ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

H Novo επενδύει $6 δισ. για να καλύψει την τεράστια ζήτηση σε «χάπια αδυνατίσματος»

«Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη και δεν μπορούμε να την καλύψουμε»

Σε επένδυση 6 δισ. δολαρίων προχωρά η Novo Nordisk, επεκτείνοντας τις υπάρχουσες παραγωγικές εγκαταστάσεις, σε μια προσπάθεια διατήρησης της κυριαρχίας της στην πολλά υποσχόμενη αγορά των φαρμάκων κατά της παχυσαρκίας, η οποία εκτιμάται ότι θα φθάσει στα 100 δισ. δολάρια έως το 2030.

Οι εργασίες θα ξεκινήσουν εντός του 2023 και θα αφορούν τη δημιουργία νέου εργοστασίου 170.000 τετραγωνικών μέτρων στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της δανέζικης εταιρείας στο Κάλουντμποργκ.

Το εργοστάσιο θα παράγει μια σειρά προϊόντων, συμπεριλαμβανομένων των «χαπιών αδυνατίσματος» Wegozy και Ozempic, τα οποία έχουν αποδειχθεί… σκέτος χρυσός, εκτοξεύοντας τα έσοδα αλλά και την αξία της Novo.

Δεν είναι τυχαίο ότι η δανέζικη εταιρεία ήδη αποτελεί την πλέον πολύτιμη εισηγμένη σε όλη την Ευρώπη.

«Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη και δεν μπορούμε να την καλύψουμε» παραδέχεται ο επικεφαλής της Novo, Λαρς Φρουεργκάαρντ. «Εάν δούμε τον αριθμό των ανθρώπων που είναι παχύσαρκοι, καταλαβαίνουμε ότι η ζήτηση είναι πολύ μεγαλύτερη σε σχέση με την παραγωγή».

Από τις αρχές του έτους, η μετοχή της Novo στο Χρηματιστήριο της Κοπεγχάγης απογειώνεται κατά 48%, έχοντας κεφαλαιοποίηση τουλάχιστον 200 δισ. ευρώ.

Tα συνταγογραφούμενα Wegozy και Ozempic υπόσχονται… λιγότερα κιλά σε όσους πάσχουν από παχυσαρκία ή από σακχαρώδη διαβάτη.

Το τελευταίο διάστημα, όμως, η φαρμακοβιομηχανία Eli Lilly προσπαθεί να μπει στην αγορά και να κερδίσει σημαντικά μερίδια, λανσάροντας το Mounjaro, το νέο φάρμακο για την απώλεια βάρους.

Από την πλευρά της, η Novo αντιμετωπίζει κατά καιρούς σημαντικά προβλήματα παραγωγής, αδυνατώντας να καλύψει την υψηλή ζήτηση για τα φάρμακα, τα οποία υπόσχονται απώλεια βάρους κατά περίπου 15%.

Σύμφωνα με στοιχεία της διοίκησης, αυτήν την στιγμή Νο.1 αγορά είναι η αμερικανική, όπου δυνητικά υπάρχουν 50 εκατομμύρια άνθρωποι, οι οποίοι θα χρειαστούν (κάποια στιγμή) χάπια κατά της παχυσαρκίας. Στο γ’ τρίμηνο του 2023, το πελατολόγιο της Novo στις ΗΠΑ αριθμούσε μόλις 500.000.

Διαβάστε ακόμα

Ο τροτσκιστής, η ωραία Κνίτισσα, ο lifestyle πρόεδρος και ο σοφός γέρων, ο εισαγγελέας για το τρολ Νταλαούρα (Θάνος), τα καμπανάκια και τα βαρίδια 

Στάσσης: H ΔΕΗ χτίζει ισχυρές βάσεις στο retail, οι συνέργειες με την Κωτσόβολος

Νέες επενδύσεις 120 εκατ. για τη Lidl και αύξηση του κατώτατου μισθού στα 1.000 ευρώ

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

string(0) ""