδων του (συγκριτικά με το 47% στην αντίστοιχη ερώτηση της προηγούμενης χρονιάς). Μάλιστα σε ποσοστό 43% έκρινε θετικά το 2022 ως προς τα επιχειρηματικά αποτελέσματα.

Ο πληθωρισμός έγινε η κορυφαία πρόκληση για τα ηλεκτρονικά καταστήματα μόδας, με το αυξημένο κόστος διαφήμισης και τον μεγαλύτερο ανταγωνισμό να ακολουθούν αμέσως μετά. Η δέσμευση για βιώσιμες πρακτικές και η προσαρμογή στις νομοθετικές αλλαγές βρίσκονται στις τελευταίες προτεραιότητες των επιχειρήσεων.

Αισιοδοξία για το 2023

Η παγκόσμια βιομηχανία της μόδας ανέκαμψε απότομα το 2021 και κατά το μεγαλύτερο μέρος του 2022. Αλλά στη σημερινή εύθραυστη πραγματικότητα, οι προσδοκίες για συνεχή ανάκαμψη μπορεί να ανατραπούν πολύ γρήγορα. Σε αντίθεση όμως με το γενικευμένο κλίμα προκλήσεων και ανατροπών οι Έλληνες εκπρόσωποι του κλάδου της ένδυσης και υπόδησης παραμένουν αισιόδοξοι με το 40% να πιθανολογεί ότι η κατάσταση θα βελτιωθεί ενώ μόλις το 2% πιστεύει ότι θα χειροτερεύσει. Μάλιστα ένα 12% εμφανίζεται βέβαιο ότι θα είναι σίγουρα καλύτερα τα δεδομένα για το 2023.

 

Αξίζει μάλιστα να σταθεί κανείς στο γεγονός ότι το 50% των e-shop μόδας δηλώνει ότι θα διατηρήσει τις τιμές ίδιες.

Η πλειονότητα των συνεργατών του GLAMI δήλωσαν ότι σχεδιάζουν να επικεντρωθούν στην ανάπτυξη και την αύξηση των πωλήσεων σχεδόν ισόποσα. Για να το εξασφαλίσει αυτό, ένα 37% σχεδιάζει να αυξήσει τις τιμές με την πλειοψηφία, να προβλέπει αύξηση της τάξης του 6 με 10%.

Σύμμαχος στην ανοδική τροχιά παραμένει σαφώς η τεχνολογία, αποτελώντας το μέλλον του fashion e-commerce, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να κατανοούν πως, επενδύοντας σε τεχνολογικές καινοτομίες, θα είναι σε ισχυρότερη θέση να επιταχύνουν τις δραστηριότητές τους όταν η αβεβαιότητα και η στασιμότητα υποχωρήσουν.

Διαβάστε ακόμη:

Αλλαγή πορείας για την ΑΚΤΩΡ: Το deal με Wade Adams – Κούτρα και η αποεπένδυση από τις κατασκευές για Reggeborg και Motor Oil

Ταξίδι – σταθμός Μητσοτάκη για επενδυτική επανεκκίνηση «made in Japan»

Ιnfinity Project: Με κεφάλαια από ΗΠΑ και Ην. Βασίλειο το 5άστερο project άνω των 60 εκατ. στην Αργολίδα